Godare lanserar ”Vinnarrätten” – nytt matprogram för ny yngre målgrupp
Aftonbladets och Schibsteds mat-plattform Godare lanserar "Vinnarrätten", ett nytt programformat som lyfter fram kända profilers personliga relationer till mat. I första säsongen får tittarna möta Sveriges främsta hockeyprofiler och höra deras berättelser om maten som betyder allra mest.
Alla har en maträtt som betyder lite extra, vare sig det är farmors pannkakor, succépastan till middagsgästerna, eller den perfekta uppladdningen inför en viktig prestation.
– Med ”Vinnarrätten” vill vi nå en ny yngre målgrupp med ett innehåll som kombinerar underhållning och härlig matinspiration, både i program och korta videoklipp, säger Lena Widman, chef för Aftonbladet Godare.
”Vinnarrätten” är ett nytt programformat som tagits fram av redaktionen för Godare. I första säsongen berättar fem hockeyprofiler om maten som betyder allra mest för just dem. Programledare är Youtubern Samuel "SampeV2" Stronegger och matkreatören Amanda Wiger som följer med spelarna både till hockeyrinken och hem till deras kök där de tillsammans lagar hockeyhjältarnas favoriträtter. Det blir en mix av tuffa utmaningar, personliga berättelser och matlagning – allt inramat med en lättsam och inbjudande ton.
Första säsongen av ”Vinnarrätten” sponsras av Svenska Hockeyligan, SHL, som ser en självklar koppling mellan idrott på elitnivå och kost och hälsa.
– Vi har samarbetat med Schibsted i många år och ser fram emot att nu gå in som presentatör för det här nya programkonceptet. Samtidigt som vi lyfter frågan om mat och hälsa kan våra spelares närvaro förhoppningsvis uppfattas som ett roligt och lite oväntat inslag i Godares kanaler, säger Peter Allvin, kommersiell chef på SHL.
Aftonbladets och Schibsteds mat-plattform Godare har utvecklats snabbt i alla kanaler.
– Det är spännande att en aktör som SHL ser värdet i att nå sin målgrupp genom Godare. Mat engagerar. Det gör att Godare är en intressant och stark kontext för så många fler än de traditionella mat-annonsörerna, säger Caroline Ensér, Director of Commercial Products, på Schibsted Marketing and Services, SMS.
De fem hockeyspelare som medverkar i programmet är: Adam Ollas Matsson, Färjestad, Oskar Lindblom, Brynäs, William Worge Kreu, Linköping. Martin Karlsson, Leksand och Linus Nässén, Timrå.
Godare vann i våras titeln Årets Annonsaffär på Årets Dagstidning-galan. Godare.se är en del av Aftonbladets och Schibsteds matplattform och tillsammans med den linjära tv-kanalen Godare ger sajten matinspiration till både vardag och fest och växer nu i alla kanaler.
”Vinnarrätten” har premiär den 22 november och visas på TV-kanalen Godare, Aftonbladet Godare, Godare Youtube och sociala medier.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Lena Widman, redaktionell chef Godare.se. Telefon: 070-676 23 10. E-post: lena.widman@aftonbladet.se
Caroline Ensér, Director of Commercial Products, Schibsted Media. E-post: caroline.enser@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunications ManagerSchibsted Media, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Länkar
Oberoende journalistik – det är vårt uppdrag
Mediekoncernen Schibsted Media har några av Nordens starkaste varumärken i portföljen, som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Omni, E24 och Podme.
Varje dag använder nästan sju miljoner människor våra redaktörstyrda medier för att bli uppdaterade, engagerade och underhållna – genom text, ljud, bilder och video. Förtroendet från våra användare är helt avgörande för oss. Och för att upprätthålla det förtroendet är vi fokuserade på fakta, verifierbarhet och transparens.
Våra 2800 anställda är baserade i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsingfors, Kraków och Gdańsk. Och vi är beroende av dem alla för att lyckas, genom nära samarbete över redaktioner, produkt- och teknologimiljöer och prenumerations- och annonsenheter.
Det som började som Christian Schibsteds lilla boktryckeriverksamhet i dåvarande Christiania (Oslo) 1839, är idag ett av Nordens ledande medieföretag. Vår journalistik har informerat folk, byggt gemenskap, avslöjat maktmissbruk och stärkt demokratier i nästan tvåhundra år. Våra demokratier är beroende av oberoende journalistik. Det är vårt uppdrag.
Följ Schibsted Media
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted Media
Nya poddserien från SvD: ”Som en agentroman”18.11.2024 07:02:00 CET | Pressmeddelande
Juristen Lars Olofsson säger att ryska maffian stulit svenskars pengar i ett gigantiskt bedrägeri. Han vet hur han ska vinna tillbaka miljonerna. Men när SvD följer hans kamp hopar sig frågetecknen. Blir offren lurade igen? Nya poddserien ”Frälsaren” släpps i dag den 18 november.
Nathalie Mark ny nöjeschef – Emma Lovén Svensson blir nyhetschef15.11.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Nathalie Mark blir ny nöjeschef på Aftonbladet. Samtidigt stärks nyhetsredaktionen med en ny nyhetschefsroll. Emma Lovén Svensson blir nyhetschef med fokus på större nyhetshändelser.
Agnes Stenbom är Årets AI-svensk 202414.11.2024 08:40:14 CET | Pressmeddelande
Agnes Stenbom, chef för Schibsteds Medias inkluderingslab IN/LAB och ansvarig för förtroendefrågor på Schibsted Media, har utsetts till Årets AI-svensk 2024. Priset delas ut av TechSverige till personer som gör betydande insatser för utvecklingen och synliggörandet av svensk AI. Stenbom är även grundare av initiativet Nordic AI Journalism och hyllas för sitt arbete med att driva inkluderings- och tillitsfrågor inom AI i Sverige.
Tv.nu kammar hem Svenska SEO-priset 202413.11.2024 09:04:09 CET | Pressmeddelande
För två år sedan inleddes en SEO-resa för Tv.nu som lett till en all time high i synlighet och en ökning i trafik som nu gör avsevärd skillnad för bolagets räckvidd. För detta tilldelas Tv.nu Svenska SEO-priset i kategorin Media & Underhållning.
Sportbladets tv-gala hyllar damallsvenskan – här är de nominerade11.11.2024 10:55:00 CET | Pressmeddelande
På torsdag, den 14 november, hyllas svensk damfotboll med sin egen stjärnfyllda tv-gala, “Obos Damallsvenskans bästa”. Det är femte året i rad Sportbladet arrangerar galan som lyfter fram, hyllar och prisar årets bästa insatser i damallsvenskan. Nu står det klart vilka spelare som är nominerade.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum