Spendrups väljer Homage som huvudbyrå för Heineken® och Krusovice i Sverige
Spendrups Bryggeri har valt Homage till huvudbyrå för de internationella ölmärkena Heineken® och Krusovice på den svenska marknaden. Homage kommer att ansvara för en bred portfölj av kreativa och strategiska tjänster, med fokus på att stärka varumärkenas närvaro och relevans i Sverige.
Som huvudbyrå får Homage uppdraget att utveckla och implementera strategiska varumärkeslösningar, kommunikationskoncept och kampanjer för att driva innovativa varumärkesaktiveringar. Samarbetet, som påbörjas från årsskiftet, omfattar även PR-relaterade insatser, influencersamarbeten och digital marknadsföring.
— Vi är glada över att inleda ett samarbete med Homage. Vi har följt deras arbete och är säkra på att deras kreativa och strategiska kompetens gör dem till rätt partner för att stärka Heineken® och Krusovice på den svenska marknaden, säger Johanna Pihl, produktchef Heineken® och Krusovice.
Homage blir en nyckelspelare i Spendrups arbete att stärka varumärkenas position inom kategorin premiumöl i Sverige, där fokus kommer ligga på att skapa minnesvärda upplevelser och kampanjer som engagerar såväl samarbetspartners som konsumenter.
— Det är en ära och en spännande utmaning att få förtroendet att bli samarbetspartner för dessa två ikoniska varumärken. Vi ser verkligen fram emot att skapa koncept och kampanjer som stärker varumärkernas koppling och relation till svenska ölälskare, säger Siri Hemsley, partner och kundansvarig på Homage.
För mer information kontakta:
Johanna Pihl, Brand Manager Spendrups
johanna.pihl@spendrups.se
0733-608167
Arbetsgruppen:
Spendrups
Björn Mannervik - Partneransvarig på Spendrups
Johanna Pihl - Produktchef för Heineken® och Krusovice
Homage
Siri Hemsley - Key Account Manager
Julia Widlund - Creative Director
Brand Experience
Sandra Östin - Project Manager
Maja Brogårdh - Production Manager
Digital & PR
Alexander Mattsson - Project Manager
Mimmi Johansson Bäckström - Strategy & PR Manager
Hanna Gundmark - PR & Influencer Marketing Specialist
Design
Albin Sturesson - Graphic Designer
Simon Heins - 3D Designer
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Spendrups och Luger/Live Nation Sweden förlänger festivalsamarbeten med Sweden Rock, Way Out West, Åre Sessions och sommarscenen STHLM Fields3.12.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande
Avtalet med Live Nation, Luger och Sweden Rock Festival börjar gälla 2025 och sträcker sig till 2030. Omfattningen innebär att Spendrups även i fortsättningen kommer att vara dryckesbranschens dominerande festivalaktör och nå ut till Live Nations hundratusentals besökare.
Maxat med gröna äpplen i nya Briska Äppelcider28.11.2024 09:48:33 CET | Pressmeddelande
Maxat med gröna äpplen som ger en friskhet och en bra syra med en hint av sötma. Det är Briskas nya cider – Briska Äppelcider, 4,5 procent, som lanseras på Systembolaget den 2 december. Artikelnummer: 13203 Pris: 15,50 kr exkl. pant.
Spendrups nominerat till Årets Cirkulära Initiativ för återvinning av kolsyra12.11.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Sedan augusti i år är Spendrups självförsörjande på kolsyra till 50 procent efter en investering på 32 miljoner. En ny kolsyreåtervinningsanläggning fångar upp kolsyra från jäsningsprocessen vid öltillverkningen som sedan används för att tillverka nya drycker. Satsningen är nu ett av tre nominerade till Årets Cirkulära Initiativ som delas ut på Återvinningsgalan i Stockholm 28 november.
Spendrups förlänger partnerskapet med SHL och SDHL till 20305.11.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Några veckor in i hockeysäsongen 24/25 kan vi glädjande meddela att Spendrups har förlängt sitt befintliga avtal med SHL och SDHL med ytterligare fem säsonger, fram till säsongen 2029/2030. Det långsiktiga partnerskapet speglar samtliga parters gemensamma målsättning att förstärka arenaupplevelsen och vidareutveckla den för både befintliga och nya målgrupper.
Hitta ditt julöl med Spendrups breda vintersortiment och smakguide25.10.2024 11:49:35 CEST | Pressmeddelande
Med julen runt hörnet är det dags att förbereda för säsongens traditioner och för många är julölen en självklar del av firandet. I år presenterar Spendrups ett mångsidigt vintersortiment med både klassiker och nyheter. Tack vare en noggrant utformad smakguide blir det enklare än någonsin att hitta den perfekta julölen som passar just din smak.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum