Kantar förlänger samarbetet med Cint, för att dra nytta av nya Cint Exchange som ger bättre insikter om människor överallt
Stockholm den 16 juli 2025 – Cint Group AB (publ), en global ledare inom undersökningsteknik (Restech), och Kantar, världsledande inom marknadsdata och analys, presenterar i dag ett fördjupat samarbete.

Den framåtblickande förlängningen av det befintliga partnerskapet befäster Cints roll som en avgörande teknikpartner för Kantar. Som en del av det utökade samarbetet kommer Kantar att integrera sina egenutvecklade panel- och undersökningsplattformar med Cint Exchange och därigenom få tillgång till världens mest omfattande nätverk av aktiva respondenter.
Det nya fleråriga, kommersiella avtalet bygger vidare på ett långt och framgångsrikt samarbete mellan företagen och omfattar:
- Förutsägbar och skalbar åtkomst: Kantar får en förutsägbar och skalbar struktur för att använda Cints globala plattform som baseras på Cints kraftfulla API:er.
- Förbättrad datainsamling: Kantar kommer interagera sin plattform med Cint Exchange för att förbättra sin kapacitet för datainsamling. Genom att dra nytta av Cints öppna och ledande privata marknadsplats blir Kantars tillgång till Cints globala leverantörsnätverk nyckelfärdig.
- Hastighet, skala och AI-driven kvalitet: Kantar får stöd av den hastighet, skala och AI-drivna kvalitet som Cint Exchange erbjuder.
- Ökad effektivitet och förtroende: Kantar kan leverera insikter till sina kunder med ökad effektivitet och förtroende.
"Det här handlar om mer än bara en förlängning, det är ett kvitto på det strategiska och framåtblickande partnerskap vi har byggt med Kantar. Vi är hedrade över att Kantar valt att använda nya Cint Exchange för att leverera banbrytande analyser och insikter med ännu högre hastighet, skala och säkerhet till sina kunder. Vår nya plattform är byggd för att leverera den skalbarhet, snabbhet och kvalitet som krävs för att våra kunder ska kunna innovera med självförtroende. Det här är ett starkt stöd för den visionen och vi är fullt engagerade i att stötta Kantars framgång", säger Patrick Comer, vd för Cint.
Cint Exchange erbjuder sina partner en intelligent och användarvänlig upplevelse, med en modern, API-först-infrastruktur som garanterar stabilitet och driftsäkerhet. Det ger Kantar en robust grund för sin fortsatta innovationsresa.
"Verkliga insikter från verkliga människor är grunden för det värde vi levererar till våra kunder. Det här utökade avtalet ger oss tillgång till världens största nätverk av paneldeltagare och gör att vi kan forma morgondagens varumärken genom att bättre förstå människor överallt", säger Chris Jansen, vd på Kantar.
Om Cint
Cint är en global ledare inom undersökningar och mätningar (Restech). Vi kopplar varumärken, forskare, akademiker eller andra som har en fråga till ett nätverk med över 800 leverantörer som representerar miljontals engagerade respondenter i över 130 länder. Med Cint Exchange kan användare samla insikter i stor skala för att bygga affärsstrategier, utveckla nya lösningar och publicera pålitliga marknadsundersökningar. Vår avancerade uppsättning lösningar för annonseffektivitet, Lucid Measurement by Cint, ger annonsörer, medieägare och byråer möjlighet att i realtid mäta effektiviteten och varumärkeslyftet i annonskampanjer över flera kanaler – och optimera medieprestandan medan kampanjerna pågår. Båda produkterna använder Cints globala nätverk av leverantörer, inklusive panelleverantörer, mobilappar, lojalitetsprogram och andra onlinegrupper. Med våra verktyg kan företag öka intäkterna från sina målgrupper genom att erbjuda nya undersökningsmöjligheter.
Cint Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm (STO: CINT) och har över 800 anställda världen över. Cint har kontor i bland annat Stockholm, London, New York, New Orleans, Singapore, Gurgaon och Sydney.
Om Kantar
Kantar är världens ledande företag inom marknadsföringsdata och analys och en oumbärlig varumärkespartner till världens främsta företag. Vi kombinerar de mest meningsfulla attityd- och beteendedata med djup expertis och avancerad analys för att kartlägga hur människor tänker och agerar. Vi hjälper våra kunder att förstå vad som har hänt och varför, och hur de kan utforma de marknadsföringsstrategier som formar deras framtid.
Nyckelord
Kontakter
Christian ClausKonsultGeelmuyden Kiese
Tel:+46 73 522 34 75christian.claus@gknordic.comFölj Cint
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Cint
Cint och Rep Data i utökat samarbete för att minska bedrägerier inom globala marknadsundersökningar18.11.2025 10:00:00 CET | Nyheter
Marknadsinsiktsbolaget Cint (STO: CINT) stärker sitt partnerskap med Rep Data, en ledare inom bekämpning av bedrägerier inom marknadsundersökningar. Rep Data utökar sitt partnerskap med Cint för att öka antalet respondenter som deras kunder har tillgång till. För Cint innebär samarbetet att bedrägeribekämpningen blir effektivare med Rep Datas lösning Research Defender.
Nu finns Cints verifierade konsumentdata på Snowflake Marketplace2.9.2025 12:04:06 CEST | Nyheter
Marknadsinsiktsbolaget Cint lanserar nu sin lösning Cint Verified Audiences på marknadsplatsen Snowflake Marketplace. Samarbetet med AI-dataföretaget Snowflake gör att gemensamma kunder kan få bättre insikter med hjälp av realtidsdata om konsumenter som hämtas direkt från Cint Exchange, världens största marknadsplats för undersökningar.
Delineate väljer Cint Exchange för realtidsövervakning av varumärken och kampanjer över hela världen20.8.2025 11:00:00 CEST | Pressmeddelande
Delineate som är ett globalt företag inom marknadsundersökningar och dataanalys har beslutat att gå över till Cint Exchange. Syftet är att snabbare och mer flexibelt kunna leverera insikter till sina kunder runt om i världen. Beslutet är en del av förnyelsen av det långvariga partnerskapet med marknadsinsiktsbolaget Cint.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum