Moment Group

Hansen stärker sin position som kraftfull inköpare inom eventbranschen

Dela

Hansen, en av de ledande aktörerna inom eventbranschen, presenterar stolt sin satsning på att förbättra och utveckla sin inköpsfunktion. Therese Wanzelius, Purchasing Manager, är på plats sedan i våras och jobbar med att effektivisera upphandlingar och säkerställa villkor och kostnader i kundprojekten. Satsningen på inköp frigör dessutom tid i projektgrupperna vilket gör att fler i stället kan fokusera ännu mer på kunden och genomförandet.

Therese Wanzelius - Purchasing Manager på Hansen
Therese Wanzelius - Purchasing Manager på Hansen

H A N S E N  -  P A R T  O F  M O M E N T  G R O U P

Therese Wanzelius kommer närmast från rollen som Category Manager på DB Schenker där hon arbetat med olika typer av inköpsfrågor i 10 år.

"Som inköpsansvarig på Hansen har jag ett ansvar att leda strategiska upphandlingar och säkerställa priser och villkor mot våra underleverantörer. Vi vill arbeta fram  bästa möjliga förutsättningar för att kunna leverera högkvalitativa och kostnadseffektiva  event för kunden", säger Therese Wanzelius, Purchasing Manager på Hansen.

Ökar värdet genom kraftfullare inköp

Grunden i Hansens affärsmodell är ett konsultativt arbetssätt där företaget handlar upp hotell, transporter, teknik, lokaler mm för att sedan förädla dessa tjänster med målsättningen att skapa upplevelser och kommunikation som berör människor och bygger varumärken.

Genom att arbeta med strategiska upphandlingar och bli ännu skickligare i förhandlingar med olika leverantörer blir Hansen en kraftfullare spelare. Varje inköp, oavsett storlek, ska styras genom tydliga processer och säkerställas genom noggrant utformade avtal vilket resulterar i besparingar för kunden.

"Att sätta fokus på alla delar i inköpsprocessen ser vi som en viktig del i vår utveckling. Genom att stärka vår inköpsfunktion kan vi leverera ökat värde till våra kunder samtidigt som det bidrar till att säkerställa långsiktig lönsamhet för oss som bolag", säger Sanna Kindmark, CEO för Hansen.

Hållbarhetsfokus i alla led 

En viktig del av Hansens inköpsstrategi är hållbarhet och en särskild grupp har skapats med uppdraget att arbeta med hållbarhetsfrågor. Gentemot kund handlar det om att öka medvetenheten och möjliggöra val av mer hållbara alternativ samtidigt som man jobbar med att leverantörerna ska uppfylla kundens och Hansens hållbarhetskrav.

"Vi strävar efter att integrera hållbarhet i varje steg av vår process, från upphandling till genomförande. Genom att ställa tydliga krav på våra leverantörer är vår ambition att säkerställa att vi bidrar till en hållbar framtid", fortsätter Therese Wanzelius.

Hansens passion är att designa och genomföra event från idé till utförande och resultatet är upplevelser som berör och förflyttar varumärken för kunder och deras gäster. Inom Moment Group ingår Hansen, tillsammans med Minnesota Communication, i affärsområde Event & Communication och tillsammans är de båda bolagen en av de största aktörerna inom eventbranschen i Skandinavien.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Länkar

Moment Group – den börsnoterade upplevelsekoncernen

Med en palett av starka varumärken och fjorton egna arenor i Skandinaviens största städer är Moment Group en av de ledande aktörerna inom upplevelsebranschen.

Show, musikal, teater, konsert, dinnerparty, club, event, aktivitetsrestauranger och bistro är en del av det som står på menyn inom koncernen och verksamheterna delas in i fyra olika affärsområden.

Varje år skapas upplevelser för fler än två miljoner gäster och verksamheterna utgår från egna arenor och kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Malmö.

Moment Group omsätter drygt en miljard, har fler än 400 medarbetare, är listat på Nasdaq Stockholm och har huvudkontoret i Göteborg.

Följ Moment Group

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Moment Group

Ballbreaker blir Green Key-certifierat21.11.2024 08:04:07 CET | Pressmeddelande

Ballbreaker har nått en ny nivå i sitt hållbarhetsarbete genom att få sin konferensverksamhet certifierad genom Green Key, en internationellt erkänd miljömärkning för anläggningar inom besöksnäringen. Certifieringen är ett kvitto på att Ballbreaker uppfyller höga krav inom 13 olika hållbarhetsområden, samtidigt som den stärker engagemanget för att fortsätta utveckla verksamheten för en hållbar framtid.

Vår hållbarhetsresa - här gör vi störst skillnad7.11.2024 09:56:18 CET | Pressmeddelande

Vi står alla inför ett viktigt arbete för en mer hållbar framtid och inom vår koncern är hållbarhet inte bara ett mål, det är en resa som involverar alla våra verksamheter. Vi tror på att skapa en övergripande strategi med målsättningar på koncernnivå och därtill får respektive bolag och arena friheten att utveckla och addera initiativ som är anpassade för just deras verksamhet. Att erbjuda upplevelser är inte bara en god affärsidé, det bidrar också till ett mer hållbart samhälle, där gemenskap och välbefinnande står i centrum. Våra erbjudanden är i grunden mer hållbara än mycket annan konsumtion men det innebär inte att vi kan slå oss till ro.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye