Afa Försäkring förvandlar krya på dig-kort till talkshow

I Afa Försäkrings nya kampanj om kollektivavtalade försäkringar använder man sig av ett av de mest klassiska sätten att visa omtanke om någon som blivit sjuk eller skadad – krya på dig-kort med gulliga nallar, blommor och varma hälsningar.

Alla som jobbar inom kommun och region har försäkringar som ingår i anställningen, och kan ha rätt till ersättning om de skulle bli sjuka. Eller skadade på jobbet. Men det är inte alla som känner till förmånen.

För att ändra på det har Afa Försäkring tagit fram kampanjen och mini-talkshowen ”Krya på dig” med en nalle som programledare. I avsnittet gästas nallen av en fiktiv person från vården, som hälsar till en kollega som blivit sjuk. Eller skadad på jobbet. Nallen passar även på att påminna om de kollektivavtalade försäkringarna. I filmen möts den varma och omtänksamma världen med krya på dig-kort och klassisk talkshow. För att få programledarnallen att kännas mänsklig och levande spelas den av en dockspelare.

– Vi vill öka kännedomen om de kollektivavtalade försäkringarna, visa att vi verkligen bryr oss om alla som jobbar inom kommun och region, och se till ingen missar ersättning som de kan ha rätt till, säger Johan Ljungqvist, kommunikationsdirektör på Afa Försäkring.

– Genom att göra en krya på dig-korts-nalle till talkshowvärd vill vi förmedla omtanke och berätta om den här förmånen på ett spännande sätt, säger Hampus Mattsson, copywriter på anr+1.

Kampanjen och nallen kommer även att synas i sociala medier. Filmen med talkshowen visas bland annat på Youtube, Aftonbladet och TV4Play.

Arbetsgrupp:
Andreas Lönn, Creative director, anr+1
Carl Almquist, AD, anr+1
Hampus Mattsson, Copywriter, anr+1
Barbro Långjuth, Produktionsledare, anr+1
Henrik Jansson, Planner, anr+1
Anna Celay, Projektledare och Strategy director, anr+1
André Melin, Regissör, anr+1
Björn Carlberg, dockspelare
Johan Ljungqvist, beställare, Afa Försäkring
Camilla Kinnarinen, projektledare, Afa Försäkring

Se filmen här:

Krya på dig – Ryggvärk

För mer information kontakta:
Johan Ljungqvist, kommunikationsdirektör, Afa Försäkring: 0702-20 05 13, johan.ljungqvist@afaforsakring.se
Camilla Kinnarinen, projektledare, Afa Försäkring: 0708-16 40 21, camilla.kinnarinen@afaforsakring.se

Om kollektivavtalade försäkringar:
Cirka 5 miljoner människor, eller 90 procent av alla anställda i Sverige, har en eller flera kollektivavtalade försäkringar hos Afa Försäkring. Försäkringarna är ett resultat av förhandlingar mellan fackförbund och arbetsgivare. 10 av 10 som arbetar i kommuner och regioner har försäkring vid sjukdom och arbetsskada hos Afa Försäkring. Ta reda på mer om försäkringarna på: afaforsakring.se/krya-pa-dig

Om de centrala fackliga organisationerna:
AkademikerAlliansen är en organisation för förhandlingssamverkan på den kommunala och landstingskommunala sektorn mellan 17 Sacoanslutna förbund. Kommunal är en fackförening med över en halv miljon medlemmar och finns i fler än 230 yrken i kommuner, regioner och privat sektor. Offentliganställdas Förhandlingsråd, OFR, är en uppdragsstyrd förhandlingsorganisation för 13 fackförbund inom offentlig sektor, varav åttaförbund organiserar medlemmar inom kommun- och regionsektorn.

För att se videon från www.youtube.com måste du ge din tillåtelse högst upp på sidan.Krya på dig – Ryggvärk