Svea tecknar ramavtal med Adda Inköpscentral
Svea Inkasso har efter upphandling tilldelats ramavtal med Adda, ett företag inom Sveriges Kommuner och Regioner (SKR). Ramavtalet omfattar inkasso- och påminnelsetjänster inom tre olika delområden. Ramavtalet träder i kraft den 1 september och gäller fyra år framåt.

Adda erbjuder tjänster och produkter inom hållbar försörjning, digitalisering och kompetensutveckling. Genom avtalet med Svea Inkasso får Adda nu tillgång till ett heltäckande erbjudande av tjänster inom inkasso- och påminnelsehantering. Avtalet löper över fyra år och omfattar områdena kommuner och regioner, fastighet och bostad samt energi och VA.
– Vi arbetar dagligen med hållbar och sund kravhantering och är mycket stolta över att nu vara Addas nya leverantör. Redan innan har vi sett ett högt intresse för det nya avtalet bland de som är avropsberättigade. Vi ser fram emot att kunna erbjuda dem vår expertis och service inom inkassoärenden, säger Helena Bäckström, VD på Svea Inkasso.
Det nya ramavtalet gör det möjligt för kunder att få specifika riktlinjer och rutiner inom kravhantering, anpassade utifrån deras behov. Syftet är att Svea ska erbjuda ett komplett utbud av inkasso- och påminnelsetjänster till de avropsberättigade partnerna. För kunder innebär det rätt förutsättningar för att bli skuldfria i ett så tidigt skede som möjligt.
– Svea kommer nu ha möjlighet att erbjuda tjänster inom kravhantering inom alla tre områden via Adda. Det gör att vi kan erbjuda alla kunder att samla sina fordringar och därigenom få en bra överblick. Vi har även anpassat villkoren för att ge ett mer fördelaktigt erbjudande än tidigare, säger Jens Wardell, Bid Manager på Svea Inkasso.
Nyckelord
Kontakter
Jens WardellBid ManagerSvea Inkasso
Tel:+46 70 399 08 61jens.wardell@svea.comBilder
Dokument
Om Svea Inkasso
Svea Inkasso har verksamhet i ett flertal europeiska länder och hjälper företag att snabbt få in försenade betalningar utan att äventyra kundrelationen. Alltid med personlig service och rutiner anpassade till verksamhetens behov. Svea Inkasso är ett dotterbolag till Svea Bank AB (publ). Läs mer på svea.com/inkasso.
Om Adda
Adda är ett företag inom SKR som erbjuder tjänster och produkter inom hållbar försörjning, digitalisering och kompetensutveckling. Adda skickliggör sina kunder genom att utveckla kompetens och förmåga att ställa om. Det ger hela välfärden möjlighet att spara både tid och pengar. För mer infromation, besök www.adda.se.
Följ Svea Bank AB (publ)
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Svea Bank AB (publ)
Ny undersökning från Svea Bank: Fler vill spara skatteåterbäringen jämfört med i fjol15.4.2025 07:48:00 CEST | Pressmeddelande
Lågkonjunkturen har satt sina spår på svenskarnas privatekonomi. I en ny undersökning från Svea uppger närmare fyra av tio att det varit tufft att få ihop ekonomin det senaste året. Men istället för att prioritera hushållskassan när skatteåterbäringen betalas ut planerar över majoriteten att lägga den på sparande. Dessutom vill fler använda pengarna åt resor jämfört med i fjol.
Som motreaktion till lågpristrenden: Sveriges e-handlare vill se nya regelverk3.3.2025 09:34:29 CET | Pressmeddelande
Drygt åtta av tio e-handlare tycker att konkurrensen från utländska lågprisföretag som Temu och Shein innebär ett hot. Inte minst för att konsumenter får felaktiga prisförväntningar på svenska företag som omfattas av andra EU-regler. Därför fokuserar många på att öka kvalitet och service men efterfrågar samtidigt en förändring av regelverken. Det visar Svea Banks rapport E-handelsläget Q4.
Ny kartläggning från Svea visar: Här är Sveriges 100 e-handelsraketer 202430.12.2024 06:33:00 CET | Pressmeddelande
De senaste åren har varit utmanande för landets e-handlare. Höga räntor och inflation har hämmat svenskarnas köpsug. Trots det finns det företag som hade en rejäl tillväxt under 2023. I Svea Banks senaste kartläggning listas nu föregående års mest framgångsrika e-handlare.
Black Friday-perioden ökar i omsättning – men färre rabatter präglar rean30.11.2024 09:53:38 CET | Pressmeddelande
Den totala omsättningen för försäljningen under hela Black Friday-perioden ökar i år, medan omsättningen för Black Friday som enskild dag sjunker. Samtidigt rabatterades färre produkter under rean. Det konstateras när Prisjakt och Svea Bank summerar Sveriges största shoppinghögtid.
2 av 5 e-handlare avstår från Black Friday – dålig lönsamhet är främsta skälet28.11.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Black Friday har blivit en riktig vattendelare bland Sveriges e-handlare. Det framkommer i Svea Banks senaste undersökning E-handelsläget. Den visar att det är fler e-handlare som avstår (40 %) från Black Friday än som kommer att delta (35 %). Och den främsta orsaken är för att det inte är lönsamt (41 %). Samtidigt uppger 35 procent av e-handlarna att de väljer bort Black Friday av hållbarhetsskäl.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum