Ahlgrens Lakritsdäck - efterlängtad favorit är tillbaka!

Ahlgrens Lakritsdäck lanserades första gången 2003 i samband med Ahlgrens bilars 50-årsjubileum och blev snabbt en omtyckt klassiker i godishyllan. Nu gör påsen efterlängtad återkomst till dagligvaruhandeln när Ahlgrens bilar firar 70 år.
Ahlgrens Lakritsdäck

– Lakritsdäcken är det perfekta komplementet till Sveriges mest köpta bil. Som den näst mest sålda godispåsen i landets trafikbutiker har den blivit en omtyckt klassiker inom servicehandeln. Nu återvänder påsen till dagligvaruhandeln - närmare bestämt till landets ICA-butiker, och det är vi mycket glada för, säger Clara Salomon, Senior Brand Manager på Cloetta.

Ahlgrens Lakritsdäck är älskade för sitt mjuka väggrepp, goda väghållning och söt-salta smak i tre olika lakritsvarianter. I samband med återkomsten till dagligvaruhandeln rullas de dessutom ut i en förpackning tillverkad av PlantPack, ett förpackningsmaterial som består av upp till 50 % växtbaserad plast.

– Det känns mycket bra att nu kunna erbjuda Ahlgrens Lakritsdäck i PlantPack. Genom att använda förpackningsmaterial som delvis består av växtbaserad plast kommer vi närmre vårt övergripande klimatmål om att minska vårt klimatavtryck med 46 % före 2030, säger Maria Selling, Sustainability Affairs, på Cloetta.

Ahlgrens Lakritsdäck lanseras i en 130 grams påse och finns tillgänglig på ICA från vecka 19.

Vill du veta mer om Ahlgrens Lakritsdäck är du välkommen att höra av dig till Clara Salomon, Senior Brand Manager på Cloetta: clara.salomon@cloetta.se.