Einar Mattsson

Einar Mattssons årsberättelse- och hållbarhetsredovisning vinner silver i Publishingpriset

Dela

Förra veckan på Publishing-galan tog designbyrån Edit & björnen och copybyrån Brand Mission emot silverstatyetten i klassen ”Årsredovisningar och rapporter kommersiella företag” med Einar Mattssons årsberättelse och hållbarhetsredovisning ”2023 – Året då vi gick mot strömmen”. Det är fjärde året i rad som Einar Mattssons årsberättelse belönas med pris på galan.

Foto på diplomet för silver
Publishingpriset i silver 2024 för årsberättelse- och hållbarhetsredovisningen "2023 – Året då vi gick mot strömmen"

De senaste fyra åren har samma team vunnit två guldplaketter och två silver i Publishingsprisets klass för tryckta årsrapporter. Den sammanställda poängbedömningen i år blev 92 poäng av 100 möjliga, där guldvinnare hade 94 poäng. Det som bedöms är design, text, TREP (tryck, repro, efterbehandling och pappersval) och det visuella. 

Einar Mattssons kommunikationschef Ewelina Holm kommenterar: 
– Vi har fått många positiva reaktioner från läsarna. Vi vågade knappt tro att den skulle prisas igen eftersom vi även tidigare år vunnit med det här konceptet. All cred till Edit & Björnen, Brand Mission och vår projektledare Katarina Lorenz. 

– Att återigen få ta emot pris tillsammans med Einar Mattsson känns fantastiskt. I synnerhet med tanke på att vi denna gång gjorde en ganska omfattande omarbetning av det hittills så framgångsrika designkonceptet. För oss visar priset hur otroligt viktigt det är att jobba nära uppdragsgivaren och våga ta nya steg. Jag vill rikta ett stort tack till vår uppdragsgivare och medkreatör, Einar Mattssons underbara projektledare Katarina Lorenz, säger Johanna Nordung-Omnell, designer på Edit & björnen

– Den här gången gjorde vi årsberättelsen mer lik ett magasin, utan att för den skull ändra på den grundläggande idén; att från första sidan till sista berätta om Einar Mattssons år på ett sammanhållet, nyfiket och engagerande sätt. Vi är både stolta och glada över att tävlingsjuryn uppskattade resultatet av vårt fina samarbete med Einar Mattsson, avslutar Tomas Långdahl, copywriter på Brand Mission
 
I år var Åke Gunnarsson/VUE fotograf. Agneta Eriksson gjorde prepress/tryckoriginalet.  
 
Årsberättelsen trycks i 2000 exemplar på Bywind-tryckeriet som klarar av den avancerade tryckteknik som produkten kräver. Tidigare år har Einar Mattssons årsberättelse- och hållbarhetsredovisning även nominerats till Svenska designpriset. 

Kontakter

Länkar

Om Einar Mattsson AB
Einar Mattsson AB är moderbolag i en familjeägd bolagsgrupp som varit verksam på Storstockholms fastighets- och byggmarknad sedan 1935. Idag är Einar Mattsson-sfären Stockholms största privata ägare av hyresbostadsfastigheter. Koncernen är bland de mest aktiva projektutvecklarna av nya bostäder i regionen. Koncernens förvaltningsbolag förvaltar drygt 14 000 bostäder åt en bred kundkrets av etablerade fastighetsägare. Bolagsgruppen omfattar även en verksamhet som arbetar med investeringar utanför kärninnehaven.

 Läs mer om oss på www.einarmattsson.se och Facebook

Följ Einar Mattsson

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Einar Mattsson

”Det är motiverande att vara på en arbetsplats där du kan fortsätta utvecklas” — fredagsporträttet med Michaela Sihlén8.11.2024 10:00:00 CET | Blogginlägg

Michaela Sihlén är numera en familjekär kvinna som förr levde mer dag för dag. Som hade yrkesdrömmar om rörmokeri och blev frisör innan utbildningen till fastighetsförvaltande lockade. Att fråga kunniga kollegor är en självklarhet för att hela tiden lära sig mer. Fritiden fylls helst av snabba promenader och mysiga helger för att inte tala om resor, som är det bästa hon vet. Lär känna Michaela i dagens fredagsporträtt från Einar Mattsson:

”Det är viktigt att bygga tillit” — fredagsporträttet med Charlotte Urhammar1.11.2024 10:00:00 CET | Blogginlägg

Att lägga energi på rätt saker, att inte oroa sig i onödan och att ha en reservplan är inköparen Charlotte Urhammars signum. Hon uppskattar sin chef, utmaningarna i varje nytt projekt och att jobba i ett familjeföretag som funnits i generationer. Ett och annat udda inköp har gjorts genom åren och kring inköp påverkar samhället leverantörskedjorna starkt. Lär känna Charlotte i dagens fredagsporträtt från Einar Mattsson:

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye