Pressinbjudan: Karlstad visar vägen till fler bostäder och billigare byggande

Långa ledtider gör bostadsbyggande dyrt och krångligt. I undersökningen Nationellt Ledtidsindex utnämns Karlstad till en av Sveriges mest effektiva kommuner när det gäller plan- och bygglovsprocesser för bostadsbyggande. Bakom rapporten står initiativet Bygg i Tid, Byggföretagen och Fastighetsägarna.

Nu bjuder Fastighetsägarna och Byggföretagen in till en pressträff på Hotell Fratelli i Karlstad den 9 september.

Under pressträffen kommer Karlstads arbete och framgångar inom bygglovsprocesser presenteras. Det kommer också föras en diskussion om möjligheterna att fortsätta förbättra bostadsförsörjningen i kommunen.

På plats kommer det att finnas möjlighet att träffa ansvariga kommunalråd samt representanter från Karlstads kommun, Fastighetsägarna och Byggföretagen.

Välkomna!

Tid och plats

Datum: 9 september 2024

Tid: 08.30

Plats: Hotel Fratelli, Karlstad

För mer anmälan eller mer information, kontakta:

Sanna Höök, näringspolitiskt ansvarig, Fastighetsägarna Värmland

Carin Hansdotter, branschansvarig Värmland/Örebro, Byggföretagen

Jönköpings energi fortsätter höja fjärrvärmetaxan kraftigt2.9.2024 10:47:42 CEST | Pressmeddelande

Fjärrvärmetaxan i Jönköpings kommun höjdes med 15 procent förra året. Nu föreslår Jönköpings energi en fortsatt kraftig höjning: 9 procent för 2025. – Beskedet är svårsmält för våra medlemmar. Frustrationen och missnöjet över förra årets rekordhöjning har inte lagt sig. Tajmingen är dessutom helt fel med tanke på att fastighetsbranschen befinner sig i kris och att kostnadsutvecklingen redan är stor. Både hyresgäster och fastighetsägare drabbas, säger Jonas Hellberg, Näringspolitiskt ansvarig för Fastighetsägarna i Jönköpings län.