Lidl officiell partner till UEFA Europa League och UEFA Conference League
Lidl kan i dag stolt presentera sitt senaste fotbollssamarbete som officiell partner till UEFA Europa League™ och UEFA Conference League™ för 2024–2027.

Idrott är en viktig del av Lidls långsiktiga engagemang för hälsa och hälsosam kost. Som livsmedelsaktör vet vi hur viktig näring är för hälsan, men vi vet också att en hälsosam livsstil innefattar motion. Genom det nya partnerskapet med de internationellt uppmärksammade fotbollsturneringarna vill Lidl uppmuntra så många kunder som möjligt till en aktiv livsstil. Som officiell ”Fresh fruit partner” till turneringarna kommer Lidl att fortsätta att inspirera nuvarande och framtida fans under mottot "We're on your team".
Lidl kommer att vara med fansen genom hela turneringen – från TV-reklam till stadionplaceringar och kommersiella displayer – för att främja en aktiv livsstil. Från att göra hälsosam och färsk mat till låga priser lättillgänglig till att föra fansen närmare de största fotbollsturneringarna i Europa, är Lidl vid supportrarnas sida.
Lidl Kids Team över hela Europa
Genom det nya partnerskapet kommer Lidl att ta sitt unika Lidl Kids Team till alla 30 europeiska Lidl-länder. Lidl Kids Team är en exklusiv aktivering som har skapats i samarbete med UEFA där 22 572 barn i åldrarna sex till tio år kommer att få bli officiell spelarmaskot under en av turneringarnas matcher. Lidl kommer att fortsätta att ge tillbaka till sina kunder och anställda genom att ge dem möjlighet att vinna biljetter till matcher så att de kan inspireras till att bli aktiva hemma, och framför allt ge alla möjlighet att uppleva livefotboll och sport på elitnivå.
Genom att erbjuda olika upplevelser, som den unika chansen att vara en del av Lidl Kids Team, vill Lidl inspirera barn i hela Europa att bli aktiva. En hälsosam livsstil och medvetna matvanor som grundläggs tidigt i barndomen minskar risken för kostrelaterade sjukdomar i vuxen ålder. Lidl fortsätter att fokusera på att främja hälsa för och till barn (till exempel genom sina särskilda riktlinjer för marknadsföring till barn).
Lidl var det mest synliga varumärket vid UEFA EURO 2024™
I samband med UEFA EURO 2024™-partnerskapet var Lidl den mest synliga varumärkespartnern under hela turneringen, enligt undersökningar från YouGov.
-Vi är stolta över att kunna lägga till UEFA Europa League och UEFA Conference League till vår breda lista av sportpartners. Som företag är vi nära knutna till Europa: Lidl föddes för 51 år sedan i hjärtat av Europa och finns nu i över 30 länder. På Lidl är våra grundläggande övertygelser kopplade till vår internationella CSR-strategi, och därför är internationellt samarbete grundläggande, säger Dr. Jennifer Cords, Senior Vice President för Corporate Affairs på Lidl International.
-Vi är glada över att kunna bygga vidare på vårt framgångsrika partnerskap med Lidl under UEFA EURO 2024 i sommar när vi välkomnar dem som officiell global sponsor av UEFA Europa League och UEFA Conference League. Lidl är en av de ledande dagligvarukedjorna i Europa, med en betydande internationell närvaro, och vi är glada över att arbeta tillsammans för att ge den europeiska fotbollens dynamik och livskraft till ännu fler fans. Tillsammans ser vi fram emot att skapa en positiv social påverkan genom fotbollens kraft, säger Guy-Laurent Epstein, Marketing Director på UEFA.
Nyckelord
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seOm oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidls fastighetsdirektör går vidare19.6.2025 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Carl Balcer slutar som fastighetsdirektör för Lidl Sverige efter drygt tre år i rollen.
Lidl Sverige öppnar ny, större butik i Sollefteå – ersätter tidigare butik med fördubblad yta och bredare sortiment12.6.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige fortsätter att förstärka sin närvaro i Västernorrland. Idag, torsdagen den 12 juni, öppnades portarna till Lidls nya, moderniserade butik i Sollefteå. Den nya butiken ersätter den tidigare lokalen och erbjuder en fördubblad försäljningsyta, ett bredare sortiment och en förbättrad shoppingupplevelse för Sollefteåborna.
Say cheese! Lidls Herrgårdsost från Matriket utsedd till bäst i test5.6.2025 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidls egen herrgårdsost från Matriket har utsetts till bäst i test i ett smaktest av Allt om mat. I ett blindtest där smak, doft, utseende och konsistens bedömdes fick osten full pott – fem av fem plus. Osten blev inte bara testets vinnare – utan var också den billigaste av de ostar som var lagrade minst 12 månader. ”Den är fyllig, har lång smak och rikligt med saltkristaller vilket bevisar att osten har lagrats ordentligt”, anser testpanelen.
Lidl Sverige växer och vänder till vinst – Har vuxit med 43 procent sedan 20202.6.2025 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sveriges resultat för det brutna verksamhetsåret 2024/25 är nu klart. Företaget fortsätter växa och har sedan 2020 ökat sin omsättning med 43 procent. Det senaste verksamhetsåret var omsättningen nästan 19 miljarder kronor, vilket är en ökning med drygt två procent.
Fotbollsläger samlar unga tjejer från hela Europa – Lidl och UEFA Women’s EURO 2025™ satsar på nästa generation30.5.2025 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
I sommar kommer 100 unga tjejer från hela Europa, varav en från Karlskoga, få utveckla sina fotbollstalanger tillsammans med likasinnade. På Lidl Youth Camp i Basel kommer de inte bara få bygga på sina styrkor, utan också växa som individer.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum