Lidl Sverige

Lidl förlänger sitt engagemang för damfotboll med UEFA-partnerskap till 2030

Dela

Lidl förlänger sitt UEFA-partnerskap och fortsätter sin pågående resa med UEFA:s damlandslag fram till 2030. Det utökade partnerskapet omfattar UEFA Women's EURO 2029, Women's European Qualifiers 2028/29 och UEFA Women's Nations League 2025, 2027 och 2029.

Grunden för det utökade partnerskapet har lagts efter två väl genomförda turneringar under de senaste två åren. I år fortsatte UEFA Women's EURO 2025 att öka framgången med Lidls närvaro i alla åtta värdstäder och arenor. Turneringen välkomnade över 650 000 fans till arenorna och nådde ut till fler än 400 miljoner tittare över hela världen. 

Genom olika aktiviteter delade Lidl ut 269 950 fruktsallader i fanzonerna och framför arenorna för att främja en hälsosammare livsstil. Vi var också stolta över att presentera Lidl Awareness Team – 57 Lidl-medarbetare som säkerställde att alla supportrar kände sig trygga och respekterade. 

Vill inspirera flickor och unga kvinnor

Centralt för Lidls UEFA Women’s EURO 2025-aktivitet var engagemanget att inspirera flickor och unga kvinnor. Dagligvarukedjan var värd för ett internationellt Lidl Youth Camp i Basel som samlade 100 flickor i åldern 14 till 17 år från 18 länder och erbjöd expertcoaching, workshops om kost och hälsa, samt möjligheter att bygga varaktiga vänskaper.

Dessutom odlade och donerade Lidls Fresh Field i Rapperswil-Jona i Schweiz över 12 ton färsk frukt och grönsaker, vilket visade Lidls engagemang för medveten näring och samhällspåverkan. 

Detta partnerskap representerar Lidls engagemang för att skapa lika stor entusiasm och stöd för damfotboll. Det utökade UEFA-partnerskapet inom damfotboll 2025-2030 omfattar följande turneringar:

  • UEFA Women's EURO 2029

  • Damernas EM-kval 2028/29

  • UEFA Women's Nations League 2025, 2027 och 2029

Det är särskilt glädjande att den omtyckta upplevelsen med Lidl Kids Team återkommer till UEFA Women's EURO 2029. Detta ger barn en fantastisk möjlighet att få följa med damfotbollsstjärnorna ut på planen och inspireras till att bli nästa generations idrottare och fans.

Kontakter

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 208 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.

Matriket är bäst i test i stort test av julskinka 2025!28.11.2025 07:00:00 CET | Nyheter

Matriket "Färdigkokt julskinka med svål" har utsetts till vinnare och fått toppbetyget 5 av 5 i Recept.se:s stora test av julskinkor 2025. Skinkan, som beskrivs som "näst intill perfekt", delar förstaplatsen med Dalsjöfors. I samma test fick även vår Julskinka Premium från Matriket ett mycket bra betyg med 4 av 5. Vi är stolta över att kunna erbjuda julbordets mittpunkt av högsta kvalitet till våra kunder.

Lidl lanserar internationell julkampanj: uppmanar till värme och omtanke – varje dag3.11.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl inleder julen med en stor, internationell julkampanj som sträcker sig över samtliga 31 verksamhetsländer. Kampanjen utgör en strategisk fortsättning på Lidls övergripande varumärkeskampanj. Genom att koppla utbudet av prisvärda varor till ett bredare ansvar för människor och miljö, vill Lidl inspirera kunderna att låta julens budskap om generositet och omtanke även prägla resten av året.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye