Rockbjörnens dubbelvinnare: Benjamin Ingrosso och Omar Rudberg
Benjamin Ingrosso stod tillsammans med Omar Ruberg som kvällens stora vinnare när Rockbjörnen igår kväll intog Stora scenen på Gröna Lund. För fjärde året i rad röstades Ingrosso fram som Årets manliga artist, som blev hans sjätte Rockbjörn totalt.

– Fan vad jag är glad, det känns så jävla fint att ta emot det här priset. Det här är första året jag känner att jag faktiskt förtjänar det, säger han.
Aftonbladets stora och stjärnspäckade Rockbjörnen-galan på Gröna Lund i går kväll samlade tusentals fans för att fira vinnarna i årets gala. Kvällen programledare var artisten Molly Hammar och tv-profilen Arantxa Álvarez. Rockbjörnen, som i år firar 45 år, är galan där fansen röstar fram vinnarna i varje kategori.
Benjamin Ingrosso tog hem priset för Årets manliga artist för fjärde året i rad och tog också hem priset i kategorin Årets fans. Zara Larsson tog emot priset för Årets kvinnliga artist.
– Det känns skönt att vara tillbaka och få vara årets kvinnliga artist. Tack snälla ni som har röstat, det betyder verkligen så mycket, sa hon i en kommentar.
Victor Leksell överraskade publiken genom att bjuda upp Molly Sandén på scenen för att framföra låten ”Lost and Found” för allra första gången live. Även Medina, Miriam Bryant, Adaam, Cherrie, Arwin, Molly Hammar och norska stjärnskottet Emma Steinbakken bjöd på flera låtar från scenen.
Marcus & Martinus tog i år hem sin första Rockbjörn, i kategorin Årets grupp.
Omar Rudberg tog hem två statyetter, för Årets svenska låt och Årets Grönan Live-akt. Beyoncés “Texas Hold ’em” utsågs till Årets utländska låt.
OLW och KFC är partners till Rockbjörnen 2024 och produktionen av galan görs av Life Event. Assefa Communication står för gästlista (VIP-gäster) och artisthantering.
De är årets vinnare:
Årets manliga artist Benjamin Ingrosso
Årets kvinnliga artist Zara Larsson
Årets genombrott Gunilla Persson
Årets grupp Marcus & Martinus
Årets fans Benjamin Ingrosso fans
Årets svenska låt “Red Light” av Omar Rudberg
Årets utländska låt "Texas Hold ’em - Beyoncé
Årets Grönan Live-akt Omar Rudberg
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication ManagerSchibsted Media, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder

Länkar
Oberoende journalistik – det är vårt uppdrag
Mediekoncernen Schibsted Media har några av Nordens starkaste varumärken i portföljen, som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Omni, E24 och Podme.
Varje dag använder nästan sju miljoner människor våra redaktörstyrda medier för att bli uppdaterade, engagerade och underhållna – genom text, ljud, bilder och video. Förtroendet från våra användare är helt avgörande för oss. Och för att upprätthålla det förtroendet är vi fokuserade på fakta, verifierbarhet och transparens.
Våra 2800 anställda är baserade i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsingfors, Kraków och Gdańsk. Och vi är beroende av dem alla för att lyckas, genom nära samarbete över redaktioner, produkt- och teknologimiljöer och prenumerations- och annonsenheter.
Det som började som Christian Schibsteds lilla boktryckeriverksamhet i dåvarande Christiania (Oslo) 1839, är idag ett av Nordens ledande medieföretag. Vår journalistik har informerat folk, byggt gemenskap, avslöjat maktmissbruk och stärkt demokratier i nästan tvåhundra år. Våra demokratier är beroende av oberoende journalistik. Det är vårt uppdrag.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
SvD lanserar SvD Bas – nytt gratispaket för att stärka läsarrelationen4.12.2025 13:25:56 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet fortsätter sin rekordresa och tar nu ett offensivt steg för att nå ännu fler läsare. Efter ett historiskt starkt år lanserar tidningen SvD Bas – ett nytt, helt kostnadsfritt paket som ska bredda räckvidden, stärka relationen med läsare och lyssnare och skapa en ännu tydligare väg in i SvD:s kvalitetsjournalistik.
Aftonbladet och TV4 sänder Rockbjörnen tillsammans24.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Rockbjörnen återvänder i september 2026 och sänds då för första gången gemensamt på TV4 och Aftonbladet. Det nya samarbetet skapar en kraftfull gemensam räckvidd och nya möjligheter för både publik och annonsörer att följa galan på flera plattformar.
”Vinnarrätten” tillbaka – lockar unga och oväntad partner20.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Säsong 2 av ”Vinnarrätten” är här – programmet där hockeyprofiler delar sina personliga vinnarrätter och bjuder tittarna på en mix av värme, matglädje och vardagsnära underhållning. Förra säsongen engagerade över 527 000 tittare på Godare TV och därtill hundratusentals användare på både Godare.se och Youtube, och nu växer formatet ytterligare.
Så fick 1 000 säljare Schibsted på rätt kurs17.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Schibsted firar 20 år med Sales Academy – en utbildningssatsning som format bolagets säljkultur och fram till idag utvecklat över 1 000 medarbetare i Sverige och Norge. Det som började som en säljutbildning 2005 har vuxit till en del av Schibsteds DNA – och en viktig framgångsfaktor i en marknad som aldrig står still.
Ebba Bonde blir visuell redaktionschef på SvD12.11.2025 11:10:02 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet stärker sin satsning på visuell journalistik och inrättar en ny tjänst som visuell redaktionschef med övergripande ansvar för SvD:s visuella journalistik och uttryck. Tjänsten tillsätts av Ebba Bonde, som tillträder den 5 januari 2026.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum