Svenska Handbollslandslaget

Boozt fortsätter som landslagspartner

Dela

2022 klev Boozt in som partner till Svenska Handbollslandslaget – ett samarbete som nu fortsätter även de kommande två åren.

– Vi ser fram emot att stärka vår relation med sportälskande konsumenter ytterligare samtidigt som vi stöttar svensk handboll, säger Rasmus Fermann, marknadschef på Boozt.

Det digitala modevaruhuset Boozt kommer att fortsätta synas på matchshortsen för såväl dam- som herrlandslaget, runt arenorna samt på de digitala plattformarna. Från och med nu tar de också plats på förbundskaptenernas matchkläder.

Rasmus Fermann, marknadschef på Boozt, är glad och entusiastisk över det förlängda samarbetet:

– Vi är väldigt nöjda över att ha varit en del av Handbollslandslaget och resultaten som såväl damerna som herrarna har uppnått under de här tre åren när vi har varit involverade, så det var självklart för oss att fortsätta vårt samarbete. Vi ser fram emot att stärka vår relation med sportälskande konsumenter ytterligare samtidigt som vi stöttar svensk handboll. På Boozt är ambitionen att vara den självklara platsen för de mer än 150 000 aktiva handbollsspelare runt om i Sverige som lägger in hjärta och själ i sporten.

Även Stefan Lövgren, vd för Svenska Handbollslandslaget AB och ansvarig för partnerfrågor, ser fram emot det fortsatta arbetet tillsammans med Boozt.

– Vi är tacksamma över möjligheten att fortsätta arbeta tillsammans med Boozt som, liksom vi, ständigt strävar efter att utvecklas och prestera i världsklass. Vi har gjort en spännande resa tillsammans och hittat innovativa sätt att engagera deras sportintresserade kunder och välkomna dem till handbollen.

Under den första delen av partnerskapet har Boozt bland annat lanserat en landslagsshop och gett svenska handbollsfans lättare tillgång till merchandise. Förlängningen av avtalet visar att Boozts har en stor vilja och engagemang såväl för idrotten i Norden i stort som för att skapa upplevelser för de svenska handbollsfansen. Landslagsshopen är en stor del av samarbetet och Boozt kommer även framöver kunna erbjuda officiella landslagskläder till fansen och hjälpa till att färga handbollsarenorna i hela Sverige gula och blåa.

OM BOOZT

Boozt är ett nordiskt e-handelsvaruhus som erbjuder ett stort utbud av produkter från avdelningarna Fashion, Kids, Sport, Home och Beauty genom Boozt.com and Booztlet.com. Med ett dedikerat och mångfaldigt team med över 1 200 anställda har Boozt förvandlat och utvecklat upplevelsen kring onlineshopping och kombinerat en enastående kundservice med ansvarsfulla e-handelsmönster. Genom sin egenbyggda och skräddarsydda infrastruktur strävar Boozt eftter att vara det ledande e-handelsföretaget i Norden och leverera relevanta och moderna produkter för olika livsstilar. 

Nyckelord

Kontakter

Sverige är en av världens främsta handbollsnationer med 25 medaljer på seniorsidan i OS, VM och EM. I de senaste nio mästerskapen för damerna och herrarna har Sverige slutat bland de fem bästa i samtliga.  

Även på ungdomssidan är Sverige ofta med långt framme i de internationella mästerskapen och dessutom har vi landslag på såväl senior- som ungdomsnivå i beachhandboll.  

Sverige arrangerar regelbundet internationella mästerskap, senast under 2023 då både herrarnas och damernas VM avgjordes i Sverige. 2026 arrangeras herrarnas EM och 2028 damernas EM av Sverige, Danmark och Norge.

Följ Svenska Handbollslandslaget

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Svenska Handbollslandslaget

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye