Sportbladet sänder slutspelet i Hockeyettan
Sportbladet sänder slutspelet i Hockeyettan med start på tisdag, den 25 februari, och fram till mitten av april. Totalt sänds ett 70-tal matcher co-exklusivt i Aftonbladet Plus tillsammans med Hockeyettan Play.

Samarbetet innebär att Hockeyettan får ytterligare en stark plattform för att nå ut till en bredare publik.
– Det här är ett fantastiskt steg för oss och ett samarbete som stärker Hockeyettans position och attraktion som varumärke. Med Sportbladets höga räckvidd kommer vi att få ett mycket högre genomslag för serien, vilket gynnar både våra lag, fans samt sponsorer, säger Jens Israelsson, vd för Hockeyettan.
Magnus Herbertsson, chef för Sportbladet, ser också positivt på samarbetet och satsningen som ligger helt i linje med Sportbladets strategi med ökat fokus på hockey och Aftonbladet Plus:
– Det här är en core-rättighet som verkligen når rakt in i vår målgrupp. Hockeyettan är en mycket bra och rikstäckande serie med 36 lag som ingår i vår redaktionella bevakning av hockey. Att nu kunna sända den i Aftonbladet Plus ger våra Pluskunder ännu mer hockey och innehåll av hög kvalitet.
Slutspelet i Hockeyettan bjuder på intensiva och spännande matcher när lagen gör upp om en plats i Hockeyallsvenskan. Med den ökade tillgången via Sportbladet och Aftonbladet Plus blir det ännu enklare för hockeyälskare att följa det dramatiska slutspelet som nu är i helt ny tappning med ett slutspel med kvart, semi och avgörande finalspel i bäst av fem.
För mer information, vänligen kontakta:
Magnus Herbertsson, sportchef, Aftonbladet. Telefon: 070-610 23 62. E-post: magnus.herbertsson@aftonbladet.se
Jens Israelsson, vd, Hockeyettan. Telefon: 072-743 24 25. E-post: jens.israelsson@hockeyettan.se
Om Hockeyettan
Hockeyettan är den tredje högsta serien i svensk ishockey och en viktig plattform för framtidens hockeytalanger. Serien samlar totalt 36 lag från hela Sverige och bjuder på högklassig hockey under hela säsongen.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunications ManagerSchibsted Media, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder

Länkar
Oberoende journalistik – det är vårt uppdrag
Mediekoncernen Schibsted Media har några av Nordens starkaste varumärken i portföljen, som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Omni, E24 och Podme.
Varje dag använder nästan sju miljoner människor våra redaktörstyrda medier för att bli uppdaterade, engagerade och underhållna – genom text, ljud, bilder och video. Förtroendet från våra användare är helt avgörande för oss. Och för att upprätthålla det förtroendet är vi fokuserade på fakta, verifierbarhet och transparens.
Våra 2800 anställda är baserade i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsingfors, Kraków och Gdańsk. Och vi är beroende av dem alla för att lyckas, genom nära samarbete över redaktioner, produkt- och teknologimiljöer och prenumerations- och annonsenheter.
Det som började som Christian Schibsteds lilla boktryckeriverksamhet i dåvarande Christiania (Oslo) 1839, är idag ett av Nordens ledande medieföretag. Vår journalistik har informerat folk, byggt gemenskap, avslöjat maktmissbruk och stärkt demokratier i nästan tvåhundra år. Våra demokratier är beroende av oberoende journalistik. Det är vårt uppdrag.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
SvD lanserar SvD Bas – nytt gratispaket för att stärka läsarrelationen4.12.2025 13:25:56 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet fortsätter sin rekordresa och tar nu ett offensivt steg för att nå ännu fler läsare. Efter ett historiskt starkt år lanserar tidningen SvD Bas – ett nytt, helt kostnadsfritt paket som ska bredda räckvidden, stärka relationen med läsare och lyssnare och skapa en ännu tydligare väg in i SvD:s kvalitetsjournalistik.
Aftonbladet och TV4 sänder Rockbjörnen tillsammans24.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Rockbjörnen återvänder i september 2026 och sänds då för första gången gemensamt på TV4 och Aftonbladet. Det nya samarbetet skapar en kraftfull gemensam räckvidd och nya möjligheter för både publik och annonsörer att följa galan på flera plattformar.
”Vinnarrätten” tillbaka – lockar unga och oväntad partner20.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Säsong 2 av ”Vinnarrätten” är här – programmet där hockeyprofiler delar sina personliga vinnarrätter och bjuder tittarna på en mix av värme, matglädje och vardagsnära underhållning. Förra säsongen engagerade över 527 000 tittare på Godare TV och därtill hundratusentals användare på både Godare.se och Youtube, och nu växer formatet ytterligare.
Så fick 1 000 säljare Schibsted på rätt kurs17.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Schibsted firar 20 år med Sales Academy – en utbildningssatsning som format bolagets säljkultur och fram till idag utvecklat över 1 000 medarbetare i Sverige och Norge. Det som började som en säljutbildning 2005 har vuxit till en del av Schibsteds DNA – och en viktig framgångsfaktor i en marknad som aldrig står still.
Ebba Bonde blir visuell redaktionschef på SvD12.11.2025 11:10:02 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet stärker sin satsning på visuell journalistik och inrättar en ny tjänst som visuell redaktionschef med övergripande ansvar för SvD:s visuella journalistik och uttryck. Tjänsten tillsätts av Ebba Bonde, som tillträder den 5 januari 2026.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum