Aftonbladet och TV4 lanserar unikt sportpaket
Aftonbladet och TV4 lanserar ett gemensamt sporterbjudande som kombinerar Aftonbladet Plus med TV4 Play Sport. För 299 kronor i månaden får läsare och tittare tillgång till både Sportbladets journalistik och TV4:s breda sportutbud med rättigheter som Serie A, La Liga, Superettan, Vinter-OS och fotbolls-VM – samt veckans match från SHL, Allsvenskan och Hockeyallsvenskan.

– Det här är ett helt nytt erbjudande på den svenska marknaden. Genom att kombinera Sportbladets journalistik med TV4:s premiumrättigheter inom sport skapar vi ett paket som ger sportpubliken det bästa av två världar, säger Magnus Herbertsson, Aftonbladets sportchef.
Det nya gemensamma sportpaketet är utvecklat för att möta en växande efterfrågan på samlade sportupplevelser, där användarna vill hitta både fördjupande journalistik och direktsänd sport på ett och samma ställe. För 299 kronor i månaden – jämfört med ett ordinarie pris på 398 kronor – får kunderna ett omfattande innehåll över hela året som sträcker sig från vardagens kontinuerliga sportbevakning till stora internationella mästerskap som vinter-OS i Italien i februari.
Genom Sportbladet får kunderna tillgång till artiklar, analyser, krönikor och bevakning av bland annat fotboll, hockey och vintersport. TV4 Play Sport kompletterar erbjudandet med ett brett innehåll av filmer, serier och underhållning samt premiumrättigheter som Serie A, La Liga, Superettan och stora internationella mästerskap.
– Det här är bara början. Tillsammans kommer vi fortsätta utveckla vår paketering med ännu mer relevant innehåll och upplevelser som stärker både attraktiviteten och den långsiktiga lojaliteten hos våra kunder. Vi ser stor potential i att bygga vidare på ett gemensamt erbjudande där journalistik och direktsänd sport samspelar, säger Erik Annerstedt, Head of Growth & Go-To-Market på TV4.
Aftonbladet Plus är en av Sveriges största digitala prenumerationstjänster med omfattande sportjournalistik genom Sportbladet, Sveriges största sportsajt med drygt 2,5 miljoner besökare per vecka.
TV4 utvecklar nu sin satsning TV4 Play Sport, som samlar både TV4:s underhållning och ett brett spektrum av premiumrättigheter inom sport. I sportpaketet ingår dessutom hela TV4 Plus.
Sportbundlingen är den första gemensamma produktlanseringen mellan Aftonbladet och TV4 och markerar starten på en långsiktig satsning på att erbjuda marknadens mest kompletta sportupplevelse.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Magnus Herbertsson, sportchef, Aftonbladet. E-post: magnus.herbertsson@aftonbladet.se.
Erik Annerstedt, Head of Growth & Go-To-Market, TV4. E-post: erik.annerstedt@tv4.se.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunications ManagerSchibsted, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder


Länkar
Oberoende journalistik – det är vårt uppdrag
Schibsted är ägare av redaktionella medier och den största nyhetsförmedlaren i Norden. Med varumärken som VG, Aftonbladet, TV4, MTV, Aftenposten, Svenska Dagbladet och Podme informerar, engagerar och underhåller vi varje dag miljoner människor i Sverige, Norge och Finland.
Tillit har varit en grundsten sedan 1839, när Christian Schibsted startade ett litet tryckeri i Oslo. I nästan tvåhundra år har vår journalistik gett människor insikt och inflytande, byggt gemenskaper, avslöjat maktmissbruk och stärkt demokratier.
Från allra första början har vi omfamnat innovation och utmanat givna normer. Vi tror att kreativitet och nyfikenhet, och att utforska nya lösningar och teknologier, är avgörande för vår mission:
Our democracies depend on independent journalism. That’s our business.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Jimmie Åkesson – Sveriges nästa statsminister?18.12.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Vem är människan bakom Sveriges mest omdiskuterade och inflytelserika politiker? I Politikens nya specialserie borrar Maggie Strömberg och Torbjörn Nilsson i Jimmie Åkessons politiska liv – och förklarar hans väg mot makten.
SvD lanserar SvD Bas – nytt gratispaket för att stärka läsarrelationen4.12.2025 13:25:56 CET | Pressmeddelande
Svenska Dagbladet fortsätter sin rekordresa och tar nu ett offensivt steg för att nå ännu fler läsare. Efter ett historiskt starkt år lanserar tidningen SvD Bas – ett nytt, helt kostnadsfritt paket som ska bredda räckvidden, stärka relationen med läsare och lyssnare och skapa en ännu tydligare väg in i SvD:s kvalitetsjournalistik.
Aftonbladet och TV4 sänder Rockbjörnen tillsammans24.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Rockbjörnen återvänder i september 2026 och sänds då för första gången gemensamt på TV4 och Aftonbladet. Det nya samarbetet skapar en kraftfull gemensam räckvidd och nya möjligheter för både publik och annonsörer att följa galan på flera plattformar.
”Vinnarrätten” tillbaka – lockar unga och oväntad partner20.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Säsong 2 av ”Vinnarrätten” är här – programmet där hockeyprofiler delar sina personliga vinnarrätter och bjuder tittarna på en mix av värme, matglädje och vardagsnära underhållning. Förra säsongen engagerade över 527 000 tittare på Godare TV och därtill hundratusentals användare på både Godare.se och Youtube, och nu växer formatet ytterligare.
Så fick 1 000 säljare Schibsted på rätt kurs17.11.2025 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Schibsted firar 20 år med Sales Academy – en utbildningssatsning som format bolagets säljkultur och fram till idag utvecklat över 1 000 medarbetare i Sverige och Norge. Det som började som en säljutbildning 2005 har vuxit till en del av Schibsteds DNA – och en viktig framgångsfaktor i en marknad som aldrig står still.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
