Ny matsatsning på Godare med Jennie Walldén
I dag, den 10 april, lanserar Godare ”Jennie lagar asiatiskt” – en nyproducerad serie där Jennie Walldén bjuder på smakrika rätter från hela Asien. Efter tidigare succéer med profiler som Tina Nordström, Dante Zia och Catarina König, satsar Godare nu vidare på matinspiration i tv-format – den här gången med fokus på det asiatiska köket.

I sex femtonminuterslånga avsnitt och i korta videoklipp lagar den hyllade tv-kocken Jennie Walldén allt från vietnamesiska vårrullar till japansk teriyakilax och kryddstark Kung Pao Chicken.
– I den här serien kommer jag att ta med tittarna på en smakresa genom de mångfacetterade asiatiska köken, där de får lära allt om att laga god och autentisk asiatisk mat hemma, säger Jennie Walldén.
På Godare.se finns recepten från programserien men också korta videoklipp med Jennie Walldéns bästa tips i köket.
– Det asiatiska köket är otroligt variationsrikt och fullt av smaker att upptäcka. Jennie Walldén visar hur enkelt det kan vara att laga riktigt god asiatisk mat hemma – med rätt teknik och råvaror, säger Carolina Hermansson, Content & Operations Manager på tv-kanalen Godare, vars tittarsiffror har fått en stark start i år med en ökning på 30 procent.
Orvestos helårssiffror visar dessutom att sajten fortsätter att växa – särskilt bland yngre läsare och kvinnor.
– Vi ser ett stort intresse för asiatisk mat på Godare.se – det är en trend som verkligen håller i sig, särskilt bland unga. Därför är vi extra glada att just Jennie Walldén, med sin kunskap och passion för det asiatiska köket, guidar våra läsare med favoritrecept och smarta videoknep i köket, säger Lena Widman, redaktionell chef på Aftonbladet Godare.
Godare är Schibsteds och Aftonbladets stora satsning på mat, livsstil & underhållning, med Sveriges enda renodlade mat-tv-kanal och en av landets största matsajter. ”Jennie lagar asiatiskt” visas förutom på den linjära tv-kanalen Godare och dess playtjänst, också på Aftonbladets sajt Godare.se, Godare Youtube och sociala plattformar.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Carolina Hermansson, Content and Operations Manager Godare TV, Schibsted Media. E-post: carolina.hermansson@schibsted.com
Lena Widman, redaktionell chef på Aftonbladet Godare E-post: lena.widman@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunications ManagerSchibsted Media, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder


Länkar
Oberoende journalistik – det är vårt uppdrag
Mediekoncernen Schibsted Media har några av Nordens starkaste varumärken i portföljen, som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Omni, E24 och Podme.
Varje dag använder nästan sju miljoner människor våra redaktionella medier för att bli uppdaterade, engagerade och underhållna – genom text, ljud, bilder och video. Förtroendet från våra användare är helt avgörande för oss. Och för att upprätthålla det förtroendet är vi fokuserade på fakta, verifierbarhet och transparens.
Våra 2800 anställda är baserade i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsingfors, Kraków och Gdańsk. Och vi är beroende av dem alla för att lyckas, genom nära samarbete över redaktioner, produkt- och teknologimiljöer och prenumerations- och annonsenheter.
Det som började som Christian Schibsteds lilla boktryckeriverksamhet i dåvarande Christiania (Oslo) 1839, är idag ett av Nordens ledande medieföretag. Vår journalistik har informerat folk, byggt gemenskap, avslöjat maktmissbruk och stärkt demokratier i nästan tvåhundra år. Våra demokratier är beroende av oberoende journalistik. Det är vårt uppdrag.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
SvD lanserar SvD Bas – nytt gratispaket för att stärka läsarrelationen4.12.2025 13:25:56 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet fortsätter sin rekordresa och tar nu ett offensivt steg för att nå ännu fler läsare. Efter ett historiskt starkt år lanserar tidningen SvD Bas – ett nytt, helt kostnadsfritt paket som ska bredda räckvidden, stärka relationen med läsare och lyssnare och skapa en ännu tydligare väg in i SvD:s kvalitetsjournalistik.
Aftonbladet och TV4 sänder Rockbjörnen tillsammans24.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Rockbjörnen återvänder i september 2026 och sänds då för första gången gemensamt på TV4 och Aftonbladet. Det nya samarbetet skapar en kraftfull gemensam räckvidd och nya möjligheter för både publik och annonsörer att följa galan på flera plattformar.
”Vinnarrätten” tillbaka – lockar unga och oväntad partner20.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Säsong 2 av ”Vinnarrätten” är här – programmet där hockeyprofiler delar sina personliga vinnarrätter och bjuder tittarna på en mix av värme, matglädje och vardagsnära underhållning. Förra säsongen engagerade över 527 000 tittare på Godare TV och därtill hundratusentals användare på både Godare.se och Youtube, och nu växer formatet ytterligare.
Så fick 1 000 säljare Schibsted på rätt kurs17.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Schibsted firar 20 år med Sales Academy – en utbildningssatsning som format bolagets säljkultur och fram till idag utvecklat över 1 000 medarbetare i Sverige och Norge. Det som började som en säljutbildning 2005 har vuxit till en del av Schibsteds DNA – och en viktig framgångsfaktor i en marknad som aldrig står still.
Ebba Bonde blir visuell redaktionschef på SvD12.11.2025 11:10:02 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet stärker sin satsning på visuell journalistik och inrättar en ny tjänst som visuell redaktionschef med övergripande ansvar för SvD:s visuella journalistik och uttryck. Tjänsten tillsätts av Ebba Bonde, som tillträder den 5 januari 2026.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum