Lidl officiell partner till UEFA Europa League och UEFA Conference League
Lidl kan i dag stolt presentera sitt senaste fotbollssamarbete som officiell partner till UEFA Europa League™ och UEFA Conference League™ för 2024–2027.
Idrott är en viktig del av Lidls långsiktiga engagemang för hälsa och hälsosam kost. Som livsmedelsaktör vet vi hur viktig näring är för hälsan, men vi vet också att en hälsosam livsstil innefattar motion. Genom det nya partnerskapet med de internationellt uppmärksammade fotbollsturneringarna vill Lidl uppmuntra så många kunder som möjligt till en aktiv livsstil. Som officiell ”Fresh fruit partner” till turneringarna kommer Lidl att fortsätta att inspirera nuvarande och framtida fans under mottot "We're on your team".
Lidl kommer att vara med fansen genom hela turneringen – från TV-reklam till stadionplaceringar och kommersiella displayer – för att främja en aktiv livsstil. Från att göra hälsosam och färsk mat till låga priser lättillgänglig till att föra fansen närmare de största fotbollsturneringarna i Europa, är Lidl vid supportrarnas sida.
Lidl Kids Team över hela Europa
Genom det nya partnerskapet kommer Lidl att ta sitt unika Lidl Kids Team till alla 30 europeiska Lidl-länder. Lidl Kids Team är en exklusiv aktivering som har skapats i samarbete med UEFA där 22 572 barn i åldrarna sex till tio år kommer att få bli officiell spelarmaskot under en av turneringarnas matcher. Lidl kommer att fortsätta att ge tillbaka till sina kunder och anställda genom att ge dem möjlighet att vinna biljetter till matcher så att de kan inspireras till att bli aktiva hemma, och framför allt ge alla möjlighet att uppleva livefotboll och sport på elitnivå.
Genom att erbjuda olika upplevelser, som den unika chansen att vara en del av Lidl Kids Team, vill Lidl inspirera barn i hela Europa att bli aktiva. En hälsosam livsstil och medvetna matvanor som grundläggs tidigt i barndomen minskar risken för kostrelaterade sjukdomar i vuxen ålder. Lidl fortsätter att fokusera på att främja hälsa för och till barn (till exempel genom sina särskilda riktlinjer för marknadsföring till barn).
Lidl var det mest synliga varumärket vid UEFA EURO 2024™
I samband med UEFA EURO 2024™-partnerskapet var Lidl den mest synliga varumärkespartnern under hela turneringen, enligt undersökningar från YouGov.
-Vi är stolta över att kunna lägga till UEFA Europa League och UEFA Conference League till vår breda lista av sportpartners. Som företag är vi nära knutna till Europa: Lidl föddes för 51 år sedan i hjärtat av Europa och finns nu i över 30 länder. På Lidl är våra grundläggande övertygelser kopplade till vår internationella CSR-strategi, och därför är internationellt samarbete grundläggande, säger Dr. Jennifer Cords, Senior Vice President för Corporate Affairs på Lidl International.
-Vi är glada över att kunna bygga vidare på vårt framgångsrika partnerskap med Lidl under UEFA EURO 2024 i sommar när vi välkomnar dem som officiell global sponsor av UEFA Europa League och UEFA Conference League. Lidl är en av de ledande dagligvarukedjorna i Europa, med en betydande internationell närvaro, och vi är glada över att arbeta tillsammans för att ge den europeiska fotbollens dynamik och livskraft till ännu fler fans. Tillsammans ser vi fram emot att skapa en positiv social påverkan genom fotbollens kraft, säger Guy-Laurent Epstein, Marketing Director på UEFA.
Nyckelord
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seOm oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Ocean Sea Fish Fingers från Lidl kammar hem silvermedalj i fiskpinne-test!22.1.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl fortsätter att imponera med sina prisvärda produkter! I ett smaktest gjort av Barometern OT kom Lidls fiskpinnar, Ocean Sea Fish Fingers, på en andraplats.
Lidl stärker sitt internationella engagemang för medveten kosthållning tillsammans med WWF21.1.2025 08:01:00 CET | Pressmeddelande
Lidl fortsätter att engagera sig för en medveten kosthållning genom att ytterligare anpassa sitt produktsortiment i enlighet med Planetary Health Diet (PHD)* fram till 2050. Målet är att öka andelen sålda växtbaserade livsmedel – såsom växtbaserade proteinkällor, fullkornsprodukter samt frukt och grönt – med 20 procent jämfört med 2023. Som första dagligvarukedja att tillämpa WWF:s metodik i alla 31 länder med Lidl-butiker vill Lidl skapa transparens kring sitt produktsortiment och guida konsumenten till mer miljömedvetna och hälsosamma val.
Lidl Sverige utnämnt till Top Employer för femte året i rad16.1.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige har blivit utnämnt till Top Employer för femte året i rad av den oberoende organisationen Top Employers Institute. Denna prestigefyllda utmärkelse är ett bevis på livsmedelskedjans långsiktiga engagemang för att skapa en arbetsmiljö där medarbetarna kan växa, trivas och utvecklas.
Lidl Sverige halvvägs mot målet om mindre socker och salt15.1.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Senast 2025 ska Lidl Sverige ha minskat socker- och salthalten i egna märkesvaror med 20 procent, jämfört med 2015. Nu är livsmedelskedjan halvvägs mot målet. – Vi vet att minskat socker- och saltintag är viktigt för att främja folkhälsan, och därför vill vi erbjuda konsumenterna det bästa sortimentet för en hälsosam livsstil, säger Mia Brodén Borgvall, kvalitetschef på Lidl Sverige.
Topptestat snabbkaffe hos Lidl10.1.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
I ett test av Aftonbladet testades och betygssattes 16 snabbkaffesorter. Lidls ekologiska snabbkaffe från Fairglobe topptestades och kammade hem en andraplacering i testet med tre av fem i poäng från juryn. ”Balanserad beska, fin syra och tydliga kaffearomer” lyder utlåtandet.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum