Almedalen 2019 – vi delar med oss av vår kunskap om digitalisering

– Under Almedalsveckan vill jag och mina kollegor dela med oss av vår kunskap om hur digitaliseringen påverkar många olika delar av samhället och presentera vad som behöver göras för att Sverige ska vara en digitalt och innovativt ledande nation, säger Åsa Zetterberg, förbundsdirektör, IT&Telekomföretagen.

IT&Telekomföretagen är på plats under årets Almedalsvecka. Kontakta oss om du behöver en branschexpert inom digitalisering och digital infrastruktur till ditt arrangemang.

- Att företräda en bransch som har en så viktig roll för utveckling av hela samhället - vårt näringsliv, konkurrenskraft och offentliga sektor - är oerhört inspirerande. Sveriges tillväxt, välfärd och hållbarhet gynnas av en innovativ och stark digital sektor, säger Åsa Zetterberg.

Förutom Åsa Zetterberg är följande branschexperter på plats:

My Bergdahl
Näringspolitisk expert som gärna pratar 5G, telekom- och infrastruktur, bredbandsutbyggnad, konsumentförtroende och konkurrenskraft.

Henrik Edin
Näringspolitisk expert som gärna pratar om frågor som rör hållbarhet och övergripande digitaliseringspolitik.

Mikael Eklund
Näringspolitisk expert som gärna pratar policyfrågor som rör säkerhet, öppna data, internet och datadriven innovation.

Fredrik von Essen
Näringspolitisk expert som gärna pratar om frågor som rör IT-branschens kompetensbehov, utbildning och jämställdhet.

Johan Mann
Förhandlingschef som gärna pratar om framtidens arbetsmarknad och kollektivavtal.

IT&Telekomföretagen arrangerar seminariet Säkerhetsbrister, grabbövervikt och jobb som försvinner – kan man lita på IT-branschen?

Var: Tjänsteföretagens Hus, Hotel Almedalen, Strandvägen 8 i Visby.

Tid: Onsdag 3 juli klockan 11.00-11.45.

Åsa Zetterberg, förbundsdirektör, IT&Telekomföretagen

IT&Telekomföretagen rekryterar näringspolitisk chef28.11.2019 06:55:00 CETPressmeddelande

IT&Telekomföretagen inom Almega har anställt Christina Ramm-Ericson som näringspolitisk chef. Christina har tidigare arbetat som statssekreterare på både Arbetsmarknadsdepartementet och Socialdepartementet. Hon har också bland annat arbetat som biträdande samordningschef på Statsrådsberedningen. - Digitaliseringen är en av vår tids främsta möjligheter och samtidigt en stor samhällsutmaning. Det är ett område där Sverige och svenska företag ska vara världsledande. I rollen som näringspolitisk chef ser jag fram emot att vara med och forma landskapet för denna dynamiska bransch, säger Christina Ramm-Ericson. IT&Telekomföretagen inom Almega anställer även Frida Faxborn som förbundets projektkoordinator. Hon kommer också att arbeta som näringspolitisk expert med fokus på säkerhet. Frida har mångårig erfarenhet från Justitiedepartementet och arbetar i dag som kansliråd med frågor rörande informationssäkerhet och har tidigare erfarenhet från bland annat Arbetsmarknadsdepartementet och Rikspol