Joakim Skarborg till Einar Mattssons koncernstyrelse

Joakim Skarborg, erfaren företagsledare, investerare och bolagsbyggare med bred styrelseerfarenhet har valts in som styrelseledamot i Einar Mattssons koncernstyrelse. Joakim bygger just nu upp en egen investeringsverksamhet samtidigt som han är engagerad i styrelsen i Akind.

Joakim Skarborg invald i Einar Mattssons koncernstyrelse

Joakim har en bred erfarenhet från många branscher och bolag där han varit med och utvecklat dem till att bli långsiktigt värdeskapande som VD, styrelseledamot och ordförande. Det är en viktig kompetens för oss som har ambitionen att fortsätta växa. Jag hälsar honom varmt välkommen till vår koncernstyrelse, säger Anders Ränk, ordförande för ägarrådet och delägare i Einar Mattsson.

Om Joakim Skarborg

Joakim Skarborg född 1978, har tidigare bland annat arbetat som vd och Senior Investment Manager på Novax, ansvarig för affärsutveckling och investeringar på Axel Johnson Inc., Axel Johnson-gruppens New York baserade långsiktiga investeringsbolag samt som rådgivare och konsult. Utöver Einar Mattssons koncernstyrelse är Joakim ledamot i exempelvis Akinds styrelse, som bland annat äger Academic Work. Joakim är utbildad civilekonom från Handelshögskolan i Stockholm.

Övriga styrelseledamöter i Einar Mattsson-koncernens styrelse är Arne Karlsson, Leif Johansson, Gun Nilsson, Stefan Ränk, Kristina Ränk och Anders Ränk.

Einar Mattsson AB är moderbolag i en familjeägd bolagsgrupp som varit verksam på Storstockholms fastighets- och byggmarknad sedan 1935. Idag är Einar Mattsson-sfären Stockholms största privata ägare av hyresbostadsfastigheter. Koncernen är bland de mest aktiva projektutvecklarna av nya bostäder i regionen. Koncernens förvaltningsbolag förvaltar drygt 14 000 bostäder åt en bred kundkrets av etablerade fastighetsägare. Bolagsgruppen omfattar även en verksamhet som arbetar med investeringar utanför kärninnehaven.

”Hantverket går i arv, men med metoder som hela tiden utvecklas” — fredagsporträttet med Jimmy Fagerström18.10.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Jimmy Fagerström är arbetsledaren som tycker att det är viktigt att se framgångarna i vardagen. Hans jobb är att se till att allt flyter på, och samtidigt kunna ta in kollegornas kloka idéer och lösningar. Han är familjekär och umgås gärna med de närmsta vännerna. Jimmy njuter av Stockholm under dess olika årstider, och lyssnar gärna på ljudböcker eller tittar på film. Lär känna Jimmy i dagens fredagsporträtt från Einar Mattsson:

Einar Mattsson använder dagvatten för rabattbevattning17.10.2024 05:55:00 CEST | Nyheter

I kvarteret Ässjan vid S:t Eriksgatan 114 uppe vid Norrtull finns en innergård vars rabatter efter många år blivit gamla och därför behövde göras om. Idén om att koppla gratisresursen dagvatten till bäddarna uppstod när Einar Mattssons Utemiljö-avdelning såg hur nära rabatterna som stuprören satt. Tillsammans med en händig snickare från Einar Mattsson Fastighetsförvaltning byggdes specialanpassade ställningar till de nya rabatterna.

”Det är skillnad på att jobba för ett privat eller kommunalt bolag” — fredagsporträttet med Jenny Henriksson11.10.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Med sin klingande värmländska piggar biträdande fastighetsförvaltaren Jenny Henriksson upp sina kollegor. Hon hanterar hyresgästärenden av alla slag på dagarna och familjeaktiviteterna på kvällarna. Trots barndrömmar om att jobba i butik så gick Jenny slutligen via andra yrken till fastighetsbranschen. Lär känna Jenny i dagens fredagsporträtt från Einar Mattsson:

”Det är fint att få vara med och skapa något bestående som tillgodoser människors behov” — fredagsporträttet med Henrik Striem4.10.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Att skapa god stämning, behålla lugnet i en stressig vardag och att underlätta för sina kollegor är Henrik Striems signum. Som arbetsledare i Hagastadens största byggprojekt just nu, Lokstallarna, så är dagarna fyllda. Han trivs med den familjära andan i koncernen som många vittnar om. Henrik älskar huvudstaden och särskilt vattnet som omger den. Lär känna Henrik i dagens fredagsporträtt: