GotlandsHem

GotlandsHem lanserar AI-chattboten Bosse

Dela

Nu introducerar GotlandsHem Bosse – en AI-baserad chattbot som ska hjälpa kunder och hyresgäster med svar på frågor och ge service dygnet runt.

Illustration av av GotlandsHems chattbot och chattruta.
GotlandsHem lanserar AI-chattboten Bosse

Förbättrad kundservice genom digital satsning

GotlandsHem stärker sin kundservice med hjälp av digitalisering. Den nya chattboten Bosse är tränad att svara på vanliga frågor som rör boende och tjänster hos GotlandsHem. Boten hämtar sina svar från GotlandsHems hemsida och uppladdade dokument, vilket gör att kunder snabbt kan få hjälp – dygnet runt. Bosse kan svara på frågor om exempelvis andrahandsuthyrning, inflyttning och kontaktvägar.

– Bosse finns tillgänglig både på vår hemsida och i den boendeapp som lanserades i våras för våra hyresgäster, berättar Yvette Swartling, kommunikatör på GotlandsHem.

Kan man fortfarande prata med en riktigt människa?

– Absolut! Det kommer fortfarande vara fullt möjligt att kontakta GotlandsHems kundservice, säger Yvette. Bosse är ett komplement för att hitta svar snabbt. Samtidigt frigör det tid för våra medarbetare att fokusera på mer komplexa ärenden som kräver mänsklig handläggning.

Personliga ärenden och mer avancerade frågor kommer fortfarande att hanteras av våra kunniga medarbetare i kundservice.

Varför heter AI-boten Bosse?

Namnet Bosse har röstats fram av GotlandsHems medarbetare. De anställda fick komma med namnförslag med kriterierna att namnet skulle vara kort, lätt att uttala och gärna ha en koppling till vår verksamhet. En omröstning senare stod Bosse som vinnare.

Barnsjukdomar är att vänta

Bosse är ny i teamet och kommer att få frågor som tidigare inte ställts.

– Vi ser gärna den här funktionen som en nyanställd kollega – ännu inte helt erfaren men med stor potential att utvecklas. Ju fler frågor Bosse får, desto bättre blir han på att ge relevanta och hjälpsamma svar. Vi arbetar aktivt med att följa upp hur Bosse svarar och agerar snabbt om vi upptäcker att svaren är felaktiga eller saknas. Även användarnas synpunkter kommer vara viktiga för att förbättra servicen, avslutar Yvette Swartling.

För frågor, kontakta kommunikation@gotlandshem.se eller på telefonnummer 0498-20 39 97.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Illustration av av GotlandsHems chattbot och chattruta.
GotlandsHem lanserar AI-chattboten Bosse
Ladda ned bild

GotlandsHem - där livet pågår

Sedan 1957 har GotlandsHem varit hela Gotlands allmännyttiga bostadsföretag och är helägt av Region Gotland. Vi äger och förvaltar drygt 4 500 hyreslägenheter och 140 lokaler som är spridda över hela ön, från Fårösund i norr till Burgsvik i söder. Vårt bostadsbestånd är varierat, från medeltida byggnader i Visby innerstad till modern bebyggelse på landsbygden.  

Följ GotlandsHem

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från GotlandsHem

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye