Omnicom Media Group

TRKKN växlar upp i Sverige som Omnicoms spets inom Analytics, CRO och MarTech

Dela

TRKKN, ett bolag inom Omnicom Media Group och en viktig partner till Google globalt, har utsett Evelina Jörhov till Head of TRKKN Sverige.
Teamet arbetar i dag med CRO, MarTech, analys, datastrategier, Cloud och AI-lösningar där de stärker TRKKNs kapacitet i Norden och gör det möjligt för annonsörer att optimera sin marknadsföring och datainfrastruktur för skalbar och mätbar tillväxt.

Evelina Jörhov TRKKN Omnicom Sweden
Evelina Jörhov TRKKN Omnicom Sweden

TRKKN, ett bolag inom Omnicom Media Group och en viktig partner till Google globalt, har utsett Evelina Jörhov till Head of TRKKN Sverige.
Teamet arbetar i dag med CRO, MarTech, analys, datastrategier, Cloud och AI-lösningar där de stärker TRKKNs kapacitet i Norden och gör det möjligt för annonsörer att optimera sin marknadsföring och datainfrastruktur för skalbar och mätbar tillväxt.

Evelina Jörhov, Head of TRKKN Sweden, säger:

“Marknadsföring och Cloud-teknologi närmar sig varandra allt mer vilket kräver en partner som verkligen förstår båda världarna. Med vår expansion i Sverige får Omnicoms kunder tillgång till globala best practices inom kundupplevelse, dataintegration och mätning, vilket hjälper dem att ligga steget före i en allt mer datadriven och dataskyddsfokuserad miljö. Vår styrka ligger i att samla marknadsföring, analys och Cloud i en integrerad lösning med strategi, rådgivning och utbildning som viktiga delar i det.”

 Fredrik Eriksson, CEO för Omnicom Media Group Sweden, tillägger:

“Med TRKKNs erbjudande som kombinerar smartare marknadsföring, analytics, cloud och avancerade AI-applikationer hjälper vi våra kunder att ta nästa steg i sin digitala utveckling. Evelina Jörhov är med sin djupa kunskap och erfarenhet inom digital marknadsföring och webbupplevelser det perfekta valet att leda TRKKNs fortsatta expansion i Sverige."

Nagra av TRKKN Sveriges kunder: PostNord, Apollo, SKF, Hjärnfonden

Nyckelord

Kontakter

Länkar

8 byråer, en gemenskap.

Omnicom Media Group är Sveriges och världens ledande byrånätverk (Recma 2024) som verkar på ett globalt plan för att hjälpa tusentals kunder med tillväxt genom marknadsföring. Med 250 medarbetare i Sverige och 21 000 anställda globalt har Omnicom talang, expertis och inflytande för att leverera starka resultat och låta siffrorna tala till kunderna. Omnicom består av de åtta prisbelönta byråerna - Hearts & Science, OMD, PHD, Annalect, Transact, TRKKN, Drum och Fuse- alla med sin egen inriktning och expertis inom marknadsföringslandskapet.

Följ Omnicom Media Group

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Omnicom Media Group

PHD vinner medieuppdraget för Kavli – ska accelerera tillväxtresan23.4.2025 11:13:37 CEST | Nyheter

PHD Media, en del av Omnicom, har vunnit uppdraget som ny strategisk mediebyrå för Kavli i Sverige. Samarbetet omfattar bland annat varumärkena Kavli, Johnny’s och Eriks Såser, och innefattar insikter och analys, strategi, medieplanering och medieköp. Kavli, en av Sveriges mest anrika livsmedelskoncerner, har höga ambitioner för tillväxt under de kommande åren. – Vi valde PHD eftersom de visade en djup förståelse för vår affär även utanför det som traditionellt rör en mediabyrå. Framförallt uppskattade vi att de inkorporerade hur de tänker kring den fysiska butiken och retail media som en del av den totala marknadsstrategin. Genom att kombinera djupa insikter i medielandskapet med en strategisk helhetssyn ser vi fram emot ett samarbete som stärker vår tillväxtresa, säger Catharina Johansson, Marknadschef på Kavli. – Vi är oerhört stolta över att få förtroendet att arbeta med Kavli och deras välkända varumärken. Det är ett bolag med en bred och stark portfölj, spännande utmaningar och e

Doro väljer att samarbeta med PHD som är en del av Omnicom Sverige för att förbättra sin verksamhet i hela EMEA4.4.2025 10:28:21 CEST | Pressmeddelande

Doro, ett ledande teknologivarumärke känt för sitt engagemang för att förbättra seniorlivsstilar genom innovativa konsumentprodukter och tjänster, är glada över att tillkännage sitt nya partnerskap med PHD och Annalect, en del av Omnicom Sverige. Detta samarbete kommer att etablera Doros medienärvaro på flera nyckelmarknader i EMEA-regionen, vilket understryker dess position som marknadsledare inom specialiserade mobila lösningar.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye