1,6 miljonerklubben1,6 miljonerklubben1,6 miljonerklubben

Så kan du leva ditt bästa liv - lyckokväll i Helsingborg

En spännande kväll med fokus på välbefinnande, välfärd och lycka!

Lev ditt bästa liv genom att göra rätt val inför framtiden! Lyssna bland annat till lyckoprofessorn Micael Dahlen, författaren Katarina Widholm, familjerättsjuristen Caroline Törnquist, och inte minst Alexandra Charles von Hofsten om kvinnors hälsa.

Hur får vi ihop vardagen med tanke på hälsa, pengar, jobb och familjeliv? Våra val och möjligheter i livet påverkar vår livskvalitet. Hur gör man rätt val för framtiden när informationsflödet är enormt? Och i allt detta, var finns lyckan?

Tisdagen den 8 oktober på Clarion Hotel & Congress SeaU bjuder 1,6 & 2,6miljonerklubben in till en  spännande kväll.

Du möter inspiratörer, forskare, författare, kulturpersonligheter och företagsledare som samtalar om och med varandra ur perspektivet dåtid, nutid och framtid. Missa inte chansen att lyssna på deras unika erfarenheter.

Det här är en kväll som kommer att göra skillnad! På plats är också föreningens ordförande Alexandra Charles von Hofsten.

Benny Marcel, (ordf. Riksteaterns styrelse) är kvällens konferencier.

Medverkande:

Micael Dahlen: Professor med fokus på lycka och ledare för Handelshögskolan i Stockholms Center for Wellbeing, Welfare and Happiness. Centret har som mål att med sin forskning verka för att vi ska bli mer välmående, både som individer och som samhälle, där en världsunik satsning på lycka står på schemat för alla nya kandidatstudenter, från och med höstterminen 2024. Micael är även verksam som författare och föreläsare.

Katarina Widholm: Författare som är känd för sina enormt uppskattade böcker om Betty. Nu aktuell med den fjärde och sista delen av Bettys historia.

Caroline Törnquist: Familjejurist på Nordea Private Banking och talesperson för familjejuridik på Nordea. Även för många känd som en återkommande expert inom sitt område i TV4 Nyhetsmorgon.

Anette Steenberg,CEO på Medicon Valley Alliance, Womens Health, Helen Jonasson, arbetar som särskild rådgivare åt Helsingborgs stadsdirektör, Halldora von Koenigsegg, operativ chef på den svenska superbilstillverkaren Koenigsegg,  och Carina Leffler: är stadsdirektör i Helsingborgs stad.

Underhållning:

Nina Pressing, internationellt hyllad musikalartist och låtskrivare

När: Tisdagen den 8 oktober kl. 18.00 – 21.30

Var: Clarion Hotel & Congress SeaU, Kungsgatan 1, Helsingborg.

Vill du bevaka kvällen eller intervjua några av deltagarna, kontakta i första hand Eva Möller, ambassadör för 1,6 &2,6miljonerklubben i Helsingborg : 0706 307196

eva.moller@kunskapsinfo.se

Om oss

1,6 miljonerklubben grundades 1998. Det är en ideell organisation och vår vision är att alla kvinnor ska ha bästa tänkbara livskvalitet och hälsa. Vi arbetar med folkbildning och opinionsbildning, främst genom vår tidning, seminarier och webbinarer. En viktig del är stipendieverksamheten. Genom Kvinnor & Hälsas 90-konto samlar vi in pengar till forskare som  arbetar utifrån ett genusmedicinskt perspektiv.

Följ 1,6 miljonerklubben

Senaste pressmeddelandena från 1,6 miljonerklubben