Schibsted

”Vinnarrätten” tillbaka – lockar unga och oväntad partner

Dela

Säsong 2 av ”Vinnarrätten” är här – programmet där hockeyprofiler delar sina personliga vinnarrätter och bjuder tittarna på en mix av värme, matglädje och vardagsnära underhållning. Förra säsongen engagerade över 527 000 tittare på Godare TV och därtill hundratusentals användare på både Godare.se och Youtube, och nu växer formatet ytterligare.

Vinnarrätten under ledning av Samuel ”SampeV2” Stronegger och Amanda Wiger är tillbaka – serien som möter en stark och ung publik med sin mix av mat och hockeyproffs. Foto: Elin Nylund.
Vinnarrätten under ledning av Samuel ”SampeV2” Stronegger och Amanda Wiger är tillbaka – serien som möter en stark och ung publik med sin mix av mat och hockeyproffs. Foto: Elin Nylund.

– Med ”Vinnarrätten” når vi en yngre publik med innehåll som både underhåller och inspirerar, i programmen, i korta videos och i receptformatet. Det är en spännande kombination som vi verkligen ser fungerar, säger Lena Widman, redaktionell chef för Aftonbladet Godare.

I årets säsong följer programledarna Samuel ”SampeV2” Stronegger och Amanda Wiger fem av SHL:s mest omtyckta spelare – Leon Bristedt (Rögle BK), Isac Born (Frölunda HC), Joel Lassinantti (Luleå Hockey) samt Daniel Brodin och Ludvig Rensfeldt (Djurgården Hockey). För SHL, som sponsrar årets säsong, är satsningen ett exempel på hur ligan vill bredda sin närvaro och nå målgrupper som inte möts i de traditionella sportkanalerna.

– Godare är en självklar partner för oss. ”Vinnarrätten” låter fans möta spelarna i en helt ny kontext och stärker både kopplingen mellan mat och elitidrott och vårt arbete med att bredda intresset för SHL, säger Peter Allvin, kommersiell chef på SHL.

”Vinnarrätten” är ett koncept utvecklat av Godares redaktion. Första säsongen nådde en bred publik med över 527 000 tittare i tv-kanalen Godare och ett stort engagemang på Godare.se och YouTube, där serien även attraherade en yngre målgrupp. Att en aktör som SHL väljer Godare innebär också att formatet når utanför de förväntade sportsammanhangen och in i en miljö där mat, vardag och personlighet möts på ett naturligt sätt.

– Det mest självklara vore kanske att främst FMCG-aktörer syntes hos oss. Därför är det extra roligt att SHL – som annars har sina givna platser i mer traditionella sportmiljöer – väljer att komma till oss för att nå nya målgrupper. Det visar hur brett vårt erbjudande är och hur mat förenar människor. I ”Vinnarrätten” får tittarna lära känna SHL-profilerna i en varm och oväntad kontext, säger Carolina Hermansson, content & operations manager Godare TV på Schibsted Marketing and Services (SMS).

”Vinnarrätten” bygger på idén att alla har en maträtt som betyder lite extra – farmors pannkakor, succépastan som alltid funkar, eller den perfekta måltiden inför en viktig prestation. Säsong 2 visas på tv-kanalen Godare, Aftonbladet Godare, Godare YouTube och i sociala medier. Premiär lördag den 22 november.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Lena Widman, redaktionell chef Godare.se. Telefon: 070-676 23 10. E-post: lena.widman@aftonbladet.se
Carolina Hermansson, content & operations manager Godare TV Telefon: 073-310 97 75  E-post: carolina.hermansson@schibsted.com

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Vinnarrätten under ledning av Samuel ”SampeV2” Stronegger och Amanda Wiger är tillbaka – serien som möter en stark och ung publik med sin mix av mat och hockeyproffs. Foto: Elin Nylund.
Vinnarrätten under ledning av Samuel ”SampeV2” Stronegger och Amanda Wiger är tillbaka – serien som möter en stark och ung publik med sin mix av mat och hockeyproffs. Foto: Elin Nylund.
Ladda ned bild
Frölunda-spelaren Isac Born serverar sin vinnarrätt till Amanda Wiger och Samuel ”SampeV2” Stronegger. Foto: Elin Nylund.
Frölunda-spelaren Isac Born serverar sin vinnarrätt till Amanda Wiger och Samuel ”SampeV2” Stronegger. Foto: Elin Nylund.
Ladda ned bild
Ladda ned bild
Vinnarrätten under ledning av Samuel ”SampeV2” Stronegger och Amanda Wiger är tillbaka – serien som möter en stark och ung publik med sin mix av mat och hockeyproffs. Foto: Elin Nylund.
Vinnarrätten under ledning av Samuel ”SampeV2” Stronegger och Amanda Wiger är tillbaka – serien som möter en stark och ung publik med sin mix av mat och hockeyproffs. Foto: Elin Nylund.
Ladda ned bild

Länkar

Oberoende journalistik – det är vårt uppdrag

Schibsted är ägare av redaktionella medier och den största nyhetsförmedlaren i Norden. Med varumärken som VG, Aftonbladet, TV4, MTV, Aftenposten, Svenska Dagbladet och Podme informerar, engagerar och underhåller vi varje dag miljoner människor i Sverige, Norge och Finland.

Tillit har varit en grundsten sedan 1839, när Christian Schibsted startade ett litet tryckeri i Oslo. I nästan tvåhundra år har vår journalistik gett människor insikt och inflytande, byggt gemenskaper, avslöjat maktmissbruk och stärkt demokratier.

Från allra första början har vi omfamnat innovation och utmanat givna normer. Vi tror att kreativitet och nyfikenhet, och att utforska nya lösningar och teknologier, är avgörande för vår mission: 

Our democracies depend on independent journalism. That’s our business.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye