Spendrups förlänger partnerskapet med SHL och SDHL till 2030
Några veckor in i hockeysäsongen 24/25 kan vi glädjande meddela att Spendrups har förlängt sitt befintliga avtal med SHL och SDHL med ytterligare fem säsonger, fram till säsongen 2029/2030. Det långsiktiga partnerskapet speglar samtliga parters gemensamma målsättning att förstärka arenaupplevelsen och vidareutveckla den för både befintliga och nya målgrupper.
Samarbetet, som inleddes 2015 för SHL:s del och 2019 för SDHL:s del, har bidragit till att båda ligorna slagit publikrekord i antal besökare de senaste säsongerna och vi kan nu fortsätta att gemensamt utveckla hållbara och innovativa lösningar för att säkerställa en förstklassig och dynamisk upplevelse som speglar framtidens behov och förväntningar.
– Samarbetet ger oss en fantastisk närvaro på arenan och vi jobbar aktivt, med Norrlands Guld Alkoholfri i spetsen, för att bidra till den bästa helhetsupplevelsen för besökaren. Vi vill ge fansen en guldmöjlighet att ses innan, under och efter match, något vi kommer att verka för i våra kommande fem år av samarbete. Vi kommer också fördjupa vårt samarbete med fokus på hållbarhetsfrågor och har satt upp gemensamma mål för att minska klimatpåverkan, verka för en sund dryckeskultur och en hållbar hockeykultur. Det ser jag väldigt positivt på då det är frågor som ligger högt upp på vår agenda säger Anna-Stina Hallberg, marknadsdirektör, Spendrups.
– Vi älskar långsiktiga samarbeten! Spendrups kommer att fortsätta att lyfta arenaupplevelsen till nya nivåer, vilket är centralt för att möta framtidens utmaningar i vår strävan mot att tillsammans med våra partners uppnå vår vision om Världens bästa ishockeyupplevelse 2030. Spendrups väljer dessutom att vara en del av SHL:s koncept för att ena och driva kraften av ligans och klubbarnas sociala och samhälllsnyttiga intitiativ; Impact by SHL. Spendrups har precis som SHL hållbarhet högt upp på agendan, vilket gör att vi också kan ta nya, viktiga steg tillsammans för människor, samhälle och miljö, säger Jenny Silfverstrand vd på SHL.
– Spendrups var en av SDHL:s första partners någonsin och det partnerskap vi haft längst tid, något som känns kul att lyfta fram när vi nu glädjande förlänger. Spendrups och vi delar en viktig målbild om att öka intresset för damhockeyn och SDHL och det ska vi tillsammans fortsätta göra kommande år, säger Angelica Lindeberg, kommersiell chef och verksamhetschef på SDHL.
Nyckelord
Kontakter
Annika SvenssonPresschef/chef externa relationer
Tel:+46 70 455 24 19annika.svensson@spendrups.sePeter AllvinCCO/Kommersiell chefSHL
Tel:+46 70 248 57 95peter.allvin@shl.seAngelica LindebergKommersiell- och VerksamhetschefSvenska Spel Damhockeyligan
Tel:073-745 70 31angelica.lindeberg@sdhl.seBilder
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 5 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Loka lanserar ny smak 2025: Persika Päron det exotiska möter den svenska trädgården2.1.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Loka, en av Sveriges mest älskade varumärken för kolsyrat vatten, är stolta över att presentera sin senaste smakinnovation: Loka Persika Päron. Denna nya smak kombinerar den juiciga och fruktiga sötman av persika med den friska och krispiga smaken av päron, vilket skapar en uppfriskande dryck i perfekt balans. Njut av den väl kyld.
Spendrups väljer Homage som huvudbyrå för Heineken® och Krusovice i Sverige6.12.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Spendrups Bryggeri har valt Homage till huvudbyrå för de internationella ölmärkena Heineken® och Krusovice på den svenska marknaden. Homage kommer att ansvara för en bred portfölj av kreativa och strategiska tjänster, med fokus på att stärka varumärkenas närvaro och relevans i Sverige.
Spendrups och Luger/Live Nation Sweden förlänger festivalsamarbeten med Sweden Rock, Way Out West, Åre Sessions och sommarscenen STHLM Fields3.12.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Avtalet med Live Nation, Luger och Sweden Rock Festival börjar gälla 2025 och sträcker sig till 2030. Omfattningen innebär att Spendrups även i fortsättningen kommer att vara dryckesbranschens dominerande festivalaktör och nå ut till Live Nations hundratusentals besökare.
Maxat med gröna äpplen i nya Briska Äppelcider28.11.2024 09:48:33 CET | Pressmeddelande
Maxat med gröna äpplen som ger en friskhet och en bra syra med en hint av sötma. Det är Briskas nya cider – Briska Äppelcider, 4,5 procent, som lanseras på Systembolaget den 2 december. Artikelnummer: 13203 Pris: 15,50 kr exkl. pant.
Spendrups nominerat till Årets Cirkulära Initiativ för återvinning av kolsyra12.11.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Sedan augusti i år är Spendrups självförsörjande på kolsyra till 50 procent efter en investering på 32 miljoner. En ny kolsyreåtervinningsanläggning fångar upp kolsyra från jäsningsprocessen vid öltillverkningen som sedan används för att tillverka nya drycker. Satsningen är nu ett av tre nominerade till Årets Cirkulära Initiativ som delas ut på Återvinningsgalan i Stockholm 28 november.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum