Anna Bartholf blir ny Head of Brand & Marketing på E.ON

Den första december tillträder Anna Bartholf som ny chef för Brand & Marketing på E.ON Sverige. Som Head of Brand & Marketing kommer Anna Bartholf att fortsätta bygga varumärket E.ON och sätta företaget på kartan som möjliggörare av energiomställningen.

Anna Bartholf, tillträdande Head of Brand & Marketing på E.ON Sverige. Foto: Anneli Tollefsen.

– Efter att i många år ha arbetat med snabbrörliga konsumtionsvaror, senast som marknadsdirektör på Cloetta, ser jag fram emot att vara del av ett företag som tillsammans med kunderna arbetar för att möjliggöra en framtid med hållbar energi. Det ska bli mycket spännande att fortsätta bygga varumärket E.ON på vår gemensamma resa som pådrivare av elektrifieringen, säger Anna Bartholf.

Förutom Cloetta har Anna Bartholf tidigare arbetat för bland annat Colgate-Palmolive, Gillette Group och Findus. Hon har lång erfarenhet av olika ledarpositioner och hennes drivkraft är att bygga varumärken som leder till engagerade och nöjda kunder.

– Energibranschen och hela samhället är mitt uppe i en avgörande omställning – en otroligt spännande tid där vi på E.ON vill visa vägen. Vi är därför glada att Anna, med sin gedigna erfarenhet av marknadskommunikation och varumärkesbyggande, valt E.ON som sin nya arbetsgivare, säger Janna Sundewall, kommunikations- och marknadsdirektör på E.ON i Norden.

Anna Bartholf Foto: Anneli Tollefsen.

E.ON och Vattenfall förenklar betalning av elbilsladdning15.6.2021 07:01:41 CEST | Pressmeddelande

I takt med att elbilarna blir allt fler växer behovet av ett enhetligt betalsystem för publika laddstationer. E.ON och Vattenfall InCharge kommer att förenkla betalningen för laddning och ge tillgång till båda bolagens laddnätverk genom roaming i Sverige. Den förenklade betallösningen ger kunderna, i ett första steg, tillgång till närmare 1 000 publika snabb- och destinationsladdningspunkter redan i sommar.

E.ON samarbetar med FN:s miljöprogram UNEP och investerar mångmiljonbelopp för att öka den biologiska mångfalden i ledningsgator7.6.2021 11:15:44 CEST | Pressmeddelande

Som första energibolag i världen går E.ON med och stödjer ”UN Decade on Ecosystem Restoration”, ett globalt initiativ som tagits fram av FN:s miljöprogram UNEP med målet att återskapa världens viktiga ekosystem. E.ON investerar ett tvåsiffrigt miljonbelopp i Euro för att öka den biologiska mångfalden i bolagets ledningsgator, en area motsvarande 70 000 hektar.