Spendrups och Luger/Live Nation Sweden förlänger festivalsamarbeten med Sweden Rock, Way Out West, Åre Sessions och sommarscenen STHLM Fields
Avtalet med Live Nation, Luger och Sweden Rock Festival börjar gälla 2025 och sträcker sig till 2030. Omfattningen innebär att Spendrups även i fortsättningen kommer att vara dryckesbranschens dominerande festivalaktör och nå ut till Live Nations hundratusentals besökare.

Norrlands Ljus, en jubilar i sammanhanget, är varumärket som står som huvudpartner på alla festivaler förutom Sweden Rock där Pistonhead får vara huvudakt. Det nya femårsavtalet ger nya möjligheter till långsiktighet vad gäller aktiveringar, investeringar och varumärkespositionering över tid, något som kommer utveckla upplevelsen för de hundratusentals besökarna.
– Vårt långsiktiga arbete med engagemangsdriven marknadsföring på musikfestivaler fokuserar mycket på att bygga en fantastisk festivalupplevelse med oväntade och engagerande aktiveringar. Vi är en del av festivalen i allt ifrån produktion till slutleverans med målsättning att skapa en positiv upplevelse för besökaren av hela festivalen såväl som våra representerade varumärken. Det hoppas vi gör oss lite unika som samarbetspartner, säger Emil Hellbom, partneransvarig på Spendrups.
– Spendrups har varit en viktig del i utvecklingen av våra festivaler i många år, både vad gäller sortiment och produkterbjudande men även utveckling av innehåll och upplevelser på våra festivaler. Vi har haft ekologisk öl på Way Out West i 10 år, tack vare pionjären Norrlands Ljus. När ingen annan trodde på ekologisk öl vågade Spendrups storsatsa. Långsiktiga samarbeten och fokus på utveckling- och hållbarhetsfrågor är centralt för oss och Spendrups är därför en perfekt match för oss, säger Patrick Fredriksson, Festival Director på Luger och Live Nation.
– Vi är väldigt glada över att förlänga vårt samarbete med Spendrups. Vi har ett delat intresse i att ständigt utveckla och förbättra Sweden Rock Festival, och att kunna göra detta ihop genom ett både långsiktigt och relevant samarbete är fantastiskt roligt, säger Marcus Antonsson Food & Beverage Manager på Sweden Rock Festival.
Nyckelord
Kontakter
Annika SvenssonPresschef/Chef externa relationer
Tel:+46 70 455 24 19annika.svensson@spendrups.seBilder






Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 5 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB, Hellefors Bryggeri och SWAGG. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Michael Andersson lanserar årets upplaga av Melleruds Mästarbrygd – en amber lager24.3.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Vinnaren av Årets Kock 2024, Michael Andersson, har skapat årets Melleruds Mästarbrygd – en ljust bärnstensfärgad amber lager, bryggd med ekologisk humle och malt. Årets Mästarbrygd bjuder på en utsökt rostig maltighet, friska inslag av citrus och avrundas med ett vitt krämigt skum
Lampa som drivs av saltvatten eller urin – Salt Tech vinner familjen Spendrups stipendium för sin unika innovation19.3.2025 12:27:31 CET | Pressmeddelande
Familjen Spendrup vill uppmuntra och stödja unga entreprenörer i Sverige genom ett årligt återkommande stipendium som har delats ut till tidigare UF-elever sedan 2008. I år går stipendiet till William Asefaw som driver Salt Tech. Företaget har en unik lösning med en lampa som drivs av saltvatten eller urin – som en av lösningarna på elfattigdomen i världen.
Svenskarnas favoriter från Spendrups nu på norska butikshyllor11.3.2025 08:30:00 CET | Pressmeddelande
I höstas aviserade Spendrups ett samarbete med Stordalen-ägda dryckesgruppen Belmonte Beverage Group AS. Nu är samarbetet synligt på de norska butikshyllorna med svenska brygder anpassade för den norska marknaden.
Melleruds & Årets Kock Michael Andersson presenterar det perfekta pilsnersnacket6.2.2025 13:00:00 CET | Pressmeddelande
Årets Kock 2024, Michael Andersson, har i samarbete med Melleruds skapat det perfekta tilltugget – pilsnersnack med matjescrème, exklusivt framtaget för att avnjutas tillsammans med en iskall Melleruds pilsner. Med sin enkla tillagning och eleganta presentation blir det en given succé vid minglet, middagsbjudningar och andra festliga tillställningar.
Spriten som blir över vid tillverkning av alkoholfri öl kommer till användning5.2.2025 08:30:00 CET | Pressmeddelande
Alkoholfri öl har ökat i popularitet de senaste åren i takt med att tillverkningsmetoderna förfinats. På Spendrups bryggs ölet som ett vanligt öl innan det avalkoholiseras och i samband med den processen uppstår en restprodukt i form av 78-procentig etanol som nu kan återanvändas som insatsvara i en rad olika produkter såsom t.ex. spolarvätska. Men på sikt finns planer att använda etanolen som biobränsle vid fabriken i Grängesberg.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum