Schibsted Media

Godare lanserar ”Vinnarrätten” – nytt matprogram för ny yngre målgrupp

Dela

Aftonbladets och Schibsteds mat-plattform Godare lanserar "Vinnarrätten", ett nytt programformat som lyfter fram kända profilers personliga relationer till mat. I första säsongen får tittarna möta Sveriges främsta hockeyprofiler och höra deras berättelser om maten som betyder allra mest.

Godare lanserar nytt programformat, ”Vinnarrätten”. Programledare är matkreatören Amanda Wiger och Youtubern Samuel "SampeV2" Stronegger.
Godare lanserar nytt programformat, ”Vinnarrätten”. Programledare är matkreatören Amanda Wiger och Youtubern Samuel "SampeV2" Stronegger.

Alla har en maträtt som betyder lite extra, vare sig det är farmors pannkakor, succépastan till middagsgästerna, eller den perfekta uppladdningen inför en viktig prestation.

– Med ”Vinnarrätten” vill vi nå en ny yngre målgrupp med ett innehåll som kombinerar underhållning och härlig matinspiration, både i program och korta videoklipp, säger Lena Widman, chef för Aftonbladet Godare.

”Vinnarrätten” är ett nytt programformat som tagits fram av redaktionen för Godare. I första säsongen berättar fem hockeyprofiler om maten som betyder allra mest för just dem. Programledare är Youtubern Samuel "SampeV2" Stronegger och matkreatören Amanda Wiger som följer med spelarna både till hockeyrinken och hem till deras kök där de tillsammans lagar hockeyhjältarnas favoriträtter. Det blir en mix av tuffa utmaningar, personliga berättelser och matlagning – allt inramat med en lättsam och inbjudande ton.

Första säsongen av ”Vinnarrätten” sponsras av Svenska Hockeyligan, SHL, som ser en självklar koppling mellan idrott på elitnivå och kost och hälsa.

– Vi har samarbetat med Schibsted i många år och ser fram emot att nu gå in som presentatör för det här nya programkonceptet. Samtidigt som vi lyfter frågan om mat och hälsa kan våra spelares närvaro förhoppningsvis uppfattas som ett roligt och lite oväntat inslag i Godares kanaler, säger Peter Allvin, kommersiell chef på SHL.

Aftonbladets och Schibsteds mat-plattform Godare har utvecklats snabbt i alla kanaler. 

– Det är spännande att en aktör som SHL ser värdet i att nå sin målgrupp genom Godare. Mat engagerar. Det gör att Godare är en intressant och stark kontext för så många fler än de traditionella mat-annonsörerna, säger Caroline Ensér, Director of Commercial Products, på Schibsted Marketing and Services, SMS.

De fem hockeyspelare som medverkar i programmet är: Adam Ollas Matsson, Färjestad, Oskar Lindblom, Brynäs, William Worge Kreu, Linköping. Martin Karlsson, Leksand och Linus Nässén, Timrå.

Godare vann i våras titeln Årets Annonsaffär på Årets Dagstidning-galan. Godare.se är en del av Aftonbladets och Schibsteds matplattform och tillsammans med den linjära tv-kanalen Godare ger sajten matinspiration till både vardag och fest och växer nu i alla kanaler.

”Vinnarrätten” har premiär den 22 november och visas på TV-kanalen Godare, Aftonbladet Godare, Godare Youtube och sociala medier.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Lena Widman, redaktionell chef Godare.se. Telefon: 070-676 23 10. E-post: lena.widman@aftonbladet.se
Caroline Ensér, Director of Commercial Products, Schibsted Media. E-post: caroline.enser@schibsted.com

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Godare lanserar nytt programformat, ”Vinnarrätten”. Programledare är matkreatören Amanda Wiger och Youtubern Samuel "SampeV2" Stronegger.
Godare lanserar nytt programformat, ”Vinnarrätten”. Programledare är matkreatören Amanda Wiger och Youtubern Samuel "SampeV2" Stronegger.
Ladda ned bild
Ladda ned bild
Ladda ned bild
Ladda ned bild

Länkar

Oberoende journalistik – det är vårt uppdrag

Mediekoncernen Schibsted Media har några av Nordens starkaste varumärken i portföljen, som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Omni,  E24 och Podme. 

Varje dag använder nästan sju miljoner människor våra redaktörstyrda medier för att bli uppdaterade, engagerade och underhållna – genom text, ljud, bilder och video. Förtroendet från våra användare är helt avgörande för oss. Och för att upprätthålla det förtroendet är vi fokuserade på fakta, verifierbarhet och transparens. 

Våra 2800 anställda är baserade i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsingfors, Kraków och Gdańsk. Och vi är beroende av dem alla för att lyckas, genom nära samarbete över redaktioner, produkt- och teknologimiljöer och prenumerations- och annonsenheter. 

Det som började som Christian Schibsteds lilla boktryckeriverksamhet i dåvarande Christiania (Oslo) 1839, är idag ett av Nordens ledande medieföretag. Vår journalistik har informerat folk, byggt gemenskap, avslöjat maktmissbruk och stärkt demokratier i nästan tvåhundra år. Våra demokratier är beroende av oberoende journalistik. Det är vårt uppdrag.

Följ Schibsted Media

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted Media

Agnes Stenbom är Årets AI-svensk 202414.11.2024 08:40:14 CET | Pressmeddelande

Agnes Stenbom, chef för Schibsteds Medias inkluderingslab IN/LAB och ansvarig för förtroendefrågor på Schibsted Media, har utsetts till Årets AI-svensk 2024. Priset delas ut av TechSverige till personer som gör betydande insatser för utvecklingen och synliggörandet av svensk AI. Stenbom är även grundare av initiativet Nordic AI Journalism och hyllas för sitt arbete med att driva inkluderings- och tillitsfrågor inom AI i Sverige.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye