GotlandsHem inför molnlösning för digitala lås

GotlandsHem har skrivit avtal med Amido som levererar system för digitala lås. Upphandlingen är ett första steg för digitala lås i alla GotlandsHems fastigheter.

Bild på en vit fastighet med balkonger. Utanför fastigheten finns ett cykelställ med några cyklar parkerade i. Himlen är lite mulen.
Lösningen kommer först införas i det nybyggda bostadsområdet Signallottan 2 i Visby. GotlandsHem

Digitalisering erbjuder många möjligheter och nu tar GotlandsHem första steget för att införa digitala lås i sitt fastighetsbestånd. Syftet med lösningen är att förenkla fastighetsskötseln, öka säkerheten och på sikt möjliggöra nya tjänster för hyresgästerna.

– Amidos lösning tillhör bland de säkraste på marknaden, vilket var en viktig aspekt i valet av ny leverantör. Den här typen av digital lösning kommer underlätta både för oss och för hyresgästerna när det kommer till nyckelhantering, säger Joakim Martell, vd för GotlandsHem.

En av flera fördelar med systemet är att det ger automatisk behörighet till utryckningspersonal så att de snabbt kan komma in i de fastigheter och bostäder de behöver.

Så fungerar det

Alla behörigheter, förändringar och tillägg kommer kunna hanteras i en molnbaserad plattform. Informationen skickas sedan direkt till hyresgästens nyckeltagg utan att någon fysisk nyckelhantering behöver ske. Det här ger oss systematik och kontroll över vilka som har tillgång till våra fastigheter, vilket i sin tur ökar tryggheten för våra hyresgäster och sparar tid vi tidigare ägnat åt att hantera lås och nycklar.

– Ambitionen är att efterhand införa digitala lås i hela vårt bostadsbestånd, säger Joakim Martell, vd för GotlandsHem.

För frågor kontakta

Joakim Martell, vd GotlandsHem på mejl kommunikation@gotlandshem.se eller telefon 0498 – 20 39 97.