Almega får ny chef för stärkt medlemsutveckling

Linda Syrén, är ny chef för den nya enheten Marknad och Medlem på Almega. Uppdraget är att samla och ansvara för arbetet med medlemsutveckling, medlemsvård, utveckla och stärka medlemsutbildningar samt attrahera nya medlemmar

Linda kommer senast från en tjänst som Försäljnings- och Marknadschef på Företagarna. Hon har lång erfarenhet av medlemsutveckling från tidigare tjänster som till exempel Medlems- och Folkrörelseutveckling på LRF. Men även arbetat med medlemsutveckling och marknadsfrågor på Akademikerförbundet SSR.

Linda tillträder tjänsten den 16 mars 2020.

-          Vi är glada att få välkomna Linda Syrén till oss på Almega och vår nya enhet Marknad och Medlem. Med Linda som chef för den nya enheten kommer vi att fortsätta att stärka relationen till våra medlemsföretag, utveckla nya tjänster samt fortsätta vara attraktiva för nya medlemmar som vill vara en del av Sveriges största arbetsgivarorganisation för tjänstesektorn, säger Thomas Erséus Vd Almega

-          Att få möjlighet att bygga en ny enhet för Marknad och Medlem i Sveriges ledande organisation för tjänsteföretag, känns både viktigt och kul. Viktigt för att det är i tjänstesektorn flera av de nya jobben i Sverige skapas och för att Almega är tjänsteföretagens samlade röst. Att då få utveckla medlems- och marknadsarbetet med medlemmen i fokus känns otroligt kul. Jag är övertygad om att det finns både likheter och olikheter bland de åtta förbunden och de 11 000 företag som Almega företräder. I detta finns det en stor kraft och potential som jag ser fram emot att få arbeta tillsammans med Almegas engagerade medarbetare, och medlemsföretag, säger Linda Syrén.

Almegas krav till statsministern27.3.2020 15:22:07 CETPressmeddelande

Under fredagen träffade Almegas vd Thomas Erséus statsminister Stefan Löfven tillsammans med ledande företrädare för Svenskt Näringsliv och representanter från flera fackförbund. Thomas Erséus presenterade vilka åtgärder som krävs för att stävja krisen i tjänstesektorn. Några saker som lyftes under mötet var fler åtgärder för att rädda jobb och företag, att det offentliga ska hålla sina ingångna avtal med näringslivet och vikten av ett öppet samhälle mot bakgrund av coronaviruset.