C’est magnifique, Agneta! Kritikerros när Je m’appelle Agneta kommer till liv på scen

Den 8 oktober var det äntligen dags för Je m’appelle Agneta att inta teaterscenen på Rival i Stockholm. Föreställningen har fått fina recensioner, i vilka Anna Granath och Dag Malmberg hyllas för sina rolltolkningar av Agneta och Einar.

Fot: John Resborn

Kritikerna berömmer Anna Granath som utöver Agneta spelar alla andra roller utom en. Aftonbladet konstaterar att ”Anna Granath gör en trovärdigt inkännande Agneta med mycket humor”. DN beskriver föreställningen som befriande och Anna Granath som ”imponerande träffsäker”. ”Riktigt roligt”, skriver SvD som också hyllar Dag Malmberg för sin ”stadga och scennärvaro” i rollen som Einar. ”Skådespelarinsatserna är inget annat än briljanta”, konstaterar Påscen. ”Anna Granath är perfekt som Agneta! Anna gör även maken Magnus på ett alldeles enastående vis!” skriver Du i Fokus och beskriver Dag Malmberg som ”klippt och skuren i rollen som Einar”.

Fler röster om scenföreställningen Je m’appelle Agneta:

”Igenkänningen i den östrogenstinna lokalen, med höga skratt, talar sitt tydliga språk.” / DN

”Je m’appelle Agneta är […] riktigt mysig feelgood för tjejer. Något slags feminism light, förklädd i drömmen om Frankrike.” / DN

”Feelgood som väcker längtan” / SvD

”Granath har fin komisk timing och tolkar lustfyllt Agnetas nyvaknade libido.” / Aftonbladet

”Man går trallande ur salongen och längtar sig bort till chevre, baguetter och vingårdarna i Frankrike. Agneta har visat oss vägen.” / Du i Fokus

”Känslorna förs vidare till publiken som både skrattar och gråter.” / Du i Fokus

”Replikerna är rappa med Emma Hambergs underfundiga humor och med glimten i ögat.” / Påscen

Föreställningsbilder finns att hämta här: https://www.agnetashow.se/press/

Köp biljetter här: https://www.agnetashow.se/

Föreställningen produceras av Lifeline.

Om scenföreställningen Je m’appelle Agneta:

Lifeline bjuder in till en befriande och inspirerande föreställning om kvinnokroppen, vänskap, kulturkrockar, att bejaka livet, friheten att få vara sig själv och göra som man vill. Anna Granath och Dag Malmberg står på scen när Emma Hambergs älskade roman blir teater. Under hösten spelas föreställningen i Stockholm, Göteborg och Malmö för att våren 2025 även möta publiken i Uppsala, Jönköping, Örebro, Karlstad, Växjö, Halmstad, Gävle, Vara och Västerås.

För pressrelaterade frågor, vänligen kontakta:

Clarie Åkesson, Kult PR, clarie.akesson@kultpr.se, 0733-38 98 05

Lina Kåberg Stene, Kult PR, lina.kaberg.stene@kultpr.se, 0707-62 04 66

Fot: John Resborn
Foto: John Resborn

Martin Stenmarck släpper nytt live-album med Elvis-låtar och längtar efter att ännu en gång möta publiken4.10.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Efter en längre tids paus är det nu dags för Martin Stenmarck att släppa ny musik, denna gång i Elvis Presleys anda. Martin, som är en av Sveriges mest uppskattade artister, släpper nu ett live-album som innehåller 25 odödliga Elvislåtar – alla musikaliska tolkningar av Elvis mest minnesvärda verk. Albumet, med samma namn som turnén, Martin Stenmarck Lirar Elvis, har nyligen släppts på Spotify, Tidal, Apple Music, Youtube Music och Amazon Music, och nu ser Martin fram emot att återvända och ännu en gång inta livescenen.