Dagens industri

Skandinaviens ledande affärsmedia lanserar gemensam annonslösning: Nordic Business Reach

Dela

De tre ledande affärsmedierna i Skandinavien – Dagbladet Børsen, Dagens industri och Dagens Næringsliv – går samman och lanserar nu ett nytt starkt annonserbjudande: Nordic Business Reach.
– Tillsammans erbjuder vi marknaden ett unikt och effektivt sätt att nå beslutsfattare i hela Skandinavien, säger Hilde Skomsvold, försäljningsdirektör på Dagens Næringsliv.

Intresset för att nå kunder över de nordiska länderna ökar bland annonsörer. För att möta denna efterfrågan har Bonnier News titlar Dagens industri i Sverige och Børsen i Danmark ingått ett samarbete med Dagens Næringsliv i Norge. Genom detta partnerskap får annonsörer tillgång till en enhetlig, exklusiv och mycket engagerad målgrupp – via en enhetlig och effektiv annonslösning.

– Vi gör det enklare än någonsin för företag att nå hela Skandinavien. Med en kontaktperson och en skräddarsydd lösning säkerställer vi hög effektivitet och maximalt värde för annonsörer, säger John Sjölund, försäljningsdirektör på Bonnier News.

– Med Nordic Business Reach ger vi annonsörer en unik möjlighet att nå beslutsfattare i Danmark, Sverige och Norge, säger Mette Overbeck, CCO för reklam och affärsutveckling på Dagbladet Børsen.

– Detta samarbete stärker vår position på den nordiska marknaden. För annonsörer innebär det enkel tillgång till tre av de viktigaste företagsmarknaderna i Skandinavien – samtidigt som det ökar värdet för både våra läsare och oss själva, säger Hilde Skomsvold.

Nordic Business Reach kommer att lanseras under våren och ambitionen är att hjälpa ännu fler företag att nå sina mål i hela Skandinavien.

Kontakter

Om oss

Dagens industri har cirka 150 anställda och en omsättning på cirka 750 miljoner kronor. Vd för Dagens industri är Anders Eriksson och chefredaktör är Peter Fellman. Dagens industris redaktion producerar både den rosa dagstidningen och veckomagasinet Di Weekend.

di.se och Di Digital jobbar cirka 30 personer som, tillsammans med printupplagan, jobbar för att ge Di-läsaren de senaste nyheterna inom näringslivet samt fördjupningar och analyser dygnet runt i både text-, rörligt- och podd-format.

Försäljningen på Dagens industri sköts av två avdelningar: upplaga och annons. Övriga avdelningar är ekonomi, it, tryck och distribution samt hr.

Följ Dagens industri

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Dagens industri

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye