Aftonbladet satsar på unga tittare – influencer-serien ”Min story” först ut
Den 11 mars har ”Min story” premiär, en serie där fyra av Sveriges största influencers öppnar upp om sina liv bortom sociala medier. Tittarna får en unik inblick i både framgångar och utmaningar för Alexandra Nilsson, Margaux Dietz, Sara Bolay och Frida Jernspets. Första avsnittet sänds öppet på Aftonbladet, medan hela serien är exklusivt tillgänglig för Aftonbladets Plus-prenumeranter.

I ”Min story” skildras hur allting en gång började och hur resan mot berömmelse kantats av både med- och motgång. Tittarna får höra profilerna själva beskriva den känslomässiga bergodalbanan från utseendehets, hatstormar och mediedrev till rikedom och glamourösa fester.
Vad hände egentligen kring Margaux Dietz och trapphusincidenten? Och hur lyckades Alexandra ”Kissie” Nilsson bryta sin ätstörning? I det nya formatet blir deltagarna väldigt personliga.
– Det är en skräckblandad förtjusning. Jag måste komma ihåg att ha fötterna på jorden och skilja på privatliv och jobb, säger Margaux Dietz.
Känner du dig redo att ta folks åsikter igen?
– Ja, det har aldrig varit något problem för mig. Jag vet ju att om man delar upp dem som kanske inte gillar mig och dem som gillar mig, så är majoriteten positivt inställda.
Frida Jernspets, även känd som Tiktok-Frida är också med i programmet.
– Jag tyckte det var en kul grej. Det är alltid kul när folk får följa med bakom kulisserna. Jag visar redan ett ganska transparent material på Tiktok, men det blir ett annat format när det är någon annan som håller i kameran, säger hon.
Sara Bolay, känd bland annat från programmet ”Ex on the beach”.
– Jag ser det som positivt att få dela med mig mer av vem jag är och hur jag har det behind the feed, säger hon.
– Jag gillar ju att kontrollera allt. Jag filmar och klipper mitt eget content. Så jag kan göra omtagningar, välja vinkel, säga de bästa sakerna, låta smart och genomtänkt. Nu tappar jag kontrollen när någon annan gör det, men det känns jättekul, säger Alexandra Nilsson.
Med ”Min story” tar Aftonbladet nu ett nytt steg inom rörligt innehåll genom ett samarbete med streamingtjänsten Voyd Play. Minst tre format kommer att samproduceras under året, där ”Min story” blir först ut.
– Rörligt innehåll fortsätter att växa, och vi vill testa betalningsviljan för video samtidigt som vi når en yngre målgrupp. Vi hoppas att samarbetet med Voyd ger oss den möjligheten, säger Lina Törnqvist, videochef på Aftonbladet.
Voyd Play, som har etablerade relationer med några av Sveriges största videokreatörer, ser samarbetet med Aftonbladet som ett naturligt steg i utvecklingen av digitalt premiuminnehåll.
– Aftonbladets räckvidd och Voyds kontaktnät bland Sveriges ledande videokreatörer är en perfekt kombination. Målet är att stärka både vår egen och Aftonbladets affär genom samfinansiering av aktuellt och engagerande innehåll, säger Pauline Valter, Head of Voyd Play.
Inspelningen av de sex avsnitten av ”Min story” är i full gång, premiär är den 11 mars. Första avsnittet ligger öppet medan övriga avsnitt kan ses via Aftonbladet Plus. Produktionen görs av Anitha Clemences bolag Xross Media AB.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Lina Törnqvist, videochef. Telefon: 070-161 99 80. E-post: lina.tornqvist@aftonbladet.se.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunications ManagerSchibsted Media, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder





Länkar
Oberoende journalistik – det är vårt uppdrag
Mediekoncernen Schibsted Media har några av Nordens starkaste varumärken i portföljen, som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Omni, E24 och Podme.
Varje dag använder nästan sju miljoner människor våra redaktörstyrda medier för att bli uppdaterade, engagerade och underhållna – genom text, ljud, bilder och video. Förtroendet från våra användare är helt avgörande för oss. Och för att upprätthålla det förtroendet är vi fokuserade på fakta, verifierbarhet och transparens.
Våra 2800 anställda är baserade i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsingfors, Kraków och Gdańsk. Och vi är beroende av dem alla för att lyckas, genom nära samarbete över redaktioner, produkt- och teknologimiljöer och prenumerations- och annonsenheter.
Det som började som Christian Schibsteds lilla boktryckeriverksamhet i dåvarande Christiania (Oslo) 1839, är idag ett av Nordens ledande medieföretag. Vår journalistik har informerat folk, byggt gemenskap, avslöjat maktmissbruk och stärkt demokratier i nästan tvåhundra år. Våra demokratier är beroende av oberoende journalistik. Det är vårt uppdrag.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Aftonbladet och TV4 lanserar unikt sportpaket18.12.2025 14:28:41 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och TV4 lanserar ett gemensamt sporterbjudande som kombinerar Aftonbladet Plus med TV4 Play Sport. För 299 kronor i månaden får läsare och tittare tillgång till både Sportbladets journalistik och TV4:s breda sportutbud med rättigheter som Serie A, La Liga, Superettan, Vinter-OS och fotbolls-VM – samt veckans match från SHL, Allsvenskan och Hockeyallsvenskan.
Jimmie Åkesson – Sveriges nästa statsminister?18.12.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Vem är människan bakom Sveriges mest omdiskuterade och inflytelserika politiker? I Politikens nya specialserie borrar Maggie Strömberg och Torbjörn Nilsson i Jimmie Åkessons politiska liv – och förklarar hans väg mot makten.
SvD lanserar SvD Bas – nytt gratispaket för att stärka läsarrelationen4.12.2025 13:25:56 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet fortsätter sin rekordresa och tar nu ett offensivt steg för att nå ännu fler läsare. Efter ett historiskt starkt år lanserar tidningen SvD Bas – ett nytt, helt kostnadsfritt paket som ska bredda räckvidden, stärka relationen med läsare och lyssnare och skapa en ännu tydligare väg in i SvD:s kvalitetsjournalistik.
Aftonbladet och TV4 sänder Rockbjörnen tillsammans24.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Rockbjörnen återvänder i september 2026 och sänds då för första gången gemensamt på TV4 och Aftonbladet. Det nya samarbetet skapar en kraftfull gemensam räckvidd och nya möjligheter för både publik och annonsörer att följa galan på flera plattformar.
”Vinnarrätten” tillbaka – lockar unga och oväntad partner20.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Säsong 2 av ”Vinnarrätten” är här – programmet där hockeyprofiler delar sina personliga vinnarrätter och bjuder tittarna på en mix av värme, matglädje och vardagsnära underhållning. Förra säsongen engagerade över 527 000 tittare på Godare TV och därtill hundratusentals användare på både Godare.se och Youtube, och nu växer formatet ytterligare.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum