Thomas Holm ny partneransvarig för motor- och märkesförsäkring på Trygg-Hansa

Det blir Thomas Holm - i dag Sverigechef och Försäljningsdirektör för Renault och Dacia – som tillträder rollen som partneransvarig på Trygg-Hansa. I Thomas nya uppdrag ingår att fortsätta stärka och utveckla Trygg-Hansas motoraffär med fokus på samarbetsavtal och märkesförsäkringar.
Trygg-Hansa har tydliga tillväxtambitioner inom hela motoraffären med målsättningen att växa mer än marknaden. Bara under de senaste två åren har Trygg-Hansa ingått ett flertal strategiskt viktiga partnerskap, ett konkret bevis på att försäkringsbolaget är en etablerad aktör med en stadigt växande marknadsandel inom motormärkesförsäkring. Rekryteringen av Thomas Holm är en strategiskt viktig komponent för att Trygg-Hansa ska fortsätta lyckas med sina ambitiösa tillväxtmål med avstamp i utvecklingen av morgondagens motorförsäkring.
-Det är alldeles tydligt att Thomas Holm har rätt kompetens för att leda Trygg-Hansas utveckling av innovativa försäkringslösningar. Vi måste vara lyhörda och relevanta i hela kedjan som präglar ett framgångsrikt partnerskap – från utvecklingen av det skräddarsydda partneravtalet till den trygga körupplevelsen. Genom att knyta Thomas gedigna branschkännedom - som präglas av en djup förståelse för så väl fordonstillverkarens som slutkundens varierande och unika behov - till Trygg-Hansa, tar vi ett viktigt kliv framåt i vår ambition att växa mer än marknaden inom motormärkesförsäkring, säger Niklas Idén, chef för privatmarknad på Trygg-Hansa
Thomas är med sin imponerande långa erfarenhet inom både återförsäljning och generalagenturer en riktig veteran inom motorbranschen. Närmast kommer han från rollen som Sverigechef och Försäljningsdirektör för Renault och Dacia, en roll som han har haft i drygt åtta år.
-Jag brinner för att utveckla och förenkla bilaffären för slutkunden - som inte bara köper en bil utan ett helt koncept och där är försäkringen en central del för en trygg körupplevelse. Försäkringsbranschen står precis i början av en explosion av skräddarsydda lösningar, som inte bara bidrar till mer klimatsmart körning utan även försäkringspremier som baseras på hur föraren kör här och nu. Det ska verkligen bli spännande att utveckla framtidens motorförsäkringar tillsammans med mina nya kollegor på Trygg-Hansa och med våra partners, säger Thomas Holm, tillträdande chef för partnerskap inom motor- och märkesförsäkring på Trygg-Hansa.
Thomas Holm tillträder rollen som chef för partnerskap inom motor- och märkesförsäkring den 22 april.
Kontakter
Cecilia MagnussonPressansvarig
Tel:070-893 50 16cecilia.magnusson@trygghansa.seKarin LindeboPR-ansvarig
karin.lindebo@trygghansa.seBilder

Om oss
Trygg-Hansa har gjort skillnad i människors liv sedan 1828 och ingår i dag i Tryg Forsikring, Skandinaviens största sakförsäkringsbolag. Vi ger människor möjlighet att leva sina liv fullt ut och skapar trygga förutsättningar för företag att växa. Vi erbjuder mer än bara försäkringar. Genom service som avlastar hjälper vi till både när olyckan är framme men även i förebyggande syfte för att minimera risker och undvika skador.
Läs mer om Trygg-Hansa på www.trygghansa.se
Följ Trygg-Hansa
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Trygg-Hansa
Trygg-Hansa auktionerar ut signerade hockeypolos för Musikhjälpen5.12.2025 09:21:10 CET | Pressmeddelande
Den ikoniska polotröjan som för många är en symbol för magiska hockeyögonblick och gemenskap finns nu i en exklusiv utgåva. För första gången någonsin går det att buda hem en polotröja signerad av en spelare från varje klubb i Svenska Hockeyligan. Intäkterna går till Musikhjälpens insamling för att alla barn ska kunna gå i skolan.
Kompetensbrist och nya lagkrav toppar företagens risklista 20263.12.2025 07:50:00 CET | Pressmeddelande
När svenska företag blickar framåt inför nästa år listas brist på arbetskraft och kompetens och ökade juridiska krav som de största riskerna för den egna verksamheten. Kompetensbrist ses som ett större hot än stigande kostnader. Det visar en ny undersökning bland små- och medelstora företag genomförd av Novus på uppdrag av Trygg-Hansa.
Nära hälften av alla föräldrar har aldrig brandövat med sina barn28.11.2025 07:17:42 CET | Pressmeddelande
Att brandöva på jobbet eller i skolan ses som en självklarhet, men att brandöva hemma är det alltför få barnfamiljer som gör. Det visar en ny undersökning från Novus på uppdrag av Trygg-Hansa. Många familjer saknar en plan för om det börjar brinna mitt i adventsfirande och julstök. Genom att planera tillsammans och öva realistiskt kan alla bli snabbare på att agera om olyckan är framme.
2 av 3 svenskar befarar allvarligare vattenskador i framtiden27.10.2025 07:15:30 CET | Pressmeddelande
En ny skandinavisk klimatundersökning bland svenska, danska och norska hushåll visar att majoriteten tror att vattenrelaterade skador till följd av väder blir allvarligare i framtiden.* Det som oroar mest är hur detta kan påverka samhällets infrastruktur, det egna hemmet och kommande generationers framtid.
Digital trygghet och personlig hushjälp i Trygg-Hansas nya hemförsäkring16.10.2025 07:30:00 CEST | Pressmeddelande
Trygg-Hansa lanserar nu en förnyad hemförsäkring, den största uppdateringen på flera år. Bland nyheterna finns skydd mot nätbedrägerier, ID-stöld och nättrakasserier, samt förbättrad ersättning för hemelektronik.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum