POWER Sverige

POWERs marknadschef Eddie Hernandez utsedd till Sveriges bästa marknadschef

Dela

Tidningen Resumé har för nittonde året i rad utsett Sveriges bästa marknadschefer. Guldplatsen inom kategorin hemelektronikbutiker kammades hem av Eddie Hernandez, marknadschef på POWER Sverige.

Med starka färger, spektakulär kommunikation och PR-drivna kampanjer har POWER lyckats göra hemelektronik roligt igen. På bara ett år har POWER gått från en varumärkeskännedom i Sverige på 0,7% till hela 53%*, och arbetet på marknadsavdelningen leds stadigt av marknadschefen Eddie Hernandez. De otroliga resultaten och POWERs uppseendeväckande marknadsföring har inte gått juryn på Resumé förbi, och under torsdagskvällen prisades Eddie Hernandez till den bästa marknadschefen i Sverige i kategorin hemelektronikbutiker.

– Reklam ska vara kul, överraskande och få folk att stanna upp! Mycket av det som snurrar där ute idag är raka motsatsen. Därför känns det otroligt hedrande och roligt att juryn väljer att uppmärksamma det arbete som jag och mitt team dagligen arbetar hårt med. POWERs kommunikation ska få kunder att haja till och känna ’vänta, vad var det där?’ Vi vill visa att reklam kan vara både smart och vågad, med glimten i ögat, säger Eddie Hernandez, marknadschef på POWER Sverige.

Tävlingen Sveriges bästa marknadschef har arrangerats av tidningen Resumé i 19 år. Tillsammans med Xtreme Insight mäter tidningen hur ett hundratal varumärken utvecklats under ett år. Vinnaren utses baserat på mätresultat som visar en positiv varumärkesförflyttning, konsumenternas preferens att välja varumärket, samt huruvida varumärket kommit att bli förstahandsvalet bland konsumenter och därmed positionerat sig som det bästa alternativet. Resumé utser en vinnare inom 18 olika kategorier.

POWER Sverige samarbetar med norska reklambyrån Schjærven, svenska pr-byrån Wenderfalck, mediebyrån Bizkit Havas och digitalbyrån s360.

Juryns motivering för Sveriges bästa marknadschef i kategorin hemelektronikbutik:
Vad krävs för att etablera ett nytt varumärke på en marknad i Sverige? Det behövs kraft, starka färger och rolig reklam som ger avtryck och intryck. Power är fulladdad med energi.

* Nepa Brand Tracker, Brand Awareness, oktober 2024.

Kontakter

Följ POWER Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige

Julhandeln börjar allt tidigare – POWER satsar på liveshopping under Black Weeks13.11.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Knappt hälften av de tillfrågade i POWERs egna kundundersökning säger att de planerar att starta julhandeln tidigare i år, och hela 60 procent svarar att de planerar att köpa julklappar redan under Black Weeks. En av fyra uppger att de ska köpa fler julklappar än ifjol, något som lockar fler att kika efter bra erbjudanden. Med andra ord kommer det bli en intensiv kamp om kunderna under årets julhandel.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye