Lidl har den billigaste frukt- och gröntkassen i Sverige
I en färsk undersökning gjord av Matpriskollen utsågs Lidls frukt- och gröntkasse till den billigaste, när 40 likvärdiga produkter jämfördes hos olika butikskedjor. Skillnaden mellan Lidls kasse och den dyraste var över 200 kr.
Via Livsmedelsverkets nya rekommendationer om 500 gram frukt och grönt per dag och person uppmanar myndigheten den svenska befolkningen att öka konsumtionen av frukt och grönsaker. Med 204 butiker över hela Sverige är Lidl en av de största livsmedelskedjorna i landet, som erbjuder svenska hushåll mat till det högsta prisvärdet.
– Vårt löfte till kunderna är att leverera högsta kvalitet till branschens bästa pris. Det är särskilt viktigt när det gäller livsmedel som har en positiv inverkan på vår hälsa, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.
Undersökningen gjordes av Matpriskollen den 9 oktober, där 40 produkter av jämförbar kvalitet och ursprung jämfördes.
Nyckelord
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seOm oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl stärker sitt internationella engagemang för medveten kosthållning tillsammans med WWF21.1.2025 08:01:00 CET | Pressmeddelande
Lidl fortsätter att engagera sig för en medveten kosthållning genom att ytterligare anpassa sitt produktsortiment i enlighet med Planetary Health Diet (PHD)* fram till 2050. Målet är att öka andelen sålda växtbaserade livsmedel – såsom växtbaserade proteinkällor, fullkornsprodukter samt frukt och grönt – med 20 procent jämfört med 2023. Som första dagligvarukedja att tillämpa WWF:s metodik i alla 31 länder med Lidl-butiker vill Lidl skapa transparens kring sitt produktsortiment och guida konsumenten till mer miljömedvetna och hälsosamma val.
Lidl Sverige utnämnt till Top Employer för femte året i rad16.1.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige har blivit utnämnt till Top Employer för femte året i rad av den oberoende organisationen Top Employers Institute. Denna prestigefyllda utmärkelse är ett bevis på livsmedelskedjans långsiktiga engagemang för att skapa en arbetsmiljö där medarbetarna kan växa, trivas och utvecklas.
Lidl Sverige halvvägs mot målet om mindre socker och salt15.1.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Senast 2025 ska Lidl Sverige ha minskat socker- och salthalten i egna märkesvaror med 20 procent, jämfört med 2015. Nu är livsmedelskedjan halvvägs mot målet. – Vi vet att minskat socker- och saltintag är viktigt för att främja folkhälsan, och därför vill vi erbjuda konsumenterna det bästa sortimentet för en hälsosam livsstil, säger Mia Brodén Borgvall, kvalitetschef på Lidl Sverige.
Topptestat snabbkaffe hos Lidl10.1.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
I ett test av Aftonbladet testades och betygssattes 16 snabbkaffesorter. Lidls ekologiska snabbkaffe från Fairglobe topptestades och kammade hem en andraplacering i testet med tre av fem i poäng från juryn. ”Balanserad beska, fin syra och tydliga kaffearomer” lyder utlåtandet.
Lidls kundklubb spränger tvåmiljonersvallen9.1.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Under oktober 2020 lanserade Lidl Sverige sin kundklubb Lidl Plus. År 2022 passerade kundklubben en miljon användare och nu, drygt två år senare, spränger kundklubben tvåmiljonersvallen. Idag har nästan var femte invånare Lidl Plus‑appen.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum