Träffa oss på AMEC Summit

Robert Söderling, VD Retriever
De senaste tio åren har Robert Söderling lett Retriever, från att ha varit ett litet innovativt företag till att bli marknadsledande i hela Norden inom mediebevakning och medieanalys. Företaget är nu åtta gånger större än vid starten. Retriever Sverige och Retriever Norge har utvecklats till att bli marknadsledande och Retriever Danmark har etablerats.
Robert är starkt engagerad i att fortsätta utveckla Retriever med siktet inställt på att skapa ökat värde för Retrievers kunder. Robert har ständigt fokus på företagets processer och vill behålla uppstickarföretagets innovativa förhållningssätt både när det gäller produkter och tjänster. En av fördelarna med att vara medlem i AMEC är möjligheten att dela nya idéer och utveckla branschen tillsammans med kollegor inom AMEC.
Helen Widmark, Analyschef Retriever Sverige
Helen Widmark har arbetat inom medieanalysbranschen i över 15 år och är idag analyschef över Retrievers snabbt växande analysavdelning i Sverige. Helen är också med i Retrievers svenska ledningsgrupp.
En av Helens främsta prioriteringar är att träffa kunder, då hon har ett starkt intresse av att utveckla analystjänsterna så att de möter kundernas behov som ständigt förändras. Helen har även lång erfarenhet av att arbeta med internationella kunder inom en rad olika branscher.
Helen är också musiker, violinist, och producerar musik på sin fritid.
Kristina Nilsen, Kund- och Analyschef Retriever Norden
Kristina Nilsen har sedan 2008 byggt upp Retrievers analysavdelning. Hon är kund- och analyschef i Retriever Norge och är med i Retrievers koncernledning med ansvar för medieanalys och kundrelationer.
För Kristina är kompetens det viktigaste ledordet för att bygga ett starkt Retriever. Medarbetarna värdesätter att utveckla sin egen kompetens, det gör även att medieanalyserna blir vassare och ger kunderna ökade insikter i sin mediebild.
Retrievers analysavdelning uppmuntrar sina anställda att vara uppdaterade med ny forskning och att lära sig mer om mediemekanismer. Detta bidrar till att analytikerna får en större förståelse för vilken typ av insikt kunderna efterfrågar.
My Nilsson, Content Manager
My Nilsson har arbetat inom medieanalysbranschen i drygt 5 år och har en bakgrund inom knowledge management på PwC. Idag är hon contentansvarig både för svenska och internationella medier. My är också med i Retrievers svenska ledningsgrupp.
Medielandskapet är under stor förändring och My följer engagerat utvecklingen för att säkerställa att Retrievers innehåll omfatta alla medietyper som efterfrågas av kunderna. Målsättningen är att Retriever ska fortsätta vara en heltäckande mediebevakare inom redaktionella och sociala medier med en stark förankring i det nordiska medielandskapet.
John Friesland, Business Area Manager
John Friesland är Business Area Manager i Retriever med särskilt fokus på internationellt samarbete. Han är medlem av AMEC’s Content & Copyright Committee och representant för Retriever i licensorganet Press Database Licensing Network, PDLN. Som del av Retriever sedan starten år 2000 har han, med sin gedigna erfarenhet inom redaktionell och kommersiell kommunikation, bidragit till Retrievers affärsframgångar.
John är en flitig resenär med ett särskilt intresse för god mat och dryck. Finns det dessutom ett korallrev i närheten passar han säkert på att utforska även det.
Nyckelord
Bilder
Om
Om Retriever
Vi är Nordens ledande leverantör av mediebevakning, verktyg för redaktionell research, medieanalys och företagsinformation. Vi ger dig snabb tillgång till all relevant information från tidningar, magasin, radio, tv, web och sociala medier. Retriever ägs av TT och Norska NTB.
Följ Retriever
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Retriever
Retriever and Infomedia join forces to strengthen their presence in media monitoring and intelligence1.7.2024 13:37:50 CEST | Pressmeddelande
Retriever Group is merging with Danish Infomedia Group. The ambition is to create the necessary scale to continue to be able to offer competitive products to our customers.
Världspolitik bakom årets mest omskrivna personer25.12.2022 11:16:51 CET | Pressmeddelande
Rysslands president, Vladimir Putin är årets mest omskrivna person. Det visar Retrievers årliga mediemätningen som tas fram i samarbete med TT. Totalt har över 400 000 artiklar publicerats om Rysslands krig mot Ukraina och Putin är närvarande i var tredje.
Pandemin behåller sitt grepp om media22.12.2021 21:00:00 CET | Pressmeddelande
Nyhetsteman som klimatet och organiserad brottslighet tar allt större plats i media. Sport- och kulturevenemang får topplaceringar tillsammans med heta inrikespolitiska händelser. Trots det rapporteras det fortfarande överlägset mest om coronapandemin. Det visar Retrievers och TT:s mätning över årets största nyhetshändelser.
Bygger vidare på framtidens analyserbjudande9.11.2021 13:33:17 CET | Pressmeddelande
Analys handlar inte enbart om data. Självklart är data en otroligt viktig förutsättning för bra analyser men mängden data vi idag har till vårt förfogande kan medföra andra utmaningar dvs hur vi ska tolka den och komma fram till rätt slutsatser.
Ny styrelse för medieanalysföretaget Retriever18.2.2020 14:05:49 CET | Pressmeddelande
Medieanalysföretaget Retriever får en ny styrelse. Förändringen är ett led i att förbereda bolaget för en ny fas med ökat fokus på tillväxt och internationalisering.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum

