Folkets Hus och Parker

Mysigt vampyräventyr med Ylva och Sara på turné

Vad passar bättre i höstmörkret än ett mysrysigt vampyräventyr som tar upp det svåra i att känna sig utanför men också det härliga i att rädda en kompis och bli hjälte för en dag!  Sagoshow med Ylva och Sara har premiär i Bagarmossens Folkets Hus den 24 oktober.

Många känner igen Ylva Hällen och Sara Edwardsson från barn-TV och som författare till bokserien Förskolan Skräckis. Nu åker de på turné tillsammans för första gången.

Boken som Ylva läser i föreställningen handlar om superallergiska vampyren Pyro. Han tål nästan ingenting, bara dum gammal blodjos. Och inte kan han springa ut i solgasset som de andra heller. Vad händer när Pyro bestämmer sig för att strunta i det och springer ut ändå?

Berättelsen får liv med hjälp av bildspel, ljud och dramatisering, allt kantat av originalmusik med sång och dans skriven av Klas Backman och artisterna själva.

Sagoshow med Ylva och Sara presenteras av Folkets Hus och Parker i samarbete med Ylvania AB.

-  -Det känns magiskt att få träffa alla barn, sjunga och dansa och dela vårt Skräckisuniversum med dom!, säger Sara och Ylva

TURNÈPLAN:
24/11 Målilla, Skeppet Folkets Hus

TILL PRESSBILDER

Om oss

Folkets Hus och Parker är en folkrörelse med närmare 500 medlemsföreningar som driver Folkets Hus, folkparker, biografer samt liknande lokala arrangörer i hela landet – alla viktiga och uppskattade mötesplatser och kulturbärare. Organisationen är partipolitiskt och religiöst obunden och har en värdegrund som bygger på principerna om jämlikhet, jämställdhet och allas lika värde.

Följ Folkets Hus och Parker

Senaste pressmeddelandena från Folkets Hus och Parker