PARKSIDE förenar Arnold Schwarzenegger och Ralf Moeller i ny kampanj för hemmafixare
PARKSIDE, Lidls eget varumärke för verktyg och trädgårdsutrustning, lanserar en ny global marknadskampanj. I kampanjen, med namnet "DU FIXAR DET!", medverkar Hollywoodstjärnorna Arnold Schwarzenegger och Ralf Moeller för att uppmuntra fler att våga testa på att fixa saker på egen hand.

PARKSIDE är varumärket som gör det möjligt för alla att fixa sina egna projekt, oavsett kunskapsnivå eller budget. I den nya kampanjen "DU FIXAR DET!" är Arnold Schwarzenegger, som sedan tidigare är varumärkets ambassadör, tillbaka – den här gången tillsammans med sin vän, skådespelaren Ralf Moeller.
-Från Terminator till Motivator: samarbetet med PARKSIDE är som gjort för mig. Inget gör-det-själv-projekt är för komplicerat, ingen utmaning är för stor – du måste bara vilja det och tro på dig själv, säger Arnold Schwarzenegger.
Ralf Moeller, som också har ett stort intresse för hantverk, är det nya tillskottet i kampanjen. Tillsammans med Schwarzenegger, som han delar en långvarig vänskap med, förmedlar han varumärkets budskap på ett underhållande sätt.
-Att skapa något med sina egna händer och se det färdiga resultatet är en fantastisk känsla. När jag fick frågan att vara en del av PARKSIDEs kampanj tvekade jag inte, speciellt eftersom jag alltid har gillat hantverk, säger Ralf Moeller.
Kampanjen, som syns i både TV-reklam, sociala medier och digital utomhusreklam, lanseras i Sverige den 1 september 2025. PARKSIDE-sortimentet finns att köpa i Lidls butiker.
Se filmen här: https://youtu.be/eJZ3t0KrdZw
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seOm oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 208 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.
Matriket är bäst i test i stort test av julskinka 2025!28.11.2025 07:00:00 CET | Nyheter
Matriket "Färdigkokt julskinka med svål" har utsetts till vinnare och fått toppbetyget 5 av 5 i Recept.se:s stora test av julskinkor 2025. Skinkan, som beskrivs som "näst intill perfekt", delar förstaplatsen med Dalsjöfors. I samma test fick även vår Julskinka Premium från Matriket ett mycket bra betyg med 4 av 5. Vi är stolta över att kunna erbjuda julbordets mittpunkt av högsta kvalitet till våra kunder.
Nu öppnar Lidl åter i Skara27.11.2025 10:26:19 CET | Pressmeddelande
Nu är Lidl tillbaka i Skara. I dag hälsas nya och nygamla kunder välkomna till en toppmodern butik med en stor bake-off, ett brett sortiment av Från Sverige-märkta produkter och dagliga leveranser av färsk frukt och grönt.
Lidl lanserar internationell julkampanj: uppmanar till värme och omtanke – varje dag3.11.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Lidl inleder julen med en stor, internationell julkampanj som sträcker sig över samtliga 31 verksamhetsländer. Kampanjen utgör en strategisk fortsättning på Lidls övergripande varumärkeskampanj. Genom att koppla utbudet av prisvärda varor till ett bredare ansvar för människor och miljö, vill Lidl inspirera kunderna att låta julens budskap om generositet och omtanke även prägla resten av året.
Lidl Sverige inleder samarbete med Vasamuseet för att bevara ett av Sveriges viktigaste kulturarv27.10.2025 08:30:00 CET | Pressmeddelande
Lidl Sverige lanserar fyra helt nya produkter i sitt Matriket-sortiment: skorpor, sirapslimpa, äppelmust och en ost. För varje såld produkt går en förbestämd summa, som framgår på förpackningen, direkt till bevarandearbetet av skeppet Vasa. Syftet är att engagera det svenska folket i att säkra en av landets viktigaste kulturskatter för framtiden.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum