Ackrediteringsansökan till kongressen 2019

Den 17 januari kl 15:00 öppnar ackrediteringsansökan för media till Socialdemokraternas partikongress den 22-24 mars på Conventum i Örebro.

Sista dagen för att ansöka om ackreditering är den 16 februari 2019.

Ansök via länken: http://www.trippus.net/sapkongress2019press

Länken finns också på Socialdemokraternas hemsida:

För pressfrågor kring partikongressen, kontakta Viktoria Hjulström, 0705-66 51 81, viktoria.hjulstrom@socialdemokraterna.se

Socialdemokraterna i Almedalen 201928.6.2019 09:37:18 CESTPressmeddelande

Söndag 30 juni Invigningsceremoni: Utbildningsminister Anna Ekström en av talarna Temat för invigningen är en hyllning till demokratin som fyller 100 år i år. Utbildningsminister Anna Ekström är en av invigningstalarna, tillsammans med bland andra talman Andreas Norlén och demokratiminister Amanda Lind. Tid: 14:30-15:30 Plats: Almedalens scen Presskontakt för Anna Ekström är Anja L Sundberg, 076-116 77 45. Torsdag 4 juli Ekonomiskt seminarium: Så klarar vi välfärden när allt fler lever allt längre Finansminister Magdalena Andersson bjuder in till Socialdemokraternas ekonomiska seminarium, där temat för i år är hur vi klarar välfärden när allt fler lever allt längre. Samtalet leds av Katrine Marçal, journalist och författare, och deltar gör förutom Magdalena Andersson själv även Anders Ekholm, senior advisor vid Institutet för framtidsstudier, Karin Sundin, regionråd i Region Örebro samt Catharina Borgenstierna, VD för Camanio Care. Tid: 13:15-14:45 Plats: Aulan, S:t Hansskolan, S:t Han