Fotbollsläger samlar unga tjejer från hela Europa – Lidl och UEFA Women’s EURO 2025™ satsar på nästa generation
I sommar kommer 100 unga tjejer från hela Europa, varav en från Karlskoga, få utveckla sina fotbollstalanger tillsammans med likasinnade. På Lidl Youth Camp i Basel kommer de inte bara få bygga på sina styrkor, utan också växa som individer.

Som en del av vårt officiella partnerskap med UEFA Women’s EURO 2025™ lanserar Lidl, i samarbete med initiativet WePlayStrong, ett unikt läger för fotbollsintresserade tjejer mellan 14 och 17 år. Med stöd av erfarna UEFA-tränare och experter får deltagarna möjlighet att utvecklas – både på och utanför planen. Lidl vill skapa ett tryggt och inspirerande sammanhang där tjejer får utrymme att drömma stort och bli sitt starkaste jag.
Inför UEFA Women’s EURO 2025™ kommer deltagarna under tre intensiva dagar få ta del av:
• Professionell fotbollsträning för att stärka sina tekniska färdigheter
• Workshops om mental hälsa, med fokus på självkänsla, mod och inre styrka
• Föreläsningar om medvetna matvanor, där näring och välmående står i centrum
– Lidl Youth Camp handlar om att inspirera nästa generation kvinnliga spelare att bygga kunskap och självförtroende – både på och utanför planen. Genom att kombinera träning, näringslära och mental hälsa speglar vi den verklighet som många kvinnliga idrottare möter i dag. Vi vill väcka engagemang för damfotbollen och ge deltagarna verktyg att växa – tillsammans, säger Dr. Jennifer Cords, Senior Vice President för Corporate Affairs på Lidl International.
Lidls engagemang för våra värderingar genomsyrar allt vi gör, inte minst inom idrotten. Vi vet att sport bygger gemenskap och respekt – därför stöttar vi olika idrotter i alla länder där vi är verksamma.
– Fotboll förenar oss. Med Lidl Youth Camp vill vi inspirera fler att leva ett aktivt och hälsosamt liv, och samtidigt arbeta för jämlika förutsättningar inom idrotten. Genom det här initiativet hoppas vi kunna tända gnistan hos nästa generations kvinnliga spelare, säger Robin Ruschke, Senior Vice President för Marketing på Lidl International.
Vi ser fram emot att följa dessa unga talanger på deras resa – och vi är stolta över att få vara en del av deras utveckling, både som spelare och individer.
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seOm oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
I dag öppnar Lidl i Vinsta11.12.2025 10:00:20 CET | Pressmeddelande
I dag öppnar Lidl i Vinsta – och därmed finns nu 210 Lidl-butiker i Sverige. – Läget i Vinsta är oslagbart! Närheten till tunnelbanan och det befintliga vägnätet gör det enkelt att handla hos oss och vi ser fram emot att välkomna många nya kunder, säger Christian Sjöström, fastighetschef på Lidl Sverige.
Lidl öppnar ny butik i Knalleland – fortsätter sin expansion i Borås8.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige fortsätter sin expansion i Borås och presenterar i dag planerna för sin tredje butik i staden. Den nya butiken kommer att ligga i den dynamiska handelsplatsen Knalleland, med planerad öppning i mars 2027. Fastigheten, som ägs av Forshem Fastigheter AB, ligger strategiskt på Ålgårdsvägen 6, en plats med hög synlighet och ett stort trafikflöde.
Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.
Matriket är bäst i test i stort test av julskinka 2025!28.11.2025 07:00:00 CET | Nyheter
Matriket "Färdigkokt julskinka med svål" har utsetts till vinnare och fått toppbetyget 5 av 5 i Recept.se:s stora test av julskinkor 2025. Skinkan, som beskrivs som "näst intill perfekt", delar förstaplatsen med Dalsjöfors. I samma test fick även vår Julskinka Premium från Matriket ett mycket bra betyg med 4 av 5. Vi är stolta över att kunna erbjuda julbordets mittpunkt av högsta kvalitet till våra kunder.
Nu öppnar Lidl åter i Skara27.11.2025 10:26:19 CET | Pressmeddelande
Nu är Lidl tillbaka i Skara. I dag hälsas nya och nygamla kunder välkomna till en toppmodern butik med en stor bake-off, ett brett sortiment av Från Sverige-märkta produkter och dagliga leveranser av färsk frukt och grönt.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum