Anders Ygeman besöker Örnsköldsvik

Tisdagen den 31 oktober besöker Socialdemokraternas gruppledare i riksdagen, Anders Ygeman, Örnsköldsvik.

Under besöket kommer han bland annat träffa polisen, företrädare för kommunen och det lokala brottsförebyggande rådet. Han kommer också att delta vid en utåtriktad aktivitet för att samtala med medborgare i Örnsköldsvik. Under kvällen deltar Ygeman i ett öppet möte på temat ”Trygghet i en ny tid”

Media hälsas välkomna att delta under hela dagen.

Presskontakt:

Fredrik Persson, pressekreterare

Riddarhustorget 7-9

S vill bryta ensamheten och förbättra hälsan hos äldre22.5.2018 10:00Pressmeddelande

Socialdemokraterna vill minska den ökande ensamheten bland äldre. Idag presenterade Magdalena Andersson och Lena Hallengren ett trygghetspaket för att motverka ofrivillig ensamhet och ge fler äldre möjligheten till en mer aktiv vardag. Bland annat genom fast omsorgskontakt i hemtjänsten, handslag med folkrörelserna för mer social samvaro och genom en satsning på idrott och friluftsliv för äldre.