Skandinaviens ledande affärsmedia lanserar gemensam annonslösning: Nordic Business Reach
De tre ledande affärsmedierna i Skandinavien – Dagbladet Børsen, Dagens industri och Dagens Næringsliv – går samman och lanserar nu ett nytt starkt annonserbjudande: Nordic Business Reach.
– Tillsammans erbjuder vi marknaden ett unikt och effektivt sätt att nå beslutsfattare i hela Skandinavien, säger Hilde Skomsvold, försäljningsdirektör på Dagens Næringsliv.

Intresset för att nå kunder över de nordiska länderna ökar bland annonsörer. För att möta denna efterfrågan har Bonnier News titlar Dagens industri i Sverige och Børsen i Danmark ingått ett samarbete med Dagens Næringsliv i Norge. Genom detta partnerskap får annonsörer tillgång till en enhetlig, exklusiv och mycket engagerad målgrupp – via en enhetlig och effektiv annonslösning.
– Vi gör det enklare än någonsin för företag att nå hela Skandinavien. Med en kontaktperson och en skräddarsydd lösning säkerställer vi hög effektivitet och maximalt värde för annonsörer, säger John Sjölund, försäljningsdirektör på Bonnier News.
– Med Nordic Business Reach ger vi annonsörer en unik möjlighet att nå beslutsfattare i Danmark, Sverige och Norge, säger Mette Overbeck, CCO för reklam och affärsutveckling på Dagbladet Børsen.
– Detta samarbete stärker vår position på den nordiska marknaden. För annonsörer innebär det enkel tillgång till tre av de viktigaste företagsmarknaderna i Skandinavien – samtidigt som det ökar värdet för både våra läsare och oss själva, säger Hilde Skomsvold.
Nordic Business Reach kommer att lanseras under våren och ambitionen är att hjälpa ännu fler företag att nå sina mål i hela Skandinavien.
Kontakter
Hilde SkomsvoldFörsäljningsdirektörDagens Næringsliv
hilde.skomsvold@dngroup.comJohn SjölundFörsäljningsdirektörBonnier News
john.sjolund@bonniernews.seMette OverbeckCCO för reklam och affärsutvecklingDagbladet Børsen
mette.overbeck@borsen.dkOm oss
Dagens industri har cirka 150 anställda och en omsättning på cirka 750 miljoner kronor. Vd för Dagens industri är Anders Eriksson och chefredaktör är Peter Fellman. Dagens industris redaktion producerar både den rosa dagstidningen och veckomagasinet Di Weekend.
På di.se och Di Digital jobbar cirka 30 personer som, tillsammans med printupplagan, jobbar för att ge Di-läsaren de senaste nyheterna inom näringslivet samt fördjupningar och analyser dygnet runt i både text-, rörligt- och podd-format.
Försäljningen på Dagens industri sköts av två avdelningar: upplaga och annons. Övriga avdelningar är ekonomi, it, tryck och distribution samt hr.
Följ Dagens industri
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Dagens industri
Efter lyckat test - Di gasar och öppnar för noterade bolag att enkelt prata med marknaden.6.3.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Efter ett mycket lyckat test under hösten trycker Dagens industri och Bonnier News Brand Studio nu gasen i botten för den nya satsningen Investor Relations. Intresset från Sveriges noterade bolag är stort, och många företag står redo att kommunicera med marknaden genom Dagens industri.
Avslöjande: Farliga kemikalier skickas till Ukraina27.1.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
I stället för att förstöra hormon- och reproduktionsstörande PFAS skickas nu kasserat brandskum till det redan krigsskadade Ukraina. Där riskerar det att gå ut i kretsloppet och skada människors hälsa för en mycket lång framtid. Det avslöjar Aktuell hållbarhet.
Ny krimpodd från Dagens industri21.11.2024 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Dagens industri storsatsar på ljud med en ny redaktion och flera nya format. Idag är det premiär för podden “Svart marknad” som tar med lyssnarna bakom kulisserna i en skuggvärld av ekonomisk brottslighet.
Verktyg som river språkbarriärer får årets Athenapris13.11.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Athenapriset 2024 går till Care to Translate, ett digitalt översättningsverktyg anpassat för vården som utvecklats för att ge patienter med olika språkbakgrund möjlighet att kommunicera med vårdgivare på ett effektivt sätt.
Dagens industri storsatsar på poddar12.11.2024 12:38:40 CET | Pressmeddelande
Dagens industri storsatsar på ljud med en ny redaktion och flera nya format. Under tisdagen var det premiär för podden ”Den nya ekonomin” som med oväntade berättelser tar pulsen på dagens och framtidens pengar.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum