Almega får ny chef för stärkt medlemsutveckling

Linda Syrén, är ny chef för den nya enheten Marknad och Medlem på Almega. Uppdraget är att samla och ansvara för arbetet med medlemsutveckling, medlemsvård, utveckla och stärka medlemsutbildningar samt attrahera nya medlemmar

Linda kommer senast från en tjänst som Försäljnings- och Marknadschef på Företagarna. Hon har lång erfarenhet av medlemsutveckling från tidigare tjänster som till exempel Medlems- och Folkrörelseutveckling på LRF. Men även arbetat med medlemsutveckling och marknadsfrågor på Akademikerförbundet SSR.

Linda tillträder tjänsten den 16 mars 2020.

-          Vi är glada att få välkomna Linda Syrén till oss på Almega och vår nya enhet Marknad och Medlem. Med Linda som chef för den nya enheten kommer vi att fortsätta att stärka relationen till våra medlemsföretag, utveckla nya tjänster samt fortsätta vara attraktiva för nya medlemmar som vill vara en del av Sveriges största arbetsgivarorganisation för tjänstesektorn, säger Thomas Erséus Vd Almega

-          Att få möjlighet att bygga en ny enhet för Marknad och Medlem i Sveriges ledande organisation för tjänsteföretag, känns både viktigt och kul. Viktigt för att det är i tjänstesektorn flera av de nya jobben i Sverige skapas och för att Almega är tjänsteföretagens samlade röst. Att då få utveckla medlems- och marknadsarbetet med medlemmen i fokus känns otroligt kul. Jag är övertygad om att det finns både likheter och olikheter bland de åtta förbunden och de 11 000 företag som Almega företräder. I detta finns det en stor kraft och potential som jag ser fram emot att få arbeta tillsammans med Almegas engagerade medarbetare, och medlemsföretag, säger Linda Syrén.

Pierre Sandberg ny förbundsdirektör för Almegas nya förbund Tågföretagen18.12.2019 13:57:42 CETPressmeddelande

Pierre Sandberg har utsetts till ny förbundsdirektör för Tågföretagen. Pierre Sandberg kommer närmast från Ovako Group där han arbetat som VP Head of Industrial and Employee Relations. Dessförinnan arbetade han som Branschavtalsansvarig förhandlare för spårtrafik, järnvägsinfrastruktur och kommunikation på Almega. Pierre har även en bakgrund från Ericsson och Veolia Transports.

Märkligt misstroendevotum från Vänsterpartiet5.12.2019 15:44:58 CETPressmeddelande

- Det är väldigt viktigt för hela näringslivet att vi får en välfungerande matchning på arbetsmarknaden. Vi har under flera år sett att våra medlemmar säger att deras största tillväxthinder är brist på folk att anställa. En reformerad Arbetsförmedling är en mycket viktig pusselbit i att lösa det problemet. Vi har krävt detta länge och kan inte vänta längre. Det kostar Sverige både jobb och internationell konkurrenskraft, säger Andreas Åström, näringspolitisk chef Almega. - Hela sju av åtta partier i Sveriges riksdag vill reformera Arbetsförmedlingen. Det känns därför minst sagt märkligt att det parti som är motståndare till reformen dikterar villkoren för processen, avslutar Andreas Åström.