Cancerfonden väljer Friends Agenda
Under hösten har Cancerfonden varit ute i en pitch för byrå inom samhällskommunikation och politisk påverkan. Nu står det klart att valet föll på Friends Agenda.
– Vi är ivriga att börja jobba tillsammans med Friends Agenda för att nå nästa framsteg i arbetet mot cancer. Vi behöver engagera alla delar av samhället för att fler ska överleva och färre drabbas, säger David Holm Gatica, chef Samhällskommunikation på Cancerfonden.
Cancerfonden har som ambition att ta större plats i det offentliga samtalet om cancer och stärka sin roll som samhällsaktör.
– Det här är ett drömuppdrag för oss; Ett komplext och otroligt viktigt samhällsuppdrag, med stor påverkan på människors liv och hälsa. Cancerfonden är en av Sveriges tyngsta cancerforskningsfinansiärer med hög trovärdighet och en stolt historia, säger Sibel Wolff vd Friends Agenda.
Arbetsgruppen består av Mattias Andersson, Sara Leffler Morge, Patrick Kampmann och Amir Zaino.
Uppdraget handlar först och främst om att stötta arbetet mot Cancerfondens fyra 2030-mål:
- De påverkbara cancerfallen ska minska med 30%.
- En tredjedel av all cancer ska upptäckas i ett tidigare stadium.
- Åttio procent av alla som drabbas ska överleva sin cancerdiagnos.
- Alla som får ett cancerbesked ska ha så bra livskvalitet som möjligt under och efter sjukdomstiden.
Nyckelord
Kontakter
Sibel WolffVD
Tel:+46 (0)73-357 36 35sibel.wolff@friendsagenda.seFölj Friends Agenda
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Friends Agenda
Årets första halvlek – demokratiseringskampanjer, poddmakeri och lägereldsreality21.5.2024 14:43:26 CEST | Nyheter
Första halvan av 2024 lider mot sitt slut. I backspegeln ser vi ett halvår präglat av en ängslig och prisstyrd marknad där vi tvingats lära oss nytt och se alternativa lösningar. Vad är AI och hur kan vi använda oss av det, hur fortsätter vi stärka och förverkliga den gröna omställningen, hur kan kommunikation fungera som ett demokratiseringsverktyg och vilka mediala uppdrag är viktiga i en splittrad tid?
Silver och brons till employerbrandingkampanj för LKAB13.5.2024 09:35:52 CEST | Nyheter
SM i Employer branding gick av stapeln 10 april. LKAB:s kampanj "Shape the future go north" tog hem silvret i kategorin bästa kampanj och brons i Grand Prix-klassen.
Energiutblick - en ny podd om energifrågan10.4.2024 11:05:47 CEST | Nyheter
Friends Agenda producerar podden Energiutblick på uppdrag av Energimyndigheten. Den handlar om vår tids ödesfråga - energiomställningen. I podden Energiutblick får du en djupare inblick i de stora utmaningar och möjligheter vi står inför.
LKAB-magasin fick två silver13.9.2023 11:08:37 CEST | Nyheter
Kultje är en tidning från LKAB som ska få människor i Sverige och världen att vilja flytta till Norrbotten. Kultje är motsatsen till stiltje och beskriver allt som händer i norra Norrbotten kring LKAB och den gröna omställningen.
Friends Agenda välkomnar Philip Lilius som ny digital strateg13.9.2023 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Friends Agenda har anställt Philip Lilius som digital strateg. Philip kommer att bidra med sin omfattande erfarenhet inom digital strategi och utveckling för att stärka Friends Agendas erbjudande.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum