Spendrups förlänger partnerskapet med SHL och SDHL till 2030

Dela

Några veckor in i hockeysäsongen 24/25 kan vi glädjande meddela att Spendrups har förlängt sitt befintliga avtal med SHL och SDHL med ytterligare fem säsonger, fram till säsongen 2029/2030. Det långsiktiga partnerskapet speglar samtliga parters gemensamma målsättning att förstärka arenaupplevelsen och vidareutveckla den för både befintliga och nya målgrupper. 

Spendrups förlänger sitt befintliga avtal med SHL och SDHL med ytterligare fem säsonger, fram till säsongen 2029/2030
Spendrups förlänger sitt befintliga avtal med SHL och SDHL med ytterligare fem säsonger, fram till säsongen 2029/2030 SHL

Samarbetet, som inleddes 2015 för SHL:s del och 2019 för SDHL:s del, har bidragit till att båda ligorna slagit publikrekord i antal besökare de senaste säsongerna och vi kan nu fortsätta att gemensamt utveckla hållbara och innovativa lösningar för att säkerställa en förstklassig och dynamisk upplevelse som speglar framtidens behov och förväntningar.

– Samarbetet ger oss en fantastisk närvaro på arenan och vi jobbar aktivt, med Norrlands Guld Alkoholfri i spetsen, för att bidra till den bästa helhetsupplevelsen för besökaren. Vi vill ge fansen en guldmöjlighet att ses innan, under och efter match, något vi kommer att verka för i våra kommande fem år av samarbete.  Vi kommer också fördjupa vårt samarbete med fokus på hållbarhetsfrågor och har satt upp gemensamma mål för att minska klimatpåverkan, verka för en sund dryckeskultur och en hållbar hockeykultur. Det ser jag väldigt positivt på då det är frågor som ligger högt upp på vår agenda  säger Anna-Stina Hallberg, marknadsdirektör, Spendrups. 

– Vi älskar långsiktiga samarbeten! Spendrups kommer att fortsätta att lyfta arenaupplevelsen till nya nivåer, vilket är centralt för att möta framtidens utmaningar i vår strävan mot att tillsammans med våra partners uppnå vår vision om Världens bästa ishockeyupplevelse 2030. Spendrups väljer dessutom att vara en del av SHL:s koncept för att ena och driva kraften av ligans och klubbarnas sociala och samhälllsnyttiga intitiativ; Impact by SHL. Spendrups har precis som SHL hållbarhet högt upp på agendan, vilket gör att vi också kan ta nya, viktiga steg tillsammans för människor, samhälle och miljö, säger Jenny  Silfverstrand vd på SHL. 

– Spendrups var en av SDHL:s första partners någonsin och det partnerskap vi haft längst tid, något som känns kul att lyfta fram när vi nu glädjande förlänger. Spendrups och vi delar en viktig målbild om att öka intresset för damhockeyn och SDHL och det ska vi tillsammans fortsätta göra kommande år, säger Angelica Lindeberg, kommersiell chef och verksamhetschef på SDHL. 

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i  Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 5 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye