Svensk Handel presenterar vinnarna av Retail Awards 2024!

Vid en festlig helkväll på Berns samlades handelsbranschen för att hylla de starkast lysande stjärnorna i branschen.  Lindex tog hem en dubbelseger och bland vinnarna fanns även Lager 157, Normal och Klättermusen.

Det är sjuttonde gången som handeln firas på Retail Awards.
Det är sjuttonde gången som handeln firas på Retail Awards. Svensk Handel

27 finalister tävlade om nio prestigefyllda priser när den sjuttonde upplagan av Retail Awards avgjordes. Varje vinnare utsågs i hård konkurrens, av branschkunniga jurygrupper.

– Handeln är fylld av innovationskraft, entreprenörsanda och hög servicekänsla. Att få prisa handelns starkast lysande stjärnor är en ynnest. Det är företag och individer som driver handeln och hela samhället framåt, säger Sofia Larsen, vd på Svensk Handel.

Såväl medarbetare som företag fick ta emot pris under kvällen. Bland annat vann Elgiganten pris för Årets hållbarhetssatsning, och Harriet Kyolaba Johansson från BLANK The Hub i Helsingborg vann priset Årets butikssäljare. Lindex prisades för AI-satsningen Copilot och företagets vd Susanne Ehnbåge blev årets ledare.

–Jag är väldigt glad över att ha vunnit detta pris! För mig handlar det inte om ett personligt erkännande utan det är ett bevis på det fantastiska engagemang och arbete som alla medarbetare på Lindex lägger ner varje dag, säger Susanne Ehnbåge, vd på Lindex.

Om Svensk Handel

"Vi är en positiv samhällskraft som skapar förutsättningar för handelns företag att nå sin fulla potential"

Svensk Handel är bransch- och arbetsgivarorganisationen som driver handelns frågor för parti-, detalj- och e-handeln. Vi förbättrar villkoren för drygt 9 000 handlare i Sverige.