Gothenburg is ready to challenge with innovative digital site visits
What if you could explore Gothenburg from wherever you are? We are getting closer. Gothenburg’s digital site visits make it possible to experience venues, hotels and attractions from anywhere, receive instant personalised documentation, and make the decision-making process easier, more sustainable and more efficient.

Gothenburg has reached a new milestone in the development of its game-changing digital site visits, where static slides are replaced with realistic 3D visuals and scenario-based storytelling.
“Last year we presented a vision of what we aimed for with this project. In less than a year the project has gone from vision to a concept-phase. Soon we will be ready to start the first sprint in producing the tool – with hope to launch it in 2026.” says Fredrik Lundgren Senior Project Manager Gothenburg Convention Bureau.
The digital site visits are designed to showcase the city of Gothenburg and its venues to international event organisers in a visually compelling, data-rich and engaging format. Users will be accompanied by a digital guide and can select the places, arenas and hotels they wish to explore. Immediately after the tour, tailored information will be sent to support an easy and sustainable decision-making process.
The platform is built on the Digital Twin of Gothenburg, which integrates real-time data layers, customisable scenarios and immersive 3D environments – providing a highly informative and visually impactful way to present the city remotely to potential event organisers. The beta version is scheduled for launch in 2026.
Contacts
Charlott HolmåkerHead of PressGöteborg & Co
Tel:+46 (0)72 856 65 11charlott.holmaker@goteborg.comFredrik LundgrenGothenburg Convention Bureau
Tel:+46 728 56 62 26fredrik.lundgren@goteborg.comImages

About us
Göteborg & Co is the official destination management organisation of the City of Gothenburg and the metropolitan area. We act as a non-commercial and neutral party in the development of Gothenburg in tourism, events and meetings. Gothenburg Convention Bureau is part of Göteborg & Co.
Subscribe to releases from Göteborg & Co AB
Subscribe to all the latest releases from Göteborg & Co AB by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.
Latest releases from Göteborg & Co AB
Inget fotbolls-EM till Danmark och Sverige 20293.12.2025 16:40:12 CET | Pressmeddelande
Det blir Tyskland som 2029 kommer att arrangera fotbolls-EM, vilket offentliggjordes av UEFA den 3 december. Beskedet innebär att EM inte kommer till Göteborg men staden lyfter vikten av samarbetet som ansökan har bidragit till.
Lydia Sandgren är Årets Göteborgare 20253.12.2025 07:00:08 CET | Pressmeddelande
Författaren Lydia Sandgren får hedersutmärkelsen årets göteborgare 2025. Med sin förmåga att skildra Göteborg har hon gett staden en större plats i litteraturen och skapat en stolthet hos många göteborgare. – Tänk så det kan gå. Jag är jätteglad för det, säger Lydia Sandgren om utmärkelsen.
Julstaden Göteborg lyser upp – här är höjdpunkterna du inte får missa6.11.2025 08:03:00 CET | Pressmeddelande
När mörkret sänker sig över Göteborg tänds Julstaden som i år bjuder på både nya och välkända inslag. Från storslagen ljuskonst i Kungsparken och vintertorg på Grönsakstorget till glimrande träd längs Avenyn och jubileumsjul i Lisebergsparken. Här är några av säsongens mest stämningsfulla upplevelser.
Lottningen är avgjord – nu laddar vi för folkfest under damernas volleyboll-EM i Göteborg6.10.2025 07:30:00 CEST | Pressmeddelande
21–27 augusti 2026 skrivs volleybollhistoria i Göteborg. För första gången någonsin arrangeras ett Volleyboll-EM på damsidan i Sverige och Scandinavium står som värd för en av de fyra sexlagsgrupperna. Värdskapet delas mellan Sverige, Tjeckien, Turkiet och Azerbajdzjan. Under lördagskvällen avgjordes lottningen i Bari, Italien – nu står det klart vilka fem lag som ansluter till Sverige i gruppspelet på hemmaplan.
Efter en stark sommar – internationella besökare viktiga för besöksnäringen i höst3.10.2025 10:11:15 CEST | Pressmeddelande
Det har gått bra för Göteborgs besöksnäring i sommar. Näringen vill se fler besökare utanför sommarmånaderna och pekar ut internationella besökare som viktiga. De efterfrågar också ökad marknadsföring och stärkt destinationsvarumärke internationellt. Och potentialen finns, hittills i år visar preliminära siffror att de internationella gästnätterna ökat med cirka 10 procent.
In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.
Visit our pressroom