Metaljättarna Parkway Drive till Scandinavium

Parkway Drive firar 20 år och ger sig ut på en europaturné med stopp i Göteborg den 15 november 2025. Dessutom tar de med sig deathcore-giganterna Thy Art Is Murder och post-hardcore-favoriterna The Amity Affliction som special guests. Biljetterna släpps på fredag 18 oktober klockan 11.

Parkway Drive kommer till Scandinavium med Thy Art Is Murder och The Amity Affliction som special guests.

– Vi hälsar Parkway Drive varmt välkomna till metalstaden Göteborg! Det är extra kul med ett band som vi inte sett på Scandinavium tidigare, säger Henrik Jutbring, evenemangschef på Got Event.

Så här skriver Live Nation

Parkway Drive firar 20 år med Europaturné - två konserter i Sverige 2025!

Efter en enormt hyllad spelning på Sweden Rock Festival tidigare i år återvänder Parkway Drive till Sverige hösten 2025! De Australiensiska metaljättarna firar 20 år med en storslagen Europaturné med två stopp i Sverige – fredag 14 november på Hovet i Stockholm och lördag 15 november på Scandinavium i Göteborg.

Special Guests: Thy Art Is Murder & The Amity Affliction

Biljetter släpps den 18 oktober klockan 11:00 via LiveNation.se.

Turnén kommer att ta över arenor runtom Europa och fansen kan förvänta sig Parkway Drives nya och mest ambitiösa produktion någonsin. Känd för sina explosiva och legendariska konserter utlovar turnén att överträffa alla förväntningar och leverera en oförglömlig liveupplevelse.

"This is going to be next level. We've always prided ourselves on delivering the best show possible, but our 20 Year Anniversary Tour will take everything to a new extreme. We’re bringing more fire, more energy, and a production that's bigger than anything we've done before." säger Parkway Drives frontman Winston McCall om turnén.

2023 markerade Parkway Drive’s 20-årsjubileum. Deras resa är kantad av åtta kritikerrosade och kommersiellt framgångsrika album (varav sex uppnått guldstatus i Australien), tre dokumentärer, ett livealbum och otaliga liveframträdanden.

Med support från deathcore-giganterna Thy Art Is Murder och post-hardcore-favoriterna The Amity Affliction, kommer denna ultimata australiensiska metaluppställning att göra Parkway Drives Europaturné till ett av årets största metalhändelser.