Delineate väljer Cint Exchange för realtidsövervakning av varumärken och kampanjer över hela världen
Delineate som är ett globalt företag inom marknadsundersökningar och dataanalys har beslutat att gå över till Cint Exchange. Syftet är att snabbare och mer flexibelt kunna leverera insikter till sina kunder runt om i världen. Beslutet är en del av förnyelsen av det långvariga partnerskapet med marknadsinsiktsbolaget Cint.

Delineate fokuserar på att koppla samman varumärken med konsumenter och leverera insikter i realtid. Företagen har samarbetat i fem år och det förnyade avtalet är ett resultat av Delineates omfattande granskning och utvärdering av sina globala partner.
– Under 2024 gjorde vi en noggrann global översyn av våra samarbeten inom konsumentundersökningar för att vara redo för framtiden. Vi valde att fördubbla vårt samarbete med Cint som vår globala partner tack vare deras växtkapacitet, tekniska anpassningar och stora fokus på kvalitet. Deras Trust Score och kvalitetsinfrastruktur speglar våra egna värderingar och spelar en avgörande roll för hur vi hjälper våra kunder, säger James ”JT” Turner, grundare och CEO för Delineate.
De största nyheterna inom det förnyade partnerskapet är:
-
Övergång till Cint Exchange via API (Application Programming Interface) för att få högre hastighet, konsekventa svar och skalbarhet
-
Tillgång till svåråtkomliga målgrupper med funktioner för realtidstester som stöder Delineates egen insiktsplattform.
-
Utökad global täckning och konsekvent provkvalitet, vilket gör det möjligt att genomföra varumärkesuppföljningar och kampanjmätningar i över 60 länder.
-
Anpassning till kvalitetsstandarder genom Cints Trust Score och kvalitetsinitiativ som matchar Delineates egna åtaganden inom dataintegritet.
-
Rättvis prissättning och flexibel integration via API som ger smidiga arbetsflöden och kostnadseffektiv datainsamling.
Genom integrationen med Cint Exchange kan Delineate stärka sin förmåga att leverera globala insikter om konsumenternas åsikter i realtid. Partnerskapet kommer att hjälpa Delineates kunder som förlitar sig på daglig varumärkesbevakning för att fatta snabbare och smartare beslut. Det inkluderar digitala varumärken som kräver snabba feedbackloopar och konsekvent leverans av insikter från flera marknader.
– Delineates mission är att leverera realtidsinsikter till några av världens mest framåtblickande varumärken. Det passar perfekt med Cints teknik och globala närvaro. Vi är glada över att fördjupa detta samarbete genom vår Cint Exchange-plattform och hjälpa Delineate att uppnå ännu större operativ effektivitet, kvalitet och räckvidd, säger Patrick Comer, vd på Cint.
Om Cint
Cint är en global ledare inom undersökningar och mätningar (Restech). Vi kopplar varumärken, forskare, akademiker eller andra som har en fråga till ett nätverk med över 800 leverantörer som representerar miljontals engagerade respondenter i över 130 länder. Med Cint Exchange kan användare samla insikter i stor skala för att bygga affärsstrategier, utveckla nya lösningar och publicera pålitliga marknadsundersökningar. Vår avancerade uppsättning lösningar för annonseffektivitet, Lucid Measurement by Cint, ger annonsörer, medieägare och byråer möjlighet att i realtid mäta effektiviteten och varumärkeslyftet i annonskampanjer över flera kanaler – och optimera medieprestandan medan kampanjerna pågår. Båda produkterna använder Cints globala nätverk av leverantörer, inklusive panelleverantörer, mobilappar, lojalitetsprogram och andra onlinegrupper. Med våra verktyg kan företag öka intäkterna från sina målgrupper genom att erbjuda nya undersökningsmöjligheter.
Cint Group AB (publ) är noterat på Nasdaq Stockholm (STO: CINT) och har över 800 anställda världen över. Cint har kontor i bland annat Stockholm, London, New York, New Orleans, Singapore, Gurgaon och Sydney.
Om Delineate
Delineate erbjuder en ständig uppkoppling till omvärlden. Vi hjälper dig att fatta välgrundade beslut om din verksamhet genom att spåra effekterna av ditt varumärke och dina kampanjer över hela världen. Delineate har spårat tusentals kampanjer och mätt konsumentreaktioner i mer än 60 länder för varumärken som Coca-Cola, LG och Tata. Mer information finns på delineate.ai.
Nyckelord
Kontakter
Christian ClausKonsultGeelmuyden Kiese
Tel:+46 73 522 34 75christian.claus@gknordic.comFölj Cint
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Cint
Cint och Rep Data i utökat samarbete för att minska bedrägerier inom globala marknadsundersökningar18.11.2025 10:00:00 CET | Nyheter
Marknadsinsiktsbolaget Cint (STO: CINT) stärker sitt partnerskap med Rep Data, en ledare inom bekämpning av bedrägerier inom marknadsundersökningar. Rep Data utökar sitt partnerskap med Cint för att öka antalet respondenter som deras kunder har tillgång till. För Cint innebär samarbetet att bedrägeribekämpningen blir effektivare med Rep Datas lösning Research Defender.
Nu finns Cints verifierade konsumentdata på Snowflake Marketplace2.9.2025 12:04:06 CEST | Nyheter
Marknadsinsiktsbolaget Cint lanserar nu sin lösning Cint Verified Audiences på marknadsplatsen Snowflake Marketplace. Samarbetet med AI-dataföretaget Snowflake gör att gemensamma kunder kan få bättre insikter med hjälp av realtidsdata om konsumenter som hämtas direkt från Cint Exchange, världens största marknadsplats för undersökningar.
Kantar förlänger samarbetet med Cint, för att dra nytta av nya Cint Exchange som ger bättre insikter om människor överallt16.7.2025 17:00:00 CEST | Pressmeddelande
Stockholm den 16 juli 2025 – Cint Group AB (publ), en global ledare inom undersökningsteknik (Restech), och Kantar, världsledande inom marknadsdata och analys, presenterar i dag ett fördjupat samarbete.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum