”Vinnarrätten” tillbaka – lockar unga och oväntad partner
Säsong 2 av ”Vinnarrätten” är här – programmet där hockeyprofiler delar sina personliga vinnarrätter och bjuder tittarna på en mix av värme, matglädje och vardagsnära underhållning. Förra säsongen engagerade över 527 000 tittare på Godare TV och därtill hundratusentals användare på både Godare.se och Youtube, och nu växer formatet ytterligare.

– Med ”Vinnarrätten” når vi en yngre publik med innehåll som både underhåller och inspirerar, i programmen, i korta videos och i receptformatet. Det är en spännande kombination som vi verkligen ser fungerar, säger Lena Widman, redaktionell chef för Aftonbladet Godare.
I årets säsong följer programledarna Samuel ”SampeV2” Stronegger och Amanda Wiger fem av SHL:s mest omtyckta spelare – Leon Bristedt (Rögle BK), Isac Born (Frölunda HC), Joel Lassinantti (Luleå Hockey) samt Daniel Brodin och Ludvig Rensfeldt (Djurgården Hockey). För SHL, som sponsrar årets säsong, är satsningen ett exempel på hur ligan vill bredda sin närvaro och nå målgrupper som inte möts i de traditionella sportkanalerna.
– Godare är en självklar partner för oss. ”Vinnarrätten” låter fans möta spelarna i en helt ny kontext och stärker både kopplingen mellan mat och elitidrott och vårt arbete med att bredda intresset för SHL, säger Peter Allvin, kommersiell chef på SHL.
”Vinnarrätten” är ett koncept utvecklat av Godares redaktion. Första säsongen nådde en bred publik med över 527 000 tittare i tv-kanalen Godare och ett stort engagemang på Godare.se och YouTube, där serien även attraherade en yngre målgrupp. Att en aktör som SHL väljer Godare innebär också att formatet når utanför de förväntade sportsammanhangen och in i en miljö där mat, vardag och personlighet möts på ett naturligt sätt.
– Det mest självklara vore kanske att främst FMCG-aktörer syntes hos oss. Därför är det extra roligt att SHL – som annars har sina givna platser i mer traditionella sportmiljöer – väljer att komma till oss för att nå nya målgrupper. Det visar hur brett vårt erbjudande är och hur mat förenar människor. I ”Vinnarrätten” får tittarna lära känna SHL-profilerna i en varm och oväntad kontext, säger Carolina Hermansson, content & operations manager Godare TV på Schibsted Marketing and Services (SMS).
”Vinnarrätten” bygger på idén att alla har en maträtt som betyder lite extra – farmors pannkakor, succépastan som alltid funkar, eller den perfekta måltiden inför en viktig prestation. Säsong 2 visas på tv-kanalen Godare, Aftonbladet Godare, Godare YouTube och i sociala medier. Premiär lördag den 22 november.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Lena Widman, redaktionell chef Godare.se. Telefon: 070-676 23 10. E-post: lena.widman@aftonbladet.se
Carolina Hermansson, content & operations manager Godare TV Telefon: 073-310 97 75 E-post: carolina.hermansson@schibsted.com
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunications ManagerSchibsted, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder




Länkar
Oberoende journalistik – det är vårt uppdrag
Schibsted är ägare av redaktionella medier och den största nyhetsförmedlaren i Norden. Med varumärken som VG, Aftonbladet, TV4, MTV, Aftenposten, Svenska Dagbladet och Podme informerar, engagerar och underhåller vi varje dag miljoner människor i Sverige, Norge och Finland.
Tillit har varit en grundsten sedan 1839, när Christian Schibsted startade ett litet tryckeri i Oslo. I nästan tvåhundra år har vår journalistik gett människor insikt och inflytande, byggt gemenskaper, avslöjat maktmissbruk och stärkt demokratier.
Från allra första början har vi omfamnat innovation och utmanat givna normer. Vi tror att kreativitet och nyfikenhet, och att utforska nya lösningar och teknologier, är avgörande för vår mission:
Our democracies depend on independent journalism. That’s our business.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
SvD lanserar SvD Bas – nytt gratispaket för att stärka läsarrelationen4.12.2025 13:25:56 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet fortsätter sin rekordresa och tar nu ett offensivt steg för att nå ännu fler läsare. Efter ett historiskt starkt år lanserar tidningen SvD Bas – ett nytt, helt kostnadsfritt paket som ska bredda räckvidden, stärka relationen med läsare och lyssnare och skapa en ännu tydligare väg in i SvD:s kvalitetsjournalistik.
Aftonbladet och TV4 sänder Rockbjörnen tillsammans24.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Rockbjörnen återvänder i september 2026 och sänds då för första gången gemensamt på TV4 och Aftonbladet. Det nya samarbetet skapar en kraftfull gemensam räckvidd och nya möjligheter för både publik och annonsörer att följa galan på flera plattformar.
Så fick 1 000 säljare Schibsted på rätt kurs17.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Schibsted firar 20 år med Sales Academy – en utbildningssatsning som format bolagets säljkultur och fram till idag utvecklat över 1 000 medarbetare i Sverige och Norge. Det som började som en säljutbildning 2005 har vuxit till en del av Schibsteds DNA – och en viktig framgångsfaktor i en marknad som aldrig står still.
Ebba Bonde blir visuell redaktionschef på SvD12.11.2025 11:10:02 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet stärker sin satsning på visuell journalistik och inrättar en ny tjänst som visuell redaktionschef med övergripande ansvar för SvD:s visuella journalistik och uttryck. Tjänsten tillsätts av Ebba Bonde, som tillträder den 5 januari 2026.
Ny Blenda-podd: ”Berättelsen om Rednex har verkligen allt”4.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Hätska konflikter och bisarra turer. I en ny serie berättar SvD:s podd Blenda den osannolika historien om countrytechnobandet Rednex, om varför vi aldrig blir av med låten ”Cotton eye Joe” och om den överraskande vändningen i striden som pågått i 18 år.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum