Svea Bank AB (publ)

Svea tecknar ramavtal med Adda Inköpscentral

Dela

Svea Inkasso har efter upphandling tilldelats ramavtal med Adda, ett företag inom Sveriges Kommuner och Regioner (SKR). Ramavtalet omfattar inkasso- och påminnelsetjänster inom tre olika delområden. Ramavtalet träder i kraft den 1 september och gäller fyra år framåt.

Adda erbjuder tjänster och produkter inom hållbar försörjning, digitalisering och kompetensutveckling. Genom avtalet med Svea Inkasso får Adda nu tillgång till ett heltäckande erbjudande av tjänster inom inkasso- och påminnelsehantering. Avtalet löper över fyra år och omfattar områdena kommuner och regioner, fastighet och bostad samt energi och VA.

– Vi arbetar dagligen med hållbar och sund kravhantering och är mycket stolta över att nu vara Addas nya leverantör. Redan innan har vi sett ett högt intresse för det nya avtalet bland de som är avropsberättigade. Vi ser fram emot att kunna erbjuda dem vår expertis och service inom inkassoärenden, säger Helena Bäckström, VD på Svea Inkasso.

Det nya ramavtalet gör det möjligt för kunder att få specifika riktlinjer och rutiner inom kravhantering, anpassade utifrån deras behov. Syftet är att Svea ska erbjuda ett komplett utbud av inkasso- och påminnelsetjänster till de avropsberättigade partnerna. För kunder innebär det rätt förutsättningar för att bli skuldfria i ett så tidigt skede som möjligt.

– Svea kommer nu ha möjlighet att erbjuda tjänster inom kravhantering inom alla tre områden via Adda. Det gör att vi kan erbjuda alla kunder att samla sina fordringar och därigenom få en bra överblick. Vi har även anpassat villkoren för att ge ett mer fördelaktigt erbjudande än tidigare, säger Jens Wardell, Bid Manager på Svea Inkasso.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Dokument

Om Svea Inkasso

Svea Inkasso har verksamhet i ett flertal europeiska länder och hjälper företag att snabbt få in försenade betalningar utan att äventyra kundrelationen. Alltid med personlig service och rutiner anpassade till verksamhetens behov. Svea Inkasso är ett dotterbolag till Svea Bank AB (publ). Läs mer på svea.com/inkasso.

Om Adda

Adda är ett företag inom SKR som erbjuder tjänster och produkter inom hållbar försörjning, digitalisering och kompetensutveckling. Adda skickliggör sina kunder genom att utveckla kompetens och förmåga att ställa om. Det ger hela välfärden möjlighet att spara både tid och pengar. För mer infromation, besök www.adda.se.

Följ Svea Bank AB (publ)

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Svea Bank AB (publ)

Var fjärde e-handlare är stressad över den tekniska utvecklingen17.7.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

AI-teknik skapar både stress och möjligheter för Sveriges e-handlare. Sveas senaste undersökning E-handelsläget visar att utvecklingstakten för ny teknik numera går så snabbt att var fjärde e-handlare känner sig stressade över att hinna med. Dessutom anser 37 procent att AI är en säkerhetsrisk. Trots det är e-handlarna överens om att AI är här för att stanna. Bland de e-butiker som redan använder tekniken upplever man effekter som kostnadsbesparingar och effektivare marknadsföring.

Framtidstron ökar – 1 av 3 e-handlare tror på stark eller mycket stark tillväxt för Q226.6.2024 09:36:14 CEST | Pressmeddelande

Optimismen bland Sveriges e-butiker har återvänt. Sex av tio hade en tillväxt under första kvartalet – en ökning med nio procentenheter jämfört med samma period föregående år. För det andra kvartalet förväntar sig 77 procent av e-handlarna en fortsatt tillväxt. Det visar Svea Banks senaste undersökning, E-handelsläget Q2, besvarad av 481 e-handlare.

Undersökning från Svea Bank: En av fem e-handlare ser ingen anledning att minska antalet returer23.5.2024 08:56:26 CEST | Pressmeddelande

De senaste åren har den negativa miljöpåverkan från returer inom e-handeln varit en omdiskuterad fråga. Nya siffror från Svea Banks undersökning E-handelsläget visar att en av fem e-handlare inte ser någon anledning att minska sina returer. Majoriteten, 84 procent, uppger också att returer inte påverkar deras verksamhet negativt – varken finansiellt eller miljömässigt.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye