Spendrups väljer Homage som huvudbyrå för Heineken® och Krusovice i Sverige

Dela

Spendrups Bryggeri har valt Homage till huvudbyrå för de internationella ölmärkena Heineken® och Krusovice på den svenska marknaden. Homage kommer att ansvara för en bred portfölj av kreativa och strategiska tjänster, med fokus på att stärka varumärkenas närvaro och relevans i Sverige.

Arbetsgruppen Spendrups & Homage
Arbetsgruppen Spendrups & Homage

Som huvudbyrå får Homage uppdraget att utveckla och implementera strategiska varumärkeslösningar, kommunikationskoncept och kampanjer för att driva innovativa varumärkesaktiveringar. Samarbetet, som påbörjas från årsskiftet, omfattar även PR-relaterade insatser, influencersamarbeten och digital marknadsföring. 

— Vi är glada över att inleda ett samarbete med Homage. Vi har följt deras arbete och är säkra på att deras kreativa och strategiska kompetens gör dem till rätt partner för att stärka  Heineken® och Krusovice på den svenska marknaden, säger Johanna Pihl, produktchef Heineken® och Krusovice. 

Homage blir en nyckelspelare i Spendrups arbete att stärka varumärkenas position inom kategorin premiumöl i Sverige, där fokus kommer ligga på att skapa minnesvärda upplevelser och kampanjer som engagerar såväl samarbetspartners som konsumenter. 

— Det är en ära och en spännande utmaning att få förtroendet att bli samarbetspartner för dessa två ikoniska varumärken. Vi ser verkligen fram emot att skapa koncept och kampanjer som stärker varumärkernas koppling och relation till svenska ölälskare, säger Siri Hemsley, partner och kundansvarig på Homage. 

För mer information kontakta:
Johanna Pihl, Brand Manager Spendrups
johanna.pihl@spendrups.se
0733-608167


Arbetsgruppen:  

Spendrups 
Björn Mannervik - Partneransvarig på Spendrups
Johanna Pihl - Produktchef för Heineken® och Krusovice

Homage 
Siri Hemsley - Key Account Manager
Julia Widlund - Creative Director

Brand Experience 
Sandra Östin - Project Manager
Maja Brogårdh  - Production Manager 

Digital & PR 
Alexander Mattsson - Project Manager 
Mimmi Johansson Bäckström - Strategy & PR Manager 
Hanna Gundmark - PR & Influencer Marketing Specialist

Design
Albin Sturesson - Graphic Designer 
Simon Heins - 3D Designer 

Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Vårby utanför Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors och Visby. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Heineken, Loka, Schweppes, Briska och vinproducenter som Cono Sur, Gallo och Boschendal. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 4 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, Omaka, BIBAB och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet. | spendrups.se

Följ Spendrups Bryggeri AB

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB

Spendrups nominerat till Årets Cirkulära Initiativ för återvinning av kolsyra12.11.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Sedan augusti i år är Spendrups självförsörjande på kolsyra till 50 procent efter en investering på 32 miljoner. En ny kolsyreåtervinningsanläggning fångar upp kolsyra från jäsningsprocessen vid öltillverkningen som sedan används för att tillverka nya drycker. Satsningen är nu ett av tre nominerade till Årets Cirkulära Initiativ som delas ut på Återvinningsgalan i Stockholm 28 november.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye