Lidl Sverige

Lidl har den billigaste frukt- och gröntkassen i Sverige

Dela

I en färsk undersökning gjord av Matpriskollen utsågs Lidls frukt- och gröntkasse till den billigaste, när 40 likvärdiga produkter jämfördes hos olika butikskedjor. Skillnaden mellan Lidls kasse och den dyraste var över 200 kr.

Lidls frukt- och gröntkasse är billigast i Sverige.
Lidls frukt- och gröntkasse är billigast i Sverige.

Via Livsmedelsverkets nya rekommendationer om 500 gram frukt och grönt per dag och person uppmanar myndigheten den svenska befolkningen att öka konsumtionen av frukt och grönsaker. Med 204 butiker över hela Sverige är Lidl en av de största livsmedelskedjorna i landet, som erbjuder svenska hushåll mat till det högsta prisvärdet.

– Vårt löfte till kunderna är att leverera högsta kvalitet till branschens bästa pris. Det är särskilt viktigt när det gäller livsmedel som har en positiv inverkan på vår hälsa, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

Undersökningen gjordes av Matpriskollen den 9 oktober, där 40 produkter av jämförbar kvalitet och ursprung jämfördes.

Nyckelord

Kontakter

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl stärker sitt internationella engagemang för medveten kosthållning tillsammans med WWF21.1.2025 08:01:00 CET | Pressmeddelande

Lidl fortsätter att engagera sig för en medveten kosthållning genom att ytterligare anpassa sitt produktsortiment i enlighet med Planetary Health Diet (PHD)* fram till 2050. Målet är att öka andelen sålda växtbaserade livsmedel – såsom växtbaserade proteinkällor, fullkornsprodukter samt frukt och grönt – med 20 procent jämfört med 2023. Som första dagligvarukedja att tillämpa WWF:s metodik i alla 31 länder med Lidl-butiker vill Lidl skapa transparens kring sitt produktsortiment och guida konsumenten till mer miljömedvetna och hälsosamma val.

Lidl Sverige halvvägs mot målet om mindre socker och salt15.1.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Senast 2025 ska Lidl Sverige ha minskat socker- och salthalten i egna märkesvaror med 20 procent, jämfört med 2015. Nu är livsmedelskedjan halvvägs mot målet. – Vi vet att minskat socker- och saltintag är viktigt för att främja folkhälsan, och därför vill vi erbjuda konsumenterna det bästa sortimentet för en hälsosam livsstil, säger Mia Brodén Borgvall, kvalitetschef på Lidl Sverige.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye