Spendrups och Luger/Live Nation Sweden förlänger festivalsamarbeten med Sweden Rock, Way Out West, Åre Sessions och sommarscenen STHLM Fields
Avtalet med Live Nation, Luger och Sweden Rock Festival börjar gälla 2025 och sträcker sig till 2030. Omfattningen innebär att Spendrups även i fortsättningen kommer att vara dryckesbranschens dominerande festivalaktör och nå ut till Live Nations hundratusentals besökare.
Norrlands Ljus, en jubilar i sammanhanget, är varumärket som står som huvudpartner på alla festivaler förutom Sweden Rock där Pistonhead får vara huvudakt. Det nya femårsavtalet ger nya möjligheter till långsiktighet vad gäller aktiveringar, investeringar och varumärkespositionering över tid, något som kommer utveckla upplevelsen för de hundratusentals besökarna.
– Vårt långsiktiga arbete med engagemangsdriven marknadsföring på musikfestivaler fokuserar mycket på att bygga en fantastisk festivalupplevelse med oväntade och engagerande aktiveringar. Vi är en del av festivalen i allt ifrån produktion till slutleverans med målsättning att skapa en positiv upplevelse för besökaren av hela festivalen såväl som våra representerade varumärken. Det hoppas vi gör oss lite unika som samarbetspartner, säger Emil Hellbom, partneransvarig på Spendrups.
– Spendrups har varit en viktig del i utvecklingen av våra festivaler i många år, både vad gäller sortiment och produkterbjudande men även utveckling av innehåll och upplevelser på våra festivaler. Vi har haft ekologisk öl på Way Out West i 10 år, tack vare pionjären Norrlands Ljus. När ingen annan trodde på ekologisk öl vågade Spendrups storsatsa. Långsiktiga samarbeten och fokus på utveckling- och hållbarhetsfrågor är centralt för oss och Spendrups är därför en perfekt match för oss, säger Patrick Fredriksson, Festival Director på Luger och Live Nation.
– Vi är väldigt glada över att förlänga vårt samarbete med Spendrups. Vi har ett delat intresse i att ständigt utveckla och förbättra Sweden Rock Festival, och att kunna göra detta ihop genom ett både långsiktigt och relevant samarbete är fantastiskt roligt, säger Marcus Antonsson Food & Beverage Manager på Sweden Rock Festival.
Nyckelord
Kontakter
Annika SvenssonPresschef/Chef externa relationer
Tel:+46 70 455 24 19annika.svensson@spendrups.seBilder
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 5 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB, Hellefors Bryggeri och SWAGG. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Spendrups väljer Homage som huvudbyrå för Heineken® och Krusovice i Sverige6.12.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Spendrups Bryggeri har valt Homage till huvudbyrå för de internationella ölmärkena Heineken® och Krusovice på den svenska marknaden. Homage kommer att ansvara för en bred portfölj av kreativa och strategiska tjänster, med fokus på att stärka varumärkenas närvaro och relevans i Sverige.
Maxat med gröna äpplen i nya Briska Äppelcider28.11.2024 09:48:33 CET | Pressmeddelande
Maxat med gröna äpplen som ger en friskhet och en bra syra med en hint av sötma. Det är Briskas nya cider – Briska Äppelcider, 4,5 procent, som lanseras på Systembolaget den 2 december. Artikelnummer: 13203 Pris: 15,50 kr exkl. pant.
Spendrups nominerat till Årets Cirkulära Initiativ för återvinning av kolsyra12.11.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Sedan augusti i år är Spendrups självförsörjande på kolsyra till 50 procent efter en investering på 32 miljoner. En ny kolsyreåtervinningsanläggning fångar upp kolsyra från jäsningsprocessen vid öltillverkningen som sedan används för att tillverka nya drycker. Satsningen är nu ett av tre nominerade till Årets Cirkulära Initiativ som delas ut på Återvinningsgalan i Stockholm 28 november.
Spendrups förlänger partnerskapet med SHL och SDHL till 20305.11.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Några veckor in i hockeysäsongen 24/25 kan vi glädjande meddela att Spendrups har förlängt sitt befintliga avtal med SHL och SDHL med ytterligare fem säsonger, fram till säsongen 2029/2030. Det långsiktiga partnerskapet speglar samtliga parters gemensamma målsättning att förstärka arenaupplevelsen och vidareutveckla den för både befintliga och nya målgrupper.
Hitta ditt julöl med Spendrups breda vintersortiment och smakguide25.10.2024 11:49:35 CEST | Pressmeddelande
Med julen runt hörnet är det dags att förbereda för säsongens traditioner och för många är julölen en självklar del av firandet. I år presenterar Spendrups ett mångsidigt vintersortiment med både klassiker och nyheter. Tack vare en noggrant utformad smakguide blir det enklare än någonsin att hitta den perfekta julölen som passar just din smak.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum