Jocke och Jonna går i terapi – och vi får följa med
I Aftonbladets nya serie ”Terapisoffan” med Jocke & Jonna får tittaren en unik och ärlig inblick i paret Lundells resa hos terapeuten Gunilla Wigertz. Paret öppnar upp sig om känslor, utmaningar och framtidsdrömmar – och allt fångas på kamera.

”Terapisoffan” ger tittaren en sårbar och autentisk inblick i parets arbete för att stärka och förstå sitt förhållande på djupet.
– Jocke och Jonna är starka och etablerade profiler, men de visar verkligen upp nya sidor i det här programmet. Vi tycker det känns jättekul att få jobba med dem och hoppas nå ut till en ny, yngre målgrupp med det här formatet, säger Aftonbladets videochef Lina Törnqvist.
De första tre avsnitten av programmet släpps på både Aftonbladet och Voyd Play torsdagen den 15 maj. I serien tvingas Joakim och Jonna Lundell att sätta ord på sina känslor, bli sårbara på ett nytt sätt och dela med sig av sina innersta tankar. Här bjuds det på både tårar och intensiva diskussioner, men också på skratt och viktiga reflektioner.
Jocke Lundell konstaterar själv i serien:
– Vi går i parterapi för att se om vårt förhållande är så starkt som vi själva tror.
Och Jonna Lundell blir överraskad av vad hon möter i programmet:
– Jag blir så chockad för att det här är så långt ifrån hur jag ser dig… Jag tänker ändå att du och jag ser allt på lite samma sätt.
Serien är den senaste i raden av samproduktioner mellan Aftonbladet och streamingtjänsten Voyd Play efter succén med “Min story”.
– Vi har ett mångårigt samarbete med Jocke och Jonna och är nu väldigt glada att kunna erbjuda ett innehåll som inte bara handlar om att stärka relationer utan också om att vara öppen och ärlig om de utmaningar man kan möta, säger Pauline Valter, Head of Voyd Play.
Första avsnittet är öppet medan övriga avsnitt kan ses via Aftonbladet Plus.
Trailer: https://tv.aftonbladet.se/video/385264/trailer-terapisoffan
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Lina Törnqvist, videochef. E-post: lina.tornqvist@aftonbladet.se.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunications ManagerSchibsted, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder


Länkar
Oberoende journalistik – det är vårt uppdrag
Mediekoncernen Schibsted har några av Nordens starkaste varumärken i portföljen, som Aftonbladet, Svenska Dagbladet, VG, Aftenposten, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Omni, E24 och Podme.
Varje dag använder nästan sju miljoner människor våra redaktionella medier för att bli uppdaterade, engagerade och underhållna – genom text, ljud, bilder och video. Förtroendet från våra användare är helt avgörande för oss. Och för att upprätthålla det förtroendet är vi fokuserade på fakta, verifierbarhet och transparens.
Våra 2700 anställda är baserade i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsingfors, Kraków och Gdańsk. Och vi är beroende av dem alla för att lyckas, genom nära samarbete över redaktioner, produkt- och teknologimiljöer och prenumerations- och annonsenheter.
Det som började som Christian Schibsteds lilla boktryckeriverksamhet i dåvarande Christiania (Oslo) 1839, är idag ett av Nordens ledande medieföretag. Vår journalistik har informerat folk, byggt gemenskap, avslöjat maktmissbruk och stärkt demokratier i nästan tvåhundra år. Våra demokratier är beroende av oberoende journalistik. Det är vårt uppdrag.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Jimmie Åkesson – Sveriges nästa statsminister?18.12.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Vem är människan bakom Sveriges mest omdiskuterade och inflytelserika politiker? I Politikens nya specialserie borrar Maggie Strömberg och Torbjörn Nilsson i Jimmie Åkessons politiska liv – och förklarar hans väg mot makten.
SvD lanserar SvD Bas – nytt gratispaket för att stärka läsarrelationen4.12.2025 13:25:56 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet fortsätter sin rekordresa och tar nu ett offensivt steg för att nå ännu fler läsare. Efter ett historiskt starkt år lanserar tidningen SvD Bas – ett nytt, helt kostnadsfritt paket som ska bredda räckvidden, stärka relationen med läsare och lyssnare och skapa en ännu tydligare väg in i SvD:s kvalitetsjournalistik.
Aftonbladet och TV4 sänder Rockbjörnen tillsammans24.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Rockbjörnen återvänder i september 2026 och sänds då för första gången gemensamt på TV4 och Aftonbladet. Det nya samarbetet skapar en kraftfull gemensam räckvidd och nya möjligheter för både publik och annonsörer att följa galan på flera plattformar.
”Vinnarrätten” tillbaka – lockar unga och oväntad partner20.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Säsong 2 av ”Vinnarrätten” är här – programmet där hockeyprofiler delar sina personliga vinnarrätter och bjuder tittarna på en mix av värme, matglädje och vardagsnära underhållning. Förra säsongen engagerade över 527 000 tittare på Godare TV och därtill hundratusentals användare på både Godare.se och Youtube, och nu växer formatet ytterligare.
Så fick 1 000 säljare Schibsted på rätt kurs17.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Schibsted firar 20 år med Sales Academy – en utbildningssatsning som format bolagets säljkultur och fram till idag utvecklat över 1 000 medarbetare i Sverige och Norge. Det som började som en säljutbildning 2005 har vuxit till en del av Schibsteds DNA – och en viktig framgångsfaktor i en marknad som aldrig står still.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum