Elgiganten

Elgiganten inleder samarbete med PostNord

Dela

Genom ett samarbete med PostNord utökar nu Elgiganten sin kapacitet för fossilfria och klimatsmarta leveranser. Kunder över hela Sverige erbjuds därmed snabbare leveranser och möjlighet att hämta ut sina paket hos någon av PostNords tusentals ombud och paketboxar.

Pressbild: PostNord
Pressbild: PostNord

Elgiganten breddar sitt logistiknätverk och inleder ett samarbete med PostNord som leveranspartner. Det innebär att kunder i hela Sverige nu får ytterligare ett leveransalternativ vid e-handelsköp, med möjlighet till snabbare och mer platsnära leverans. Elgiganten kan nu nå i princip alla svenska hushåll inom 1–2 dagar från beställning.

– Fler leveransalternativ är en viktig satsning för att möta våra kunders preferenser gällande både snabbhet, valfrihet och närhet till ombud. När vi väljer logistikpartner är kapacitet och hållbarhet helt avgörande. Logistiken måste fungera lika bra en vanlig tisdag som under Black Friday. Samarbetet med PostNord gör vår leveranskedja både starkare och mer kundanpassad, säger Tony Ottebjer-Winkler, Drift- och hållbarhetschef på Elgiganten.

PostNord erbjuder ett omfattande nätverk av tusentals ombud och paketboxar, vilket gör det lättare för kunden att välja exakt var man vill hämta ut sitt paket. PostNords leveranser är också miljömässigt konkurrenskraftiga. Företaget har ett starkt fokus på Svanenmärkta transporter och så kallade ”gröna korridorer” (fossilfritt hela vägen från lager till slutkund), vilket betyder att över åtta miljoner svenskar täcks av miljöanpassade transporter.

– PostNord är stolta över de nordiska avtalen och samarbetet med Elgiganten. Både PostNord och Elgiganten är ledande aktörer i Norden med tydliga krav på kundupplevelse och bärkraft. För PostNord är detta också en bekräftelse på att vi är en attraktiv och långsiktig partner med en styrka och kapacitet för att leverera – varje dag, året runt. Tillsammans ska vi göra leveranser mer flexibla, tillgängliga och miljövänliga för miljoner kunder i hela Norden, säger Jan Volsdal, vd, PostNord Norge.

Kontakter

Om oss

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Bolaget är en av de aktörerna som omsätter mest inom detaljhandeln. Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag närmare 3.700 anställda och 176 butiker och varuhus över hela landet. Här ingår även Elgiganten Phonehouse-butikerna som finns i såväl stadskärnor och gallerior. Elkjøp-koncernen, där Elgiganten ingår, är ett av Nordens största detaljhandelsföretag, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Grönland och Färöarna. Elkjøp-koncernen ägs av brittiska Dixons Carphone Plc - en av Europas största återförsäljare av hemelektronik.

LÄS MER OM:
Elgigantens sortiment och mer om bolagets hållbarhetsarbete.

Följ Elgiganten

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Elgiganten

Bak-Sverige går till val – dags att rösta fram Hela Sveriges Bakverk12.11.2025 07:30:00 CET | Pressmeddelande

Hur smakar Norrbotten? Östergötland? Närke? Småland? Tillsammans med måltidshistorikern Richard Tellström lanserar Epoq, Elgigantens köksvarumärke, initiativet Hela Sveriges Bakverk – en hyllning till landets baktradition och de lokala bakverk som berättar en historia om platsen de kommer ifrån. Här bjuds svenska folket in att rösta fram vilket bakverk som bäst representerar just deras landskap.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye